Gå til innhold

Dere som er drevne med sykluser etc. Er jeg "trygg"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk fjernet kobberspiralen min for nesten to uker siden, da jeg ville gå over til p-piller. Er da uten prevensjon frem til neste mensturasjon siden det anbefales at man begynner med pillen ved begynnelsen av syklusen.

I går glemte vi oss! Sjekket eggløsningskalkulator nå, og i følge den hadde jeg EL 13. november (første dag av siste mens var 31. oktober). Jeg bør være rimelig trygg da, eller? Har ikke veldig lyst til å fly på apotek etter angrepille...

Vi har tre barn og er ganske ferdige!

Anonym poster: e8d57cc097f03e75bef6c538d52183be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter å ha brukt fertilitesapparat i flere år ser jeg at mensen kommer nokså presis, men eggløsning har jeg litt i hytt og vær. Så er aldri trygg med mindre man får påvist eggløsning eller ikke. Uansett så føler jeg meg ikke helt trygg så lenge vi har sex, så skulle det blir en baby så er den velkommen.

Skrevet

Har du regelmessig mens hver 28.dag da?

Gjennomsnittskvinnen har eggløsning 14 dager før første dag i mens, så om du venter mens igjen 28.november er nok egget sluppet og gått til grunne.

Men om du har litt lenger sykluser er du absolutt ikke trygg. Er du av de kvinnene som har eggløsning 10-12 dager før mensen er du heller ikke trygg.

Egentlig er man aldri 100% trygg, men om du aldri har tatt eggløsningstester og vet hvordan syklusen din fungerer ville jeg ikke tatt sjansen på å droppe angrepillen om det er krise å bli gravid altså. Du er såpass nære eggløsningsdagen at jeg ville absolutt ikke følt meg trygg.

Anonym poster: 8c847f09f722aef59ef2d93c312d556c

Skrevet

Jeg ble gravid da jeg trodde jeg hadde en "sikker periode". Det finnes ingen slike!! ;) Min UL-termin er 9 dager etter min menstermin, altså har jeg blitt gravid når det i teorien er veldig liten sjanse... (23-24 dager etter EL). Jeg har alltid vært veldig regelmessig i min mens, med en syklys på 28.29 dager.

Så om du vil være heeeelt sikker, så er det nok ikke så dumt med en angrepille...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når man slutter på prevensjon er man aldri sikker... Syklusen din kan være på bærtur og du trenger ikke nødvendigvis å få mensen akkurat når du tenker, ergo vet du ikke når du har el med mindre du har testet akkurat det. jeg fikk ikke el tilbake før 1.5 mnd når jeg sluttet på piller...

Skrevet

Håper det går greit, jeg glemte alt i helgekaoset!

Har en syklus på ca 27 dager, men ikke helt regelmessig nei! Har hatt en mindre operasjon i livmorhalsen like etter forrige mens, så jeg tror sjansen er ganske liten, da.

Men jeg har det med å bli gravid rimelig lett... Har fått en uplanlagt tidligere, men det var nr 2 og ikke en evt nr. 4...

Anonym poster: 465d162a7a9eb498334734bfebe36ba6

• 9 måneder senere...
Skrevet

Hehe... Måtte bare lete frem denne tråden igjen....

Sitter her nå med en nyydelig liten jente på fire uker på armen min! Så ingen perioder er sikre perioder her i huset, og mannen har "kuttet strengen"  :D

HI

Anonymous poster hash: 465d1...ba6
Skrevet

Hehe, gratulerer ;) ;)

Anonymous poster hash: b9c8b...f76
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe... Måtte bare lete frem denne tråden igjen....

Sitter her nå med en nyydelig liten jente på fire uker på armen min! Så ingen perioder er sikre perioder her i huset, og mannen har "kuttet strengen" :D

HI

Anonymous poster hash: 465d1...ba6

Gratulerer! !! Ser nå at jeg nok var uvitende gravid når jeg svarte, siden min er 8 uker ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...