Gå til innhold

Oppdatering 23+4 (sykemeldt)

WearYourPassion

Anbefalte innlegg

Var på undersøkelse med både innvendig og utvendig UL på føden på Riksen på mandag (da var jeg 22+6). Veldig hyggelig lege, hun het Vibeke Rognan. Livmorhals ble sjekket og alt så greit ut. Videre målte vi fosterne og fant ut at jenta var 427g og gutten 490g. Morkaken ligger fortsatt langt nede, men det kan se ut som den skal flytte seg oppover med tiden. De sparket og sprellet rundt så hun nesten ikke klarte å måle :)

Ble 100% sykemeldt. Har besvimt noen ganger i det siste, spesielt hvis jeg ligger på rygg eller reiser meg fort opp. Har hittil i svangerksapet vært utrolig heldig med minimalt med svangerskapsplager, men nå er "moroa" over og jeg har både fått bekkenleddssmerter, tretthet og lite overskudd. Fokuset har også skiftet. Tenker mye på disse småtrollene, lytter mer til kroppen og har venskelig for å konsentrere meg på jobb. Synes derfor det var greit å bli sykemeldt på dette tidspunktet, selv om jeg var sterkt i mot for bare noen uker siden. Dagene går til hyggelige ting hjemme (les: redebygging) i tillegg til litt hjemmekontor. Har forresten lært meg å strikke :-P

Magen strutter ut mer for hver dag som går. Folk har begynt å spørre om jeg ikke snart har termin.. Selv om magen ser stor ut, har jeg ikke lagt på meg mer enn 4-5 kg så langt. Resten av vekten kommer vel snart. Apetitten har ihvertfall økt betraketlig de siste 2 ukene.

Håper jeg ikke kjedet dere med så mye informasjon. Håper noen kan ha nytte av min oppdatering. Er spent på å høre mer om hvordan det går med dere andre i samme situasjon her inne også! Fortsatt god helg folkens!

Fortsetter under...

Jeg synes slike oppdateringer er morsomme, gir oss førategangsgravide litt mer info om hva vi kanskje kan forvente oss :-)

Jeg håper du nyter tiden og passer godt på deg selv og de små :-)

Enig! Jeg har nettopp født, men jeg liker å se hvordan det går med andre i liknende situasjoner - setter kanskje eget liv litt i perspektiv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...