Gå til innhold

Hvor mye er babyene deres våkne?

Anbefalte innlegg

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Frøkna mi på 4 uker er oppe absolutt hele dagen! I dag har hun vært våken fra 11, og er fremdeles lys våken. Det er veldig koselig og hun ser ut til å storkose seg, men jeg får jo ikke gjort noen verdens ting! Har nettopp flyttet, og skulle gjerne fått pakket ut litt.. Har jo ikke hjerte til å legge henne fra meg heller. Hvor mye er deres babyer våkne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er jenta nesten 5 uker og sover ca. 18 timer i døgnet. Er vanskelig å legge henne fra seg på dagen, så hun sover oppå meg eller i vogna når vi går tur. Har korte perioder der hun sover i vuggen. Men hun sover som sagt myye.

Syns det er rart at hun er våken så mange timer i løpet av dagen. Men vet ikke hva som er normalt.

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Nå har hun endelig sovna, etter 14 våkne timer i strekk! Syns også hun er i overkant mye våken.. Har forsøkt å legge henne fra meg når hun virker trøtt/gjesper/glipper med øya e.l., og da blir hun liggende en stund og pludre, før hun gråter og jeg må ta henne opp igjen.. Kanskje lurt å komme oss ut på trilletur - regnvær og flyttekaos til tross :) Hun sovner i bilen også. Sover som en liten engel på natta, og våkner bare for mat og bleie før hun sovner igjen. Kanskje hun er ekstra mye våken pga mange inntrykk ifm flyttingen. Hmm, takk for svar i alle fall :)

Skrevet

De dagene vi har mye besøk er hun mye våken. Merker hun har problemer med å slå seg til ro og vi må noen ganger gå på et eget rom for at hun skal klare å spise og sove. Så det er kanskje noe i det at hun er full i inntrykk og trenger ro.

Jenta mi sovner stortsett med puppen i munn. Sjelden hun sovner utenom, og aldri om hun ligger for seg selv for å sovne.

Du kan jo prøve å legge henne i vognen, trenger ikke nødvendigvis gå tur. Kan være hun sovner om du bare bysser henne i søvn og lar henne stå i et avkjølt rom. Ellers kan jeg anbefale bæresjal. Da kan du pakke ut av flyttekasser og hun får være tett inntil mammaen sin. Kanskje hun sovner av bevegelsene :)

Skrevet

Vår sover nesten hele dagen han,jeg klarer ikke holde ham våken! -også er han våken på natta isteden.. :-/

Skrevet

Vanlig dag her med mini på 4 uker:

5-6 på morgenen: opp å få mat, av med nattis og våken ca 1 - 1,5 time

8.30-9.30 våkner, får mat og tørr bleie, sover til

Ca 12 : mat og bleieskift, våken ca en halvtime etterpå

Ca 16: mat og bleie, sovner

19-20: bad,på med nattis , mat. Våken t ca 21, sovner og sover til

Ca 23.30: mat, tørr bleie, sovner og sover til 3.30. Mat og sover til 5-6. så sover mye enda:)

Gjest Shanti ♥
Skrevet

MammanTilTrym: Takk for tips! Har forsøkt å redusere stimuli nå, og det ser ut til å funke.. Hurra! Kanskje det rett og slett ble litt mye for henne med flytten, merker vel at mamma blir stressa og tenker jeg :-)

Apple80: Sånn er noen av dagene her og.. Min medfølelse gild eg!

Mie75: Høres ut som babyen din sover mye ja.. Må være deilig å ha kommet inn i et mønster allerede! :-)

Skrevet

Ca 23.30: mat, tørr bleie, sovner og sover til 3.30. Mat og sover til 5-6. så sover mye enda:)

Det virker som dere har funnet en god rutine! Min er 2,5 uker og jeg finner ikke noe tydelig system i når han sover,er våken og spiser.. Det varierer fra dag til dag..men når din sover etter kveldsstell;sover han i "nattsengen" da? Alene på soverommet? Eller tar du h*n med når du selv legger deg? Jeg har ikke vært konsekvent med når jeg legger meg og står opp,så kanskje derfor han ikke har noe system..?

Skrevet (endret)

Han blir lagt i kurven på soverommet etter han har fått på nattis'n ja. På dagtid ligger han på stua, lr i vogna ute når været tillater det. Jeg legger meg rundt 23-24. Men i natt sov han faktisk over 24 måltidet:) så han har bra forskjell på natt og dag:)

Endret av mie75
Skrevet

Han har fått styrt det selv her, eneste jeg har vært konsekvent på er at nattklærne skal på, og ikke bleieskift på natt, unntatt hvis han har avføring. Men din er jo bare 2,5 uke, ikke forvent å ha rutiner da;) noen tar det tidlig, mens mange holder på lenge før det blir rutiner:) babyer er forskjellige:)

Skrevet

Her er gullet 3 uker, og hun sover masse, men er våken mye om natta. Ikke noe sovemønster ennå, men hun sover best om formiddagen og dagen. Vi går tur hver dag til butikken og da sover hun som en stein ;)

Skrevet

Dette høres ut som noen deilige rutiner :) prøver du å sove litt om dagen? Det blir jo ikke så mange timene om natta...?

Skrevet

Jeg sover på dagtid ja:) prøver med 150 på flaska i kveld i stede for 120 i håp om at han kanskje kan sove litt mer på natta. Men begynte med det i kveld, så vet ikke resultatet enda:) men blir jo mer mat i flaska med 5 skjeer imot 4, så i mitt hode må han sove lenger på det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...