Gå til innhold

Hvor lang tid mener du man bør forvente det tar å bli gravid? Når kan man tillate seg å bli litt utålmodig?

Anbefalte innlegg

Oh my fucking God. Noen skylder hjerneceller. Nei, jeg har ikke sagt at Fie ikke burde få barn. Slutt å tillegge meg meninger.

Fra et sosialdarwinistisk synspunkt: Om man ikke får barn naturlig betyr det at naturen mener man ikke skal formere seg, evt at komboen den mannen + den kvinnen ikke er helt bra.

Og som jeg også skrev er jeg ambivalent til min egen mening. Jeg kjenner to fantastiske kjærlige gode foreldrepar med nydelige IVF barn. Ikke alt i livet er svart-hvitt vet du lille venn.

Anonym poster: c48ca885e6e70c30ecb1f64c0b043b2c

Fortsetter under...

Oh my fucking God. Noen skylder hjerneceller. Nei, jeg har ikke sagt at Fie ikke burde få barn. Slutt å tillegge meg meninger.

Fra et sosialdarwinistisk synspunkt: Om man ikke får barn naturlig betyr det at naturen mener man ikke skal formere seg, evt at komboen den mannen + den kvinnen ikke er helt bra.

Og som jeg også skrev er jeg ambivalent til min egen mening. Jeg kjenner to fantastiske kjærlige gode foreldrepar med nydelige IVF barn. Ikke alt i livet er svart-hvitt vet du lille venn.

Saklig å kalle folk "lille venn". Viser litt om hvordan du er.

Bare fordi du har tatt ex.phil. på universitetet, så er du ikke så spesiell ;)

Godt de fleste ikke er som deg! :)

Anonym poster: 3f8e7a4f44f7a89ad2874033a1aa7fba

Vi er perfekt match jeg og mannen. Grunnen til at jeg har vansker er nettopp fordi jeg er fertil (at jeg har regelmessig eggløsning og mens). Jeg har giftstoffer i kroppen som ødelegger miljøet for egg og sæd, slik at disse cellene bukker under før de rekker å smelte sammen. Giftstoffene får jeg fra proteiner og toxiner fra endometriose, som er livmorslimhinne (altså mensblod) på avveie. Jeg vil kunne bli gravid selv etterhvert, men for å være friskest mulig og for å stagnere sykdommen min, er jeg anbefalt umiddelbar graviditet av fertilitetsleger.

Man får ikke ivf av å knipse med fingrene på et legekontor. Man skal oppfylle en del krav før staten er med på å dekke utgifter etter egenandelen (kr 15 000). Jeg var faktisk på nippet til å ikke få ivf fordi jeg har aneurysme i hjernen. Dette er en behandlingsform som langt ifra er noen dans på roser. Det er en enorm påkjenning psykisk og fysisk å gå på ivf medisiner. Folk som velger ivf har ihvertfall et enormt barneønske. Det er mange som blir gravid naturlig som aldri burde fått barn, som hater barnet, som tar abort, som behandler barnet stygt når det er født. Det er moralsk feil for meg, ikke assistert befruktning. Jeg er takknemmelig for at jeg får hjelp av ''velferdsstaten'' til dette, og slipper å ut med kr 60 000 i det private. De pengene kan jeg heller bruke på sikkerhet og utstyr til barnet mitt :) Ja til snille og kjærlige foreldre som tar vare på det de har skapt :)

:D

Ok, så du er sosialdarwinist? Det må jeg si! Du vet at den ideologien også rettferdiggjør bl.a. raseskiller og kjønnsdiskriminering ut fra teorien pm den mest tilpasningsdyktiges rett?

Selv foretrekker jeg sosialliberalismen; frihet for enkeltmennesket, ansvar for hverandre. Gjør hva du vil så lenge det ikke skader andre.

Hilsen en som vokste opp med foreldre som var en 'bra kombo' kjønnscellemessig, men ikke ellers - med de konsekvenser det hadde for barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...