Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Hjelp meg å tenke. Jeg har veldig lyst på hund. Helst en liten, pga vi har 3 barn., og store hunder tar stor plass. Har mulighet til å adoptere en Jack russel terrier gutt på7 år. Noen med erfaring fra denne rasen? Den er ikke vant til barn, dvs har ikke bodd med barn. Hvordan undersøke hvordan han reagerer på barn uten å ta ham med hjem? Er kjent med terriergemyttet. Hatt terrier før, men er noen år siden sist må. Noen råd og tanker? Anonym poster: db10cc87b747760fdd1fe4c15588c284
Februargullet2013 Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 (endret) De er veldig gode og snille,men synes de passer best i familier uten barn,de blir lett sjalue, i alle fall den jeg har vert borti,han ble kjempe sint jo eldre barna ble,så de måtte avlive han til slutt Endret 17. november 2012 av snartmamma2013
Gjest Ziva Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Vet du om den har vært brukt til jakt? Så lenge den ikke er vant til barn hadde jeg nok stått over.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Herlig, nydelig og veldig intelligent rase. Men vær klar over at det er en skikkelig energibunt du får i hus! Anonym poster: 2ff02fa95b98bc62095226cdfee9b3e7 Anonym poster: 2ff02fa95b98bc62095226cdfee9b3e7
BikkjeBisk Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Er jo en rase som trenger MYE stimuli for å trives optimalt.. Men jyv løs hvis rasen passer dere Har selv adoptert hund som ikke var vandt med små barn, gikk veldig bra. Men nå er Schæfere ofte veldig familieorienterte.. Vet ikke med Russeln..
marsgutt 2013 Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 når den er 7 år og ikke vant til barn ville jeg stått over. se på charlottes.no hun omplaserer hunder og kan finne en hund som passer for dere.
HvittHus Skrevet 17. november 2012 #7 Skrevet 17. november 2012 Nei denne hunden hadde jeg ikke adoptert. Jack Russel er en krevende rase selv for hundevante, og en såpass gammel hund som ikke er vant til barn, vil nok få det best i en barnefri familie.
Gjest sug lut Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Jeg ville ikke adoptert en så gammel hund som ikke er vant til barn.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 17. november 2012 #9 Skrevet 17. november 2012 En så gammel Russel som ikke er vant til barn bør få slippe å bo i hus med barn. Det vil ikke bli stas verken for folk eller bikkje.
timiane Skrevet 17. november 2012 #10 Skrevet 17. november 2012 Jeg har erfaringer med krevende terriere og vil ikke fraræde deg å adoptere hunden. Håper du har tenkt igjennom dette; At hunden har en fortid. Hvor mye vet du om det? Hvordan er den med andre hunder? Viktig om du tenker barn skal lufte hunden. Hvor mye tid har du til en energibundt av en hund? I tillegg til luftig kommer mye ekstra husarbeid. Og annet stimuli. Om du har små aktive barn, kommer hundens aktivitet i tilegg. Jack R er med på alt som skjer med full iver. Økonomi- Jack R er generelt en frisk rase, men hund koster. Om du har mulighet til å ha hunden en stund hjemme hos deg (dager) så får du et blide av hvorden det vil fungere. At hunden ikke har bodd sammen med barn, trenger ikke nøvendigvis å gjøre at den ikke går sammen med barn. Lurt å teste det ut, før du sitter med ansvaret. Hunder er fantastiske dyr, sålenge de fungerer i de omgivelsene de er omgitt av, Om de ikke gjør det- er de som udyr. Uansett- lykke til med valget ditt
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #11 Skrevet 17. november 2012 Jrt trenger mye stimuli både fysisk og psykisk for å trives. Hvis den ikke får det den trenger kan den utagere. Vi hadde en som ikke taklet at vi fikk barn og måtte desverre omplassere den. Selv ville jeg ikke gått til anskaffelse av en terrier som ikke er vandt med barn, spesielt ikke med en såpass høy alder. Anonym poster: 6d57c2eabceaef7d51fa57e46088419d
Caprica Skrevet 17. november 2012 #12 Skrevet 17. november 2012 JR er en STOR hund i en liten kropp, en skikkelig råtass av en jeger. Jeg har en.veldig hundevant venninne som avlive begge sine etter at hun fikk barn. Tror nok jeg ville styrt unna!
Connie86 Skrevet 17. november 2012 #13 Skrevet 17. november 2012 Vi har en jrt på 3 år og venter vårt første barn nå i januar, jeg må ærlig innrømme at jeg gruer meg litt, ikke til babyen kommer men til å ha den hunden i livet og huset med en nyfødt. De krever EKSTREMT mye, er/blir lett sjalu og kan til tider være veldig slitsomme for de blir rett og slett "for mye". jrt er en hund som passer for dem som vanligvis bruker 2-3 timer ute å går tur hver dag, absolutt ikke en kosehund. jrt er IKKE en liten hund, den har bare liten kropp.
Gjest Miryks Skrevet 17. november 2012 #14 Skrevet 17. november 2012 Enig med Luten. En så gammel hund som ikke er vant med barn høres litt risky ut. Ja, Jack russell er en liten hund, fysisk. Men mentalt og med tanke på energinivå er den en stor hund. De er overalt, og krever klare grenser, mye psykisk og fysisk stimuli. Finnes mange fine små hunderaser for småbarnsfamilier! Ta hundetesten på canis.no. Kjempekjekk!
Hiv o'hoi Skrevet 17. november 2012 #15 Skrevet 17. november 2012 JRT er ikke kjent for å være veldig barnevennlige. Det finnes selvfølgelig unntak, men det er utrolig mange som omplasserer sin JRT når de får barn, fordi hunden blir sjalu etc. En så gammel hund hadde jeg uansett ikke vurdert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå