Gå til innhold

Har du fått brev fra sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min har allerede søkt om fødeplass. Er det vanlig så tidlig?

Uansett fikk jeg plass da :) Fikk brev fra sykehuset idag.

Var endel brosjyrer om svangerskap og hva jeg har rett til som pasient osv, og fikk beskjed om når jeg skulle på ultralyd.

Stod at jeg måtte velge om jeg ville føde på avdeling A eller B, på avd. A var det jordmødre som ga deg lystgass om du ville osv, virket veldig fint, man fikk badekar og kunne føde i vann. Noe jeg vurderer å gjøre.

På avd. B var det "vanlig" fødestue der man kunne få epidural. Vet ikke helt om man kunne føde i vann osv, men.

Men fikk ikke med meg når svaret og skjemaet må sendes inn. Det haster vel ikke?

Er 10 uker på vei.

Gikk litt mer opp for meg hva som skjer for tiden, hehe, jeg har litt lett for å glemme det sånn egentlig. Jeg frykter sykehus også litt, og særlig sprøyter. Så fikk mye å tenke på. Tror jeg må lese endel om fødsler og sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Veldig grønn i dette jeg.. Men må man SØKE om fødeplass!!?

Får man ikke slippe til automatisk på nærmeste sykehus?

Vet du forresten om man får føde på fødeloftet om man skal ha tvillinger?

Skal til gynekolog i uke 7 og jordmor mellom 8-12 jeg, men har tatt blodprøvene allerede:)

Endret av Håperpåønskebaby
Skrevet
Veldig grønn i dette jeg.. Men må man SØKE om fødeplass!!? Får man ikke slippe til automatisk på nærmeste sykehus? Vet du forresten om man får føde på fødeloftet om man skal ha tvillinger? Skal til gynekolog i uke 7 og jordmor mellom 8-12 jeg, men har tatt blodprøvene allerede:)

Jeg måtte søke i allefall ;)

Vet dessverre ikke noe om fødeloftet. Men legen din vet sikkert mye om det :D

Skrevet

Ja, man må søke =) men legen gjør det for deg. I mine svangerskap har hun sendt inn søknad om førsteplass første svangerskapsundersøkelse. Sist sa hun at det er lurt å søke så tidlig som mulig, for i juli mnd (som jeg skal føde) er det mye ferie på sykehuset og mange fødende.

Skrevet

Jaja, skal ikke til lege før langt uti svangerskapet jeg da...

Men ser ikke helt for meg at de har lov å svare at sus er fullt, du må reise 3,5timer til Haugesund!?

Skrevet

Tror ikke man må søke i Stavanger? Gjelder vel helst i Oslo der det er mange sykehus og stor pågang. Jeg måtte søke med de to første som ble født på Ullevål og Ahus, denne gangen blir det SUS og det er jo ikke akkurat så mange alternativer her. Eller er det noe jeg har gått glipp av?

Skrevet

Nei, tror ikke man må søke i byer som Stavanger, Trondheim og Bergen..Tror de må ta deg inn siden det ikke er flere sykehus i nærheten. Litt spent på hvordan det blir å føde i juli. Er jo da det er desidert flest fødsler og minst fast stab på jobb...huff...hehe

Skrevet

Bor 20 min fra et stort sykehus i byen min og fødte der sist. Det er et mindre sykehus i en by litt over en time herfra og har aldri hørt noe om å søke plass så regner det som automatisk.

Var der til tidlig ul og har også fått brev derfra om time til ordinær ul i januar :)

Skrevet

Det er bare i Oslo man søker om fødeplass, ingen andre steder/sykehus i landet.

Jeg har ikke fått brev enda, men bare en uke siden jeg var hos legen, så jeg har ikke begynt å vente enda. Hvor lang tid etter første kontrollen tok det før dere fikk innkalling til ordinær UL i posten?

Skrevet

Ca 14 dager for min del fra han søkte 1. november. Min ordinære UL er i begynnelsen av januar :D Rett på nyåret.

Er vel Oslo og Akershus man må søke da, siden jeg søkte til Ahus.

Skrevet

Tok 12 dager fra første legetime til jeg fikk innkallelse til ordinær UL :) Har time helt i begynnelsen av januar jeg også, fin start på det nye året ;)

Skrevet
Tok 12 dager fra første legetime til jeg fikk innkallelse til ordinær UL :) Har time helt i begynnelsen av januar jeg også, fin start på det nye året ;)

Helt enig. Da er jula og nyttår over, men man kan fortsatt glede seg til UL timen :D

Skrevet

Fikk time til ordinær UL en uke ca etter første time :-) har time 24 januar :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...