Gå til innhold

Flere med småttiser på ca. 18-19 mnd som fint takler dagen uten dagsøvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag sov hun til ca. 08-08.30, og lå i senga i én time fra. kl. 13 uten og sovne. Bare skravlet. Regnet med ettermiddagen kom til å bli ikke så veldig hyggelig uten dagsøvn, men det har jo gått strålende. Hun har vært smørblid, og har ikke merket noe til at hun ikke har sovet.

Tror ikke hun blir så veldig gammel når hun slutter med dagsøvn akkurat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så rart når hun sover så lenge :)

Min på snart 2 trenger en halvtime.

Skrevet

Trur heller ikke at Muffin hadde sovet på dagtid om han hadde sovet så lenge på morgenen :)

Skrevet

Min har jo egentlig alltid sovet mye da. Lenge på mårran og godt på dagen, så ble litt overrasket over at det gikk så greit.

Skrevet

Vi har hatt noen så små som har sluttet å sove på dagen i barnehagen jeg jobbet i, men de aller fleste trenger en dupp til de er mellom 2 og 3. Det kommer selvsagt an på når barnet sovner om kvelden, hvor godt og lenge de sover om natta og hvor lang barnehage dag de har. Enkelte barn trenger mindre søvn enn andre. Men de som slutter veldig tidlig med dagsøvn har ofte behov for/godt av en hvilestund så ikke hele dagen går i full fart. Det kan være å ligge litt i senga/vogna og kose med bamse/smokk eller sitte i fanget og se i en bok.

Skrevet

Om han sov så lenge kanskje, men er oppe mellom 6 og 7 og legger seg 7. Sover mellom 1 og 2 timer på dagen, vekkes kl 13 for at ikke leggetiden skal bli vanskelig. Han elsker å legge seg på dagen :)

Skrevet

De dagene hun våkner for eks. 07.30, sovner hun greit på dagen. Men, hun sover ofte til 08.

Min mellomste sluttet å sove på dagen et par mndr før hun ble to år, men hvilte litt i vogna/senga en stund.

Gleder meg egentlig til dagsovinga er over jeg. Da trenger vi ikke ta hensyn til den lenger :-)

Skrevet

Min jenter er 22 mnd og merker på henne at hun trenger mindre søvn på dagen enn hun har gjort tidligere. Men ofte i det siste har hun våknet i 06-07 tiden og da sover hun fra 1130/12 i ca 1,5 t. Men merker hun har behov for mindre søvn om hun er hjemme enn i bhg. Innimellom sover hun kun 40 min og det går fint det også. Gleder meg også veldig til denne dagsovingen er over;-)

Skrevet

Jeg har en sovegris, han sover fra 19.30 til ca 6.30 om morgenen, og så sover han mellom to og tre timer på dagtid. I dag har jeg prøvd å kutte ned på dagduppen, men det resulterte så langt bare i at han ble et lite spetakkel å legge i kveld. Så jeg er ikke imponert enda :P

Men vi skal se litt an etter han fyller to år om et par måneder. Ikke at det er noe stress, men det er greit å få fylt ut nattesøvnen mest mulig, så ikke dagduppen tar for mye av trøttheten og han blir lys våken på kvelden - noe vi har merket tendenser til i det siste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...