Gå til innhold

Prinsesse nr 3. kom 6.11

Anbefalte innlegg

Hei!

Vår lille prinsesse kom til verden 6.11 kl.20.38. Hun er verdens nydligste og storesøstrene er strålende fornøyd med det nye fam. medlemet.

Det er litt rart å være ferdig etter et langt svangerskap med mange kontrolle hos fastlegen og Rikshospitale, pga.at vårt andre barn har en hjertefeil. Veldig godt at alt endte godt og at hun er frist og rask. Nå skal jeg aldri være gravid mer eller føde. Det er en litt trist føelse, men jeg nyter vært minutt. Dette svangerskapet startet ganske tungt pga. ble gravid med pervangsjon og min mann ønsket ikke dette barnet. Men etter som ukene gikk og hjelp fra familievernkontoret. Har vi klart å jobbe oss gjennom det. Og når hun kom var hun veldig ønsket!!!

Terminen var 11.11, men pga.mitt høye blodtrykk og vårt andre barns hjertefeil, ønsket de og jeg å bli satt i gang før. Søndag 4.11 startet de i gangsettingen med ballongkateter, fikk det innsatt på formiddagen og fikk beskjed om å reise hjem å hvile og å komme tilbake kl. 7.00 dagen etter. Hadde litt tak den kvelden, men de gav seg ut over natten. Var litt sur når jeg våknet på morgenen. For takene var borte og ballongkateteret satt fremdelses inne. Hadde jo håpet det skulle dette ut i løpet av natten- for gjør det det er det et tegn på 2-3 cm. åpning og modenhet. Vi kjørte til sykehuset og i det jeg skal gå ut av bilen detter ballongen ut. Jippi tenkte jeg!!. Men gleden var kortvarig. Når jeg ble undersøkt kl. 8, var det ingen tegn til modning og bare 2 cm åpning, ingen rier. Så de valgte å sette modningsgele. Det virket bare litt. De ville ikke ta vannet pga. babyen lå for langt oppe i bekkenet.Så jeg fikk bare beskjed at de ville ta en ny vurdering på tirsdag morgen. Tirsdag setter de en ny modningsgele, den virker litt mer. Får beskjed om å gå i trapper. Jeg bestemte meg for å løpe litt også. Men ble fort sliten, så etter 1 t. orket jeg ikke mer. La meg da i sengen for å se litt på tv og hvile. Jeg hadde angst for at dette skulle ende i KS. Så jordmoren jeg hadde valgte å ikke si noe om at KS var bestillt onsdag morgen , hvis ikke fødselen kom i gang av seg selv. Men mens jeg ligger i sengen hører jeg et lite knep- vannet gikk!!!! kl. var da 14.50. Jeg ringer da på jordmor, som blir veldig bekymret og ber meg ligge stille. Er nå redd for at navlestrengen skal falle ut så lenge barnet ligger så høyt i bekkenet. Det blir mye overvåking og mye ligging i denne fødselen. De velger å sette drypp etter 1 t. Jeg hadde sagt veldig klart på forhånd at jeg ville ha epidural. De fikk jeg ikke pga. ting gikk fort og de var redd for at da ville fødselen stoppe opp. Alt gikk fort når det virkelig startet, men jeg savnet epiduralen veldig. Men vår vakre prinsesse på 3940g og 51 cm kom til verden etter 3,5 t. Vi stor koser oss. Lykke til dere andre her inne.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143991294-prinsesse-nr-3-kom-611/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...