Gå til innhold

dere som spiser ribbe juleaften..

Anbefalte innlegg

kjøper dere fersk eller frossen? familieribbe eller tynnribbe? jeg kjøpte ei ferdig rutet ei fra gilde i fjor, men den var ikke rutet parallelt med beina inni,så når jeg delte den ble det ikke så pene stykker... men den smakte jo godt da :)

Anonym poster: 90a0209e16d9f20f9471f73fb2f06056

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143991255-dere-som-spiser-ribbe-juleaften/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at på julaften, så er det ikke noe vits i å kjøpe det billigste kjøttet man kan (hvis man kan), så her kjøper vi fra Jacobs, rykende fersk. Og det kjennes. Dessuten syns vi heller ikke det er noe vits i å gjøre det så magert på julaften som mulig, så vi kjøper en feit og god en :).

Alltid frossen, litt av hvert. Kjøper frossen etter at vi, et år, kjøpte fersk ribbe. Den var sur, og julematen hang i en tynn tråd. Etter det har vi alltid kjøpt frossen.

Anonym poster: 44f6cae871228c9f716ac0f875ee7b0f

Annonse

Jeg liker best å bruke tynnribbe, men velger en med minst mulig fett. Fett blir det jo nok av uansett:). Har frem til nå kjøpt og brukt frossenribbe, men i år vil jeg prøve å få tak i fersk, det er ikke alltid så lett når det nærmer seg julaften:) Må ha en frossen i bakhånd!

Annonse

Jeg kjøpte tynnribbe fra Nordfjord forrige helg. Den var ikke frossen, men lå i kjøledisk (vakumpakket og ferdig krydret) på Rema 1000. Mulig den har vært frossen da.... Men må si den var veldig veldig god. Den var ikke rutet da.

Midtribbe:

kotelettkammen sitter fortsatt på

Familieribbe:

deler av kotelettkammen er fjernet og litt lettere å steke

jevnt enn midtribba og lettere og dele opp

Tynnribbe:

Her er kotelettkammen fjernet helt

Anonym poster: bfbc0d4c21f5529eab161c40dffda11f

Anonym poster: bfbc0d4c21f5529eab161c40dffda11f

Vi spiser ikke ribbe på julaften, men jeg selger vanvittige mengder ribbe de siste dagene før jul og igrunn gjennom hele desember.

Jeg skjønner godt at folk velger rimeligere alternativ enn fersk ribbe fra kjøttdisk da folk må handle etter lommeboka.

Om ribba du har kjøpt fersk noen dager før julaften er sur så ville jeg ha levert den tilbake igjen der den var kjøpt. En ribbe skal ikke bli sur på 2-3dager.

Om du er bekymret for å ikke få tak i ribbe, så kjøp ribba nå, rut den opp selv eller få de til å rute den opp for deg om du kjøper over disk, ha på salt og pepper og frys ned. Da ligger ribba klar og du har en bekymring mindre

Kjøper fersk tynnribbe rett fra slakteren, han ruter den helt perfekt. De billigribbene fra frysedisken kan vi alltids bruke som en søndagsmiddag, men ikke på julaften, da skal det være skikkelig.

Anonym poster: 8294d7f65d3d01e25e4d3e5dba66214f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...