Gå til innhold

"Mens-smerter" og vond korsrygg :(

Anbefalte innlegg

Har den siste uken slitt med vondt i korsryggen, har ikke gjort noe fysisk tungt slik jeg har forstrekt noe som jeg vet om. Igår og idag har jeg fått enorme "mens-smerter", lokalisert spesielt nede i magen. Når disse smertene kommer så blir magen hard, omtrent som ved kynnere (men når jeg får kynnere blir bare magen hard, ikke vond!)

Igår kveld ringte jeg føden og gråt sånn i telefonen de skjønte vel ingenting stakkarene som var på vakt. Fikk beskjed om å bare se det ann utover kvelden/natten og ta en Paracet. Skulle ringe om vannet gikk eller om jeg blødde. Har minst like vondt idag, både i korsryggen og magen :(

Jeg er ikke forstoppet, vært på toalettet sikkert 3 ganger for dag de siste 3 dagene... Er i uke 36+5 nå, har fått innvilget planlagt ks, og blir selvfølgelig hysterisk redd for noe skal skje før jeg kommer meg på operasjonsbordet!

Noen anelse hva dette er? Er det bare tegn på modning kanskje? Kan jeg forvente å ha det slik resten av tiden som er igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143991216-mens-smerter-og-vond-korsrygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stakka søte lille deg... :( det er bare kynner. de siste ukene kommer kynner oftere og selv om de ikke gjorde vondt før så gjør de vondt nå. jeg har det på akkurat samme måte som deg med unntak av korsrygg smerter. det har jeg ikke. men jeg har mensesmerter som kommer og går i nedre del av magen. og bekkenløsningen har blitt 100 ganger verre. jeg har hylskreket flere ganger i natt og grått. ikke fordi det gjør så vondt men fordi det er sykt ubehagelig å snu seg i senga. pluss at når jeg skal klatre ned fra sengen for å gå på do så er det som om noen river nedre del av kroppen min flere veier. sambo har våknet vettskremt for han trodde jeg skulle føde og måtte hjelpe meg ned fra sengen for at jeg skulle på do. vi snakker om en rammemadrass 50cm over bakken. trodde aldri jeg skulle be om hjelp for noe sånt. :P

det er bare tegn til modning. varm dusj eller bad hjelper. har ikke prøvd paracet da smertene kommer og går og paracet hjelper ikke en dritt for ledd og sene smerter samt bekkenløsning. når jeg våkner om morgningen så har hele kroppen stivnet fordi jeg har ligget musestille så ikke jeg føler smerte eller ubehag. fy faen... alt begynner å bli ubehagelig og vondt.

Hang in there. :) det er bare modningstegn. tror ikke det er fødsels-rier.

Det hjelper og godt med varmeflaske synes jeg! apotek el.l har! signerer deg over her, gjør vondt det meste nå, jeg har det på innsiden lår, virker som en nerve er i klem, jeg ser ikke klart heller imellom.......merkes det går mot slutten ja!

Uff stakkars deg. Det hjelper veldig med et varmt bad og paracet. Gjorde det hos meg når jeg verket i korsryggen pga disse menssmertene. Korsryggen verket konstant. Fikk ikke sove.

Men paracet og varmt bad er tingen!

Er nok at ting modnes. Men det kan starte så tidlig uten at det betyr fødsel. Er du urolig så ring føden å snakk med de. Her er det veldig flink til å ha tid (så lenge det får er det alltid en JM i tlfskranke) til å prate med bekymrede mødre to be....

Tror knapt de skjønte hva jeg sa i telefonen, jeg har en helt annen dialekt (på butikker er det mange som henvender seg til mannen min om han er tilstede, kunne trodd jeg var tilbakestående eller noe :P ), og jeg hylgråt jo i telefonen i tillegg for jeg hadde sånn panikk!

Kjenner det stikker litt i meg når jeg nå må ty til Paracet pga smertene, pga den lille i magen altså. De sa jeg kunne ta, men allikevel bekymrer jeg meg for han...

Har fortsatt idag vondt i korsryggen og fått stikking på innsiden av lårene når jeg går (det er noe nytt plutselig, sikkert noe med bekkenløsning å gjøre tipper jeg), og mens-smertene er der idag også, men heldigvis ikke så vonde som fredagen...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...