Gå til innhold

uke 46 jentene :-)

Anbefalte innlegg

Så gøy at det er kommet så mange hit =)

Jeg har begynt å merke litt kvalme, men det hjelper å småspise litt hele tiden. Lurer derfor på hvor mye jeg kommer til å legge på meg i løpet av svangerskapet hvis dette skal fortsette :S Har heldigvis høy forbrenning!

Nå har jeg fått bestilt legetime til å bekrefte graviditeten, har fått time neste mandag og da er jeg 5+5, jeg gleder meg veldig til det! Dette er min første graviditet så liker å få det bekreftet av en lege og få forklart veien videre.

Hvor tidlig forteller dere om graviditeten til familie/venner? Jeg har så lyst til å spørre moren min, som er jordmor, om ting, men vil samtidig overaske henne senere når ting er mer sikkert! Men kan da liksom ikke spørre hun om når det er;) *Dilemmas* :)

Fortsetter under...

Jeg har lyst å fortrelle det med en gang jeg... Men får vel vente litt. Ei venninne vet det alt, hun visste at vi nettopp hadde startet å prøve på nr to, så når jeg møtte opp på lørdagskvelden med julebrus og ikke vin skjønte hun det :)

Kommer nok til å fortelle det til familie og kanskje noen venner før jul eller i jula. Mamma må nok få vite det om ikke så lenge ;)

Også tror jeg noen på jobb vil gjette det på julebordet...

Vel vel, nå skal jeg ta en tur ned på syrommet!

Så gøy at det er kommet så mange hit =)

Jeg har begynt å merke litt kvalme, men det hjelper å småspise litt hele tiden. Lurer derfor på hvor mye jeg kommer til å legge på meg i løpet av svangerskapet hvis dette skal fortsette :S Har heldigvis høy forbrenning!

Nå har jeg fått bestilt legetime til å bekrefte graviditeten, har fått time neste mandag og da er jeg 5+5, jeg gleder meg veldig til det! Dette er min første graviditet så liker å få det bekreftet av en lege og få forklart veien videre.

Hvor tidlig forteller dere om graviditeten til familie/venner? Jeg har så lyst til å spørre moren min, som er jordmor, om ting, men vil samtidig overaske henne senere når ting er mer sikkert! Men kan da liksom ikke spørre hun om når det er;) *Dilemmas* :)

Kjæresten sprakk og måtte skrike det ut til sine foreldre. Jeg har fortalt det til en venninne, hun har 2 barn fra før, så kan spørre henne om alt :) ellers venter jeg med å si til foreldrene mine etterhvert som vi er på middag.

Var såvidt innom på Bli gravid, så blir med videre her jeg :)

Antatt termin er 26. juli. Dette er nr 2 og symptomer er mild kvalme og humørsvingninger :P

Og nyheten er allerede fortalt til besteforeldre! Samboeren holdt på å dø av fortellerlyst og ville helst si det når vi hadde en nesten usynlig strek på DocMorris :P

Hurra for uke 46 gjengen!!

Vi var SÅ heldige å få positiv test i helgen. Har ikke skjønt det helt enda, men innimellom kommer det en overveldende lykkerus følelse! Vi har en gutt på 2,5 snart og gleder oss vilt til nr 2.... Har mistet før så tanken ligger nok litt i bakhodet og lurer, men vi må bare tenke at dette går så bra:-)) Vi har ikke sagt det til noen, tenkte overraske på julaften.Skal bli gøy å følge gjengen videre!

Lykke til så lenge alle sammen!

Vi har også tenkt å overraske på julaften :) Har bestilt tidlig ul så hvis alt gå bra til det og alt ser bra ut der blir det vel to stolte søsken på julaften :) Har en gutt på 5 og en jente på 3 :) Som sagt tidligere har jeg termin på 4års dagen til jenta mi.. Har fortalt det til venninner som står meg nærmest men dette er jo fordi jeg snakker med de daglig og syntes det er godt og snakke med de om alt :) Kjekt å se at vi ble så mange så nærmt :) Gleder meg til tiden videre :)

Annonse

Er det forresten noen av dere som bor i Oslo?

Jeg bor i Oslo ;)

Hei Tolle86, hvor i Oslo bor du?

Er det evt. andre som kunne tenkes å møtes en gang ut på ny-året?

Ja, det hadde jo vært kjempehyggelig da.

Endret av Thie88

Jeg bor faktisk ikke i Oslo jeg :( Men hadde lett blitt med på ett treff om jeg gjorde det. Skulle jeg være på østkanten når dere finner ut å treffes slenger jeg meg gjerne på :) Min mann er fra Eidsvoll så vi er på besøk hos svigermor når vi har muligheten :) Hvordan er formen ellers da??

Formen er ganske grei om dagen, ingen kvalme hvertfall, men Gud så mye jeg sover :/ blir nesten bekymret. Måtte ta en "powernap" som da ble til 4 timer etter jobb.

Ellers har jeg bittelitt strekk/murringer. Og blir liksom ikke kvitt den hodepinen på kvelden.

Jeg bor i Oslo :) På Sogn :)

Noen her som er kvalme, evt vært det i tidligere svangerskap? Når kom den?

Skal vi lage en liten liste med kort oppsummering av oss selv? Hvir vi bor, barn fra før, termin, sånne ting? Selvsagt frivillig!!

Endret av Nurk er velkommen

Jeg bor i Oslo :) På Sogn :)

Noen her som er kvalme, evt vært det i tidligere svangerskap? Når kom den?

Skal vi lage en liten liste med kort oppsummering av oss selv? Hvir vi bor, barn fra før, termin, sånne ting? Selvsagt frivillig!!

Jeg hadde faktisk tenkt på det samme :)

hehe..

Annonse

Jeg er 26 år og min mann er 31. Vi fikk en gutt i oktober 2007 og giftet oss september 2008 og fikk en jente i juli 2009 :) skal forhåpentligvis på skolebenken igjen fra januar av :) Termin nå ca 24 juli :) Bor i Bergen

Jeg er 26 år og student, samboeren er 28 år og vi bor i Bergen =) Dette er vår første graviditet og dermed første barn. Terminen er ca 26. juli 2013.

Jeg har vært skikkelig forkjøla denne uka, og har derfor vært litt engstelig for barnet, vil jo at det skal ha det best mulig! I tillegg har kjæresten min laget spekeskinke som var ferdig nå! Og det ser fantastisk godt ut, men det er jo ikke lov å spise :( Så oppsummert har jeg syntes synd på meg selv denne uka! Men det går over når jeg tenker på at det kommer en liten baby tilslutt! =)

Jeg er 26 år og student, samboeren er 28 år og vi bor i Bergen =) Dette er vår første graviditet og dermed første barn. Terminen er ca 26. juli 2013.

Jeg har vært skikkelig forkjøla denne uka, og har derfor vært litt engstelig for barnet, vil jo at det skal ha det best mulig! I tillegg har kjæresten min laget spekeskinke som var ferdig nå! Og det ser fantastisk godt ut, men det er jo ikke lov å spise :( Så oppsummert har jeg syntes synd på meg selv denne uka! Men det går over når jeg tenker på at det kommer en liten baby tilslutt! =)

Du kan faktisk spise spekeskinke om du fryser den i 3 døgn. ;) Smaker stortsett det samme

Så godt og se at det var en til fra bergen :) No har mannen tatt med seg de to eldste ut for her ligger jeg strykeflat med omgangsyken :-/ Misunner jenten min for hun kastet opp en gang og ikke mer.. Eg hater kvalme og spes omgangssyke :'(

Jeg er 29, samboeren er 33, og vi bor også i bergen :)

Har en gutt på snart tre sammen fra før.

Jeg merker også at jeg er litt trøttere enn vanlig, men ikke så gale som det var med førstemann, heldigvis. Da hadde jeg en periode der jeg sov på sofaen fra middag til jeg gikk å la meg. Fikk ikke gjort noen ting!

Ellers går alt bra her, er ikke kvalm eller noe sånt. Har bare veldig lyst på sjokolade for tida! Merker jeg har spist alt for mye av det de siste ukene. Må finne noe annet jeg kan spise i stedenfor...

Hva spiser dere når dere vil ha noe godt?

Jeg prøver å spise frukt når jeg får lyst på sjokolade, men det ender ofte med at jeg bare spiser begge deler da ;)

Har fått dilla på klementiner, og Pepsi Max eller cocacola zero av alle ting. Jeg likte ikke den type sukkerfri brus før, men nå smaker det jo helt fantastisk.

Jeg elsket jo sjokolade i utgangspunktet, men har av en eller annen grunn ikke hatt noe særlig lyst på det, for det smaker ikke det samme, akkurat som favoritt kaffen min :/ så har bare kuttet det ut helt imens jeg.

Huff her har alt begynt å smake bare rart :( Ikke liker jeg kaffelatte lenger og det er sånn jeg har måtte ha hverdag før eg går ut døren. Ikke liker jeg godteri lenger, jeg har alltid vært en godtemons. Men yup har jeg blitt veldig glad i og jeg har aldri likt sure ting :-/ Hmm, klementiner og youghurt er jeg også blitt veldig glad i :)

Men helgen har jo vært ekstrem og til tross for omgang syke har kvalmen min kommet for å bli. Jeg orker så vidt og stå opp for blir kvalm av alle lukter rundt meg :( Helt fælt når min datter kommer ny badet inntil meg i går og vil kose og jeg ligger og nesten brekker meg pga shampoo lukten :( Tårevåt var jeg da hormonene slo inn ja :(

Men men no skal jeg straks til legen og etter det er apoteket åpent og da skal jeg kjøpe reisesyke bånd :) Ble helt avhenging av de sist graviditet ;) Håper bare de virker like bra denne gang også :)

Ahh.. Jeg misunner dere ikke den kvalmen. Hadde i hele uke 4. Men da fløt det med hormoner også. Nå merker jeg bare bittelitt på kvelden. Men jeg sover skikkelig dårlig. Våknet 6 ganger. Og vært våken siden kl 05.25 HURRRAAAAA :/ kroppstemperaturen min er alt for høy, tror det er derfor jeg ikke får sove. Jeg har alltid hatt veldig lav kroppstemperatur ellers. Og pleier sove ned sokker året rundt og pysj. Men nå orker jeg nesten ikke sove med noenting.

Litt redd jeg jenter :( 2 ganger med noen dagers mellomrom når jeg har vært på do så har det vært bittelitt tegn til blod i utfloden. Akkurat som en brun trå hvis dere skjønner. Er så redd for at jeg driver å mister. Noen flere som har hatt det sånn eller har erfaring?

Jeg har hatt en del dager med det no.. akkurat slik du beskriver det.. men jeg er ikke bekymret og vil ikke være det før evt smerter og mer friskt blod.. slapp av så kroppen også slapper av.. det kan være evt blod rester etter festing, lett blødelig slimhinner, strekk osv osv jeg har blødd i to svangerskap og har lært meg at jeg skal slappe av helt til evt friskt blod og smerter.. men er du veldig bekymret ta det opp med legen.. da får du vel enten blodprøve eller ul :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...