Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 noen med erfaring? Jeg får dessverre ikke operere eller stikke opp, pga fare for komplikasjoner (pga leiden mutasjon og medisinering) Har i det siste hatt en forferdelig hodepine, som trekker ned mot nakken, tror minst jeg har vært i ferd med å få hjerneslag eller noe i den retningen, og svimlebygene står i kø Spesialisten som jeg går til, har gitt meg en nesespray som skal bedre betennelsen og det gjorde den også, en stund, men nå er det påan igjen for full guffe og det er ingenting legen kan gjøre med det, bortsett fra å be meg bruke mer av nesesprayen.. Noen som har noen gode råd,kjerringråd eller annet? Begynner å bli lei av all denne hodepinen, som setter meg helt ut av spill. Anonym poster: 7127dcafcffe812135db55b51ee7adc3
Lessismore Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Uff uff uff. Vet hvordan du har det. Jeg hadde det sånn for noen år siden, og det eneste som hjalp var å ta det med ro. Helt med ro. Innimellom måtte jeg ta et par paracet, men det var kun når det var helt forferdelig. Håper virkelig du finner ut av det, og blir frisk snart. Hos meg tok det ganske lang tid, men føler meg fin nå. God bedring!
valkyrien Skrevet 17. november 2012 #3 Skrevet 17. november 2012 Svigerinna mi ble kvitt kronisk bihulebetennelse med fotsoneterapi.
*desemberbaby* Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Jeg har operert to ganger.. Første gangen hjalp ingenting.. Andre ganen ble jeg helt kvitt det. :-) Har dessverre ingen gode kjerring råd til deg. Annet enn å anbefale øre-nese-hals legen jeg gikk til..
Himmel og hav Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Akupunktur! Etter 10 år med kronisk tette bihuler og 7-8 penicillinkurer i året, så ble jeg kvitt problemet med akupunktur. Nå har jeg ikke hatt bihulebetennelse på noen år, men om jeg begynner å bli tett så tar jeg Fenumax i dobbel dose i noen dager og så går det over.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 Takk for svar:-) Tror jeg skal prøve både akupunktur og fotsoneterapi:-) Har hatt god effekt av akupunktur ved andre plager tidligere, så veldig godt mulig at det kan virke positivt for de tette bihulene også Anonym poster: ed365d8cdbd4d727ceec41fecad656dd
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #7 Skrevet 17. november 2012 Det er ingen kontraindikasjon å operere selv om du har leidenmutasjon. Bihulekirurgi er kirurgi med lite Blødningsfare. Man må bare planlegge litt. Har heller aldri hørt om medisiner som ikke kan kombineres med kirurgi/Anestesi. Tenk på alle som blir operert akutt. Ingen begrensninger der. Ville bedt om en second opinion fra en annen ØNH spesialist. Anonym poster: 876fe347b3c8c78a0e4d027905362e6f
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Det er også noen som har sopp i bihulene, når disse blir behandlet med antibiotika blomstrer betennelsen opp enda mer, og så har man det gående. Jeg har hatt pasienter som har fått påvist dette hos ØNH-spesialist, så jeg holder med # 7 som anbefaler deg å få en undersøkelse av en annen spesialist. Sukker er din verste fiende, uansett om det er bakterielt, virus eller sopp. Sukker reduserer immunforsvaret og gir grobunn for både bakterier og sopp. Gå til en dyktig akupunktør og en som kan mye om immunforsvaret slik at du kan få riktige råd ang. kosthold og tilskudd for å styrke immunforsvaret. Hold deg også unna alle melkeprodukter og ikke spis for mye hvete, da både kornprodukter og melkeprodukter kan virke slimdannende. Banan er også slimdannende hos enkelte. Fenumax, som Himmel og Hav nevnte, er kjempebra. Du kan også med fordel drikke vann/te med ferskpresset sitron flere ganger om dagen, da dette også virker slimløsende. Akupunkturen kan både få bort bihulebetennelsen og styrke immunforsvaret ditt. Anonym poster: 7abac124cab8e1d3ad89e8d73cae20ca
Anonym bruker Skrevet 17. november 2012 #9 Skrevet 17. november 2012 Det er ingen kontraindikasjon å operere selv om du har leidenmutasjon. Bihulekirurgi er kirurgi med lite Blødningsfare. Man må bare planlegge litt. Har heller aldri hørt om medisiner som ikke kan kombineres med kirurgi/Anestesi. Tenk på alle som blir operert akutt. Ingen begrensninger der. Ville bedt om en second opinion fra en annen ØNH spesialist. Anonym poster: 876fe347b3c8c78a0e4d027905362e6f Jeg har allerede vært hos tre ØNH spesialister ,2 private og en på sykehus. Ingen vil hverken operere, ta det med laser eller stikke de opp, og kun pga diagnose og medisinering, så det alternativet virker ganske håpløst, dessverre.. Anonym poster: ed365d8cdbd4d727ceec41fecad656dd
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Prøv det de andre nevner... Men noe som hjalp meg når jeg hadde det som verst var neseskylling for å få ut litt guffe. Kokte opp saltvann, avkjølte til ca 37 grader, la hodet godt bakover og spruta det opp i nesa (med en sånn sprøyte som man medisin til barn med) samtidig som jeg snufsa inn. På begge nesebor. Gjorde det et par ganger for dagen. Det er ekkelt men føles bedre etterpå. Også smurte jeg med mentolatum salve på bihulene og under nesa. Vet ikke om det var salven eller massasjen som hjalp. Jeg fikk også en skikkelig hestekur av legen med allergimedisin, husker seff ikke hva den heter men man skulle ta 36 tabletter på 6 dager og er vanlig å gi ved kronisk bihule betennelse. Lykke til og god bedring! Anonym poster: 91f8fee3ed91a468e10fc6f646b31817
sillyfilly og Olivia Skrevet 18. november 2012 #12 Skrevet 18. november 2012 Ville bare sende min sympati! Har hatt bihulebetennelse ei gang og det er vondt! Så å ha det sånn konstant. Huff. Håper du får noe hjelp!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #13 Skrevet 18. november 2012 Det finnes sånn saltvann på store flasker som hjelper bra mot sånne ting. Der kommer vannet ut med stor trykk og da kommer saltvannet lengre opp i systemete syntes jeg selv. Husker ikke hva det het, men fås på apoteket reseptfri. Isopon noe.... Anonym poster: 3cb2fba01eb4f584ff3995d471816c1f
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #14 Skrevet 18. november 2012 Har du prøvd å skylle med nesehorn hver dag? Det bruker jeg i perioder sammen med nesespray og det hjelper for meg. Broren min ble operert og fikk en styrtblødning noen dager etter operasjonen som holdt på å gå riktig ille. Skummelt. Anonym poster: 4885d15deff2c6a3ed4350d4179362de
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #15 Skrevet 18. november 2012 https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=5058054&c=1218&g=false&ref=search jeg bare tok den som heit strong på slutten, den hadde mere trykk tror jeg Anonym poster: 3cb2fba01eb4f584ff3995d471816c1f
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #16 Skrevet 18. november 2012 Her var mange gode forslag, tusen takk:-) Har skylt nesen med saltvann, men sikkert vært litt for forsiktig. Tror jeg får få vannet inn i nesen med større kraft, det gir forhåpentligvis bedre resultat enn dråper. Har fått anbefalt en akupunktør som jeg også har tenkt å prøve Anonym poster: ed365d8cdbd4d727ceec41fecad656dd
smørblomst40 Skrevet 24. september 2014 #17 Skrevet 24. september 2014 Hei Har hatt de samme symptomene i bihulene og inn i ryggen eller nakken som du sier føles som hele hodet sprenges på venstre siden vi er 2 stk som fikk dette i influenza sesoneg legen min forstod det ikke !Vi har tatt en del prøver på bakterielt Har blitt innkalt til Ct Anngående dette er der mye ny forskning om sopp ,legen min foreslå og skrive ut soppmedisin etter 4 antibiotika kure en pille gjorede mer en annen medisin ,jeg skal videre på blodprøver til et biofirma i sandvika som kan finne soppsporer er bedre av en sopp pille en hel massa anntibiotika håper jeg er til hjelp les om mayoklinikken og bihuleforsning der står det mye lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå