Lille molle Skrevet 17. november 2012 #1 Skrevet 17. november 2012 Har egentlig en ganske lang liste over både jente og guttenavn.. Ava Ellie Ruby Holly Mollie Elanor Sienna Mille Skye Eloise Kian Aiden Samuel Felix Lionel Elliot
lUmlUm med tulla si Skrevet 17. november 2012 #2 Skrevet 17. november 2012 Er dette et barn som skal bo i Norge, eller? Hvordan uttaler man Skye på norsk? Jeg har bare hørt det på engelsk før... Og hva med Aiden, hvordan uttaler man det? "Eiden", eller rett ut, "Aiden"? Bare hørt dette også på engelsk... Ellers så var det jo noe pene navn i lista da, om enn med litt lite norsk preg i de fleste av dem, etter min mening (jeg mener ikke navn som Truls, Ole, Sigrid, Lena, eller noe slikt, bare som er litt vanligere å bruke i Norge).. Men det kommer jo an på hvor barnet skal bo!
Lille molle Skrevet 17. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2012 Aiden blir uttalt eiden ja.. Barnet skal bo i Norge men vi har bestemt oss for engelsk navn.
Lille molle Skrevet 17. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2012 Så det blir engelsk uttale på alle sammen.
lUmlUm med tulla si Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Aha. Men hvis Skye uttales slik som på engelsk, synes jeg dette er et veldig fint navn. Litt i tvil på guttenavna, men kanskje faktisk Aiden Eller Elliot!
Februargullet2013 Skrevet 17. november 2012 #6 Skrevet 17. november 2012 Ava : Et navn jeg liker,men liker Eva bedre Ellie : Fint Ruby: for lite norsk Holly : For lite norsk Mollie : Molly er fint skrevet slikt Elanor: Nei Sienna : NYDELIG Mille: Nydelig Skye: NEI Eloise: Elise Kian : Nei Aiden; Nydelig Samuel: Kjempe fint Felix: Nydelig Lionel : Hørt bedre, for eksempel leonel Elliot : Kos navn,minner meg om han i E.T
Lille molle Skrevet 17. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2012 Poenget med navnene er ikke at de skal være norsk. Om mollie skrives med y eller ie er ett fett, uttales på samme måte
Giss Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Ava: Nydelig og enkelt navn. Ellie: Absolutt pent, litt engelsk i klangen. Ruby: Vakker betydning men litt hardt. Holly: Vakkert og lite brukt. Mollie: Veldig engelsk i mine ører men ikke ubrukeligt. Elanor: Foretrekker selv andre varianter av navnet - men vakkert det også. Sienna: Veldig amerikansk i mine ører. Som noe fra en tv-serie. Mille: Litt tamt ved siden av de andre. Skye: Det ville jeg ikke valgt. Låter veldig rart om noen fornorsker uttalen... Eloise: Virkelig vakkert! Kian: Veldig hardt. Ikke min smak. Aiden: Litt rart om man fornorsker uttalen så ville ikke valgt det. Samuel: Litt anonymt men klinger veldig bra! Felix: Et navn med glimt i øyet. Lionel: Foretrekker å stave det Leonel Elliot: Virkelig en favoritt hos meg! Jeg stemmer på Ava, Eloise, Elliot og Leonel. Lykke til med valget.
Vannmann35 Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Eloise synes jeg er fint. Aiden også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå