Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I hele går kveld og tydeligvis i hele natt har den der engelskspråklige spam-maskinen gått. Innlegg på innlegg i tråd etter tråd. Men hvordan kan de innleggene bli liggende så lenge hvis det er en aktiv moderering her? Må innlegg rapporteres av oss for i det hele tatt å bli vurdert for sletting vil jeg jaggu ha betalt - jeg må ha rapportert tjue sånne spam-innlegg bare i går. Og det vil ikke koste moderator stort å finne en hel haug av dem (de ligger i siste innlegg til og med), det er bare å gå inn på forumet, men jeg tror faktisk ikke moderator er her inne på eget initiativ i det hele tatt.

Fortsetter under...

Bare i "siste innlegg" ligger det nå 34 av dem. De eldste er over to timer gamle - og det er bare de de som fikk plass på "siste innlegg". Mener dere virkelig at ikke moderator skal kunne se det som ligger rett opp i dagen heller? Jeg kan lettere forstå at stygge innlegg inne i tråder kan glippe (dog ikke etter at de er rapportert fjorten ganger av forskjellige brukere), men ærlig talt, her har vi spaminnlegg på engelsk og russisk, hvor vanskelig er det å kaste et kjapt blikk på siste innlegg og fange opp det som SKRIKER mot enhver som går inn på sida, i det minste?

Hei,

Det er betraktelig enklere for oss å ta bort spam og upassende innlegg om dere rapporterer det i alle fall. Innlegg kan komme i en hvilken som helst tråd, og som svar på et hvilket som helst innlegg. Å gå gjennom dette jevnlig er ikke en hensiktsmessig metode. Takk for at dere hjelper oss ved å rapportere innlegg.

Når det gjelder forholdet mellom innkommende spam og fjernet spam, så vil alltid en spambot sende ut mange ganger fortere en en moderator kan ta bort.

Som svar på spørsmål om vi i det hele tatt er inne å titter. Ja, det er vi jevnlig, mange ganger i løpet av dagen.

Annonse

Hei,

Det er betraktelig enklere for oss å ta bort spam og upassende innlegg om dere rapporterer det i alle fall. Innlegg kan komme i en hvilken som helst tråd, og som svar på et hvilket som helst innlegg. Å gå gjennom dette jevnlig er ikke en hensiktsmessig metode. Takk for at dere hjelper oss ved å rapportere innlegg.

Når det gjelder forholdet mellom innkommende spam og fjernet spam, så vil alltid en spambot sende ut mange ganger fortere en en moderator kan ta bort.

Som svar på spørsmål om vi i det hele tatt er inne å titter. Ja, det er vi jevnlig, mange ganger i løpet av dagen.

Selvsagt er det betydelig lettere for dere, men dere er vel i bunn og grunn ikke betalt for at vi skal gjøre jobben lettere? Det er neppe hensiktsmessig at dere går gjennom, sier du - det høres ut som dårlig arbeidsmoral og money for nothing, faktisk.

Da regner jeg med at du har rapportert den. Takk for at du rapporterte den.

Ha en fin dag=)

Det der er kanskje det mest provoserende svaret jeg har sett noen gang så lenge jeg har vært bruker av DiB! Annie kan jo bare gå å legge seg. Moderator-IS har inntatt tronen! Hill, hill!

Jeg beklager, det var slett ikke våres mening å være frekke. Fordi vi ikke er i konstant overvåkning av forumene er det iblant vanskelig for oss å ha den samme oversikten som dere brukere har. Rapportering er derfor en meget viktig del av jobben vår og vi er takknemlige for all hjelp dere vill gi oss for å gjøre hjemmesiden trivelig for alle!

Annonse

Moderatojobben innebærer vel å følge med?! Må vi virkelig gjøre hele jobben for dere? Beklager å virke frekk, men hva bruker dere arbeidstiden på om ikke dere følger med? Spaminnleggene er jo ikke direkte vanskelige å spotte... flest brukere henger på anonym, så kanskje vits å legge hovedfokus der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...