hanneli Skrevet 17. november 2012 #1 Del Skrevet 17. november 2012 Hei.. Litt i tvil om hvor jeg skulle legge dette spørsmålet, men valgte her da jeg også ønsker å høre fra dere som har født et barn der det ble oppdaget singel umbilical artery på ulyralyd i svangerskapet. Vi var på 18 ukers ultralyd i dag, der de fant nettopp det. Fikk en lege til å undersøke andre markører/organer nærmere, og de kunne ikke se noen andre avvik... Samtidig klagde både jordmor og lege på at dey var vanskelig å se siden gutten lå så vanskelig til. Der og da klarte jeg ikke ta innover meg alvoret i en slik diagnose, ble veldig forsikret av legen om at det sannsynligvis ikke betydde noe. Prøver å fokusere på det, og etter alle historier jeg har lest ser det ut som det pleier å gå bra med barnet. Likevel surrer bekymringene i hodet, og jeg får ikke sove. Har lest meg opp på hvilke komplikasjoner som kan følge, og det høres ille ut, rundt 25% av SUA-babyer har komplikasjoner...ikke særlig lite synes jeg:( Ønsker å høre fra dere som har gått gjennom/går gjennom det samme... Hvilke erfaringer har dere med dette? Skal tilbake om 8 uker og ta vekstkontroll, akkurat nå føles det altfor lenge til, derfor vært godt å høre litt fra noen med erfaringer rundt dette... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143991141-sua-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonanza Skrevet 26. november 2012 #2 Del Skrevet 26. november 2012 Hei, jeg har opplevd å få en SUA baby. Vår baby ble også født med øsofagusatresi ( delt spiserør). Operert på Riksen første levedøgn. Frisk og fin jente på 7 år nå. Men ja, jeg fikk jo beskjed om dette med SUA da jeg var på UL i uke 18, husker at legen tonet det veldig ned og sa at de måtte kikke litt ekstra etter andre misdannelser når de fant SUA. I slutten av 2 trimester fikk jeg en stor økning i fostervannsmengden, alvorlig polyhydramnion. Dette fordi babyn i magen ikke kunne svelge. Men oftest så er det ingen flere misdannelser i tillegg til SUA, jeg tenkte ikke så mye over det, tror jeg fortrengte det litt . Men for bare 8 år siden så var jeg MYE mindre bevandret på nettet enn jeg er nå, og hadde garantert lest meg opp på SUA. Men prøv å ikke bekymre deg for mye nå!! Lykke til videre i svangerskapet :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143991141-sua-baby/#findComment-144771332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå