barmfager Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Vi venter ei jente, og har lyst på innspill på navnevalg. Hva syns dere om Ellinor Sara Edel Troya?
Giss Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 Ellinor - En av mine absolutte favoritter! Det er utrolig vakkert uten å bli for søtt... Sara - pent men kjenner mange som heter det. Edel - Litt forhøystemt for meg men pent. Troya - Morsomt navn. Glimt i øyet. Enkelt å bruke ute i verden. Et sterkt navn. Ja, du ser vel at jeg stemmer på Ellinor eller Troya?
Februargullet2013 Skrevet 16. november 2012 #3 Skrevet 16. november 2012 Ellinor : Helt klart peneste Sara : Utrolig fint De 2 siste var ikke min smak.
barmfager Skrevet 17. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2012 Ellinor - En av mine absolutte favoritter! Det er utrolig vakkert uten å bli for søtt... Sara - pent men kjenner mange som heter det. Edel - Litt forhøystemt for meg men pent. Troya - Morsomt navn. Glimt i øyet. Enkelt å bruke ute i verden. Et sterkt navn. Ja, du ser vel at jeg stemmer på Ellinor eller Troya? Takk for innspillet! Helt samme oppfatning om navnene som meg selv. Ellinor er også min favoritt, men min mann ønsker Sara.. :-)
barmfager Skrevet 17. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2012 Ellinor : Helt klart peneste Sara : Utrolig fint De 2 siste var ikke min smak. Takk for det! Blir kanskje Sara Ellinor. :-)
inimini Skrevet 17. november 2012 #7 Skrevet 17. november 2012 (endret) Ellinor er nydelig<3 Endret 17. november 2012 av inimini
Cornelianelia Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Har selv en Ellinor og er strålende fornøyd med det navnevalget.
Suebird Skrevet 18. november 2012 #9 Skrevet 18. november 2012 Ellinor er tamt og sjarmløst synes jeg, men hva med Elanor eller Eleanor? Bedre klang og nydelige navn synes jeg. Liker nok ingen av de andre heller...
Gjest Antarctica Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Syns Edel og Ellinor var flott. Funker i mange land. (Mht andre stavemåter: Elanor er bare en merkelig hybrid, unngå den.) Sara er litt oppbrukt. Troya: unngå, unngå, unngå! Høres ut om et bikkjenavn, og gir i tillegg assosiasjoner om en krigsherja historisk by. Trojanske hester osv. Hvis dere har tenkt å kalle sønnene deres Carthago og Atlantis, kan datteren muligens hete Troya, ellers ikke!
Vannmann35 Skrevet 18. november 2012 #11 Skrevet 18. november 2012 Edel og Ellinor er fint! Troya er hundenavn, og Sara er navnetopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå