L&L Skrevet 16. november 2012 #1 Skrevet 16. november 2012 Hvor hardt er det greit å trene , hvor høy puls er greit når man er gravid? Har tilvanlig makspuls på 185. Er nå 22 fullførte uker og trener 2 ganger i uka.
Februargullet2013 Skrevet 16. november 2012 #2 Skrevet 16. november 2012 ser ikke vitsen i og trene..
jentene på haugen Skrevet 16. november 2012 #3 Skrevet 16. november 2012 jeg kjører mine egne timer enda. Jobber som instruktør. Kjører så hardt som føles komfortabel, presser meg ikke opp i maks soner, men ligger på et ganske høyt nivå i puls. Regner med ca 85% makspuls ikke noe høyere. Men har også dager som ikke dette kjennes ok ut, da tar jeg det bare rolig. Synes det er viktig å holde noen lunde form gjennom svangerskapet, tror både jeg og fosteret har nytte av dette.
LaMegSpire Skrevet 16. november 2012 #4 Skrevet 16. november 2012 Jeg et uke 18 og er zumbainstruktør 2 økter i uka. Føler ingen begrensning på det enda, men det kommer vel. Trente flere ganger i uka før, men intensiteten på de to øktene er relativt høy:) prøver å gå endel turer da:)
L&L Skrevet 16. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2012 Tipper jeg ligger på ca 70% av Max puls nå så da burde det jo være greit, er også flink til å drikke både før, under og etter trening og passer på og ikke bli for varm.
Edda83 Skrevet 16. november 2012 #6 Skrevet 16. november 2012 Prøver å gå en times tur et par ganger i uka. Men er slitsomt når jeg står og går på jobb hele dagen. Har mest lyst til å kræsje på sofaen når jeg kommer hjem. Før syklet jeg til og fra jobb fra tidlig vår til sen høst (3 mil tur/tur) men det orker jeg ikke lengre. Har faktisk bare blitt et par sykkelturer etter at jeg ble gravid. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke får bevegd meg mere, men men. Får gjøre så godt man kan og heller ta det igjen etter fødselen
Grøne Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Trener og opp mot 80% puls, men ligg mest litt under 60-70% på spinning. Løfter heller ikkje like tunge vekter som før, og har slutta med utfall i redsel for bekkenet. Kroppen responderer godt på treninga og det har tidlegare hjelpt til å halda kvalmen under kontroll, men no har den for det meste gitt seg heldigvis. Håpar å kunna trena 2-4 gongar i veka så lenge som mogleg
Klara:-) Skrevet 17. november 2012 #8 Skrevet 17. november 2012 Jeg brukte å trene flere ganger i uka, men nå i graviditeten så har jeg hatt null energi. Skikkelig frustrerende. For jeg vil så gjerne holde meg i form. Engstelig at vekten skal bli høy pga lite trening. Lavt blodtrykk og svimmel satte en strek for dette. Går turer nå på ca 40 - 45 min tur hver dag med hunden. Da er kroppen utslitt og andpusten. Noe som er stikk motsatt av hva jeg brukte føre graviditeten. Sykmeldt 100 % pga besvimte av på jobb og sterke kynnere når jeg presser meg. Misunner dere som fortsatt klarer å trene! Håpe det retter seg fort opp etter fødsel :-) Man får lytte til kroppen.
DotM Skrevet 17. november 2012 #9 Skrevet 17. november 2012 Trente flere ganger i uka før, men har vært veldig dårlig til tider i svangerskapet så har ikke blitt så mye trening så langt. Nå har formen derimot begynt å bli bedre, så nå prøver jeg å gå eller svømme litt hver dag
Pink Penguin Skrevet 18. november 2012 #10 Skrevet 18. november 2012 Regelen nå er at du ikke skal kjøre så hardt at du ikke kan snakke.
*LP* Skrevet 20. november 2012 #11 Skrevet 20. november 2012 Etter 4 mnd. i dvale har endelig kvalmen og trøtthet blir borte! Til nå har jeg kun orket å gå til og fra bussen, men i går var jeg på high puls time, og det var sykt herlig! Klarte å henge med hele timen, men tok det litt roligere med hoppene. På torsdag er det zumba, gleder meg allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå