Gå til innhold

Baby 6 mnd og totalt forandret. Flere som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Baby har alltid trivdes i lek på gulvet, vært tilfreds med å sitte i vippestol og følge med på hva som skjedde rundt. Alltid lite gråt, kun når trett. Spist godt med grøt siste mnd. Hatt våkenperioder på 2-2 1/2 mellom daglurene.

Nå er alt snudd på hodet. Gråter myyye, sutrer hele tiden. Vil ikke ligge på gulvet, vil ikke sitte på fanget, ikke i vippestol, å bli bært er ok.

Vil ikke ha grøt, virker trett hele tiden, selv etter daglurene.

Kan ikke se noen tenner, så det er utelukket. Har vart i en ukes tid.

Blir bekymret for at dette skal vare og vare... eller at noe er galt.

Noen som har opplevd lignende??

Fortsetter under...

Vet ikke hva det er, men selvom du ikke kan se tenner betyr det jo ikke at det ikke er tenner på vei. Her var mini urolig og grinete helt til jeg en dag så en tann på vei ut. Nå er to kommet ut og han er blitt roligere igjen.

Tenner eller utviklingssprang på gang? Mange barn blir langt mer utålmodige og mer frustrerte i tida før de lærer å rulle, åle, krabbe osv. Eller har dere kanskje innført noe nytt i kosten som babyen reagerer på? Som andre sier; tenner kan sprenge og gi ubehag i flere uker før de dukker opp :(

Hei!

Min lille er på samme viset. Han har vært roligheten selv og sovet godt på natta siden han ble født. Men da han bikket 6 mnd forandret han seg. Våkner flere ganger på natta, gjerne hylskrikende, vil ikke ha grøt eller pupp og viser et fantastisk temperament til tider!

Hs og andre mødre jeg kjenner sier at dette er normalt. Det er tenner på vei( kan ikke se noe enda) og poden har et enormt utviklingssprang noe som igjen kan slå ut i søvnen, irritabilitet osv

Trøster meg med at det går over, og gutten min trenger nærhet og kos i tiden frem til det skjer :-)

Annonse

Har en snart 6 mnd baby som har noen " dårlige " dager innimellom og oppfører seg slik du beskriver. Hun hadde tendenser til det samme rundt 4 mnd. Merker at disse dårlige periodene ofte kommer når det er noe nytt på vei ( rulle rundt, krabbe etc) Nå prøver hun å krabbe og blir veldig frustrert over å ikke få til dette.

Når det er sagt har vi hatt mye grining og uro med tilvenningen av mat. Hun reagerte med magevondt på selv den minste smak av grøt og pure, så vi gikk svært langsomt frem.

Det er slitsomt å være bekymret for babyen sin, så ikke nøl med å ta kontakt med lege eller helsestasjon. Om ikke annet kan du bli beroliget på at det ikke er noe annet enn frustrasjon.

Håper det bedrer seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...