Gå til innhold

hmmmm... er jeg den eneste....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min baby sover heller ikke natten gjennon, han er 2måneder. Men, jeg har lagt merke til at etter at jeg begynte med tran til han så har han sovet bedre enn før. Kanskje du kan prøve det, hvis du ikke allerede gjør det? :) Min kan sove i 2-4 timer før mat, men av og til når han våkner på natten er han gjerne våken i 1-2 time før han sovner igjen :P

Det er spørs hva man mener med å "sove hel natten" Tror mange sier det hvis babyen sover mellom 24-06 uten mat.

Og de som har babyer om sover hele natten er gjerne de som skryter av det. Men tror det er mest vanlig at små babyer ikke sover hele natten.

Her som min eldste gutt hele natten fra han var 6 uker, dvs han sov fra 22-06, når han var 3mnd sov han 19-07 uten mat. Han var flaskebarn.

Min yngste legges 18:30 - sover da til rundt 23, får mat og våkner igjen rundt 03, sover deretter til 08. De tre siste dagene har han sovet rundt. sovet fra 18:30- 05/06 før han spiser, og sover deretter til rundt 08. Men han er ikke helt i form for tiden, så her hadde jeg ønsket at han våknet for mat ett par ganger for natten, jeg våkner uansett med melkespreng, og må pumpe meg, prøver også og vekke småen for å se om han vil ha mat, men det vil han ikke ha.

Er det uansett ett mål at babyer sover hele natten? Jeg har ingen problem med å våkne ett par ganger om natten for å gi mat/smokk, det er uansett en så liten periode av livet, at man kommer nok sikkert til og savne ammestundene om natten når de blir større :-)

Min sønn på 6 måneder har aldri sovet rundt. Har ikke vært i nærheten engang. Jeg gir han mat minimum 3 ganger etter at han har lagt seg kl.19. Der i mot sovner han heldigvis fort igjen hver gang omtrent.

Kjenner jeg begynner å bli ganske sliten nå. Får aldri slappe av..

Annonse

Vesla på snart tre måneder sover maks fire- fem timer sammenhengende pr natt. Det er ikke å sove hele natta for min del siden hun sovner kl 20-21 og våkner kl. 01 eller i beste fall kl 02. Så er det to til tre timer før det er på'n igjen ;) Har nok den lengste sovetiden første halvdel av natten ja. Hadde hun derimot sovnet ved midnatt og sovet til kl 5 om morgenen så hadde jeg nok sikkert følt det annerledes. Selv er jeg så kveldstrøtt at jeg aldri i verden hadde klart å holde meg våken etter kl 23 :P

Du er ikke den eneste nei. min jente på 3mnd blir matet minmum 3 ganger pr natt. Nå er det vel heller ikke noe "mål" at små babyer skal begynne å sove natten gjennom helt med engang, da de ofte har behov for hyppig mating. Det er og en vesentlig forskjell på om babyen får mme eller brystmelk. Mme er mye mer mettende for babyen, og det tar derfor lengre tid før han/hun blir sulten igjen. Så ofte når bekjente forteller meg at babyen deres sover heeeeeele natta gjennom, kan de og svare bekreftende på at barnet deres får mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...