Gå til innhold

Jeg stresser så veldig..

Anbefalte innlegg

Med soving, amming, rutiner osv..

Nå vet jeg at mange vil påstå at det ikke er noen vits med rutiner før barna har blitt noen måneder gamle.. Men min sønn (som er 4 uker) er på mange måter allerede inne i en rutine - delvis fordi han ville det sånn selv, men også fordi med flere barn så må han følge familiens rytme i stor grad..

Men jeg stresser så veldig med dette merker jeg.. Og hele dagen styres etter klokka.. Og jeg husker at jeg var på samme måte med førstemann..

Hvis han ikke sovner når jeg tenker han bør sovne, slik at han våkner til mat til riktig tid, eller hvis han ikke sover så lenge som jeg synes han burde osv (eller til og med for lenge), så blir jeg stressa og usikker..

Mye av det kommer nok av at jeg vil han skal sove når jeg henter eldstemann i Bhg, og at alt liksom må times i forhold til det! I tillegg sover han allerede nå så godt om natta, kun avbrutt av amming en gang, og jeg er stressa for at hvis ting endrer seg for mye på dagtid så vil kveldene/nettene endre seg..

Hvordan kan jeg stresse ned litt?

Hvor opptatt er dere andree av rutiner, spisetider osv?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990953-jeg-stresser-s%C3%A5-veldig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve å tenke at med for mange rutiner, så blir jo dagene helt "låst". Kjipt om det blir sånn at du ikke kan ut av huset innenfor enkelte perioder på dagen fordi den lille MÅ sove akkurat da f.eks. Om alle dagene blir like, så blir det jo veldig kjedelig i lengden...

Med lillebror på 3,5 mnd prøver jeg å få til nogenlunde regelmessige soveperioder og legger til rette for 3-4 dupper ila dagen. Noen ganger i vogna på tur, noen ganger i bilen/bilsetet, og noen ganger i vognbagen hjemme. Kommer an på hvor vi er og hva vi gjør. Den mest faste er ca 1 time etter at han har stått opp. Da sover han i vognbagen på soverommet. Vårt prosjekt fra nå blir å prøve å få til litt lengre lurer (sover ca 45 min om han ikke trilles)

Ellers spiser han når han er sulten (1-2 timer mellom hvert måltid - sulten fyr...), og alltid før vi skal ut av huset (ammer)

Han legger seg i 18-1900-tida hver kveld etter et kort kveldstell og for øyeblikket sover han i 3-timersøkter fram til ca 6. Noen kvelder har jeg han med ut, og da tar jeg gjerne på han pysj før vi drar og har med vognbagen og legger han i den der vi er.

Sånn tenkte eg og.. Men for oss var ingen uker like og begynte når han var to måneder.. Han er snart fem måneder no og har ingen uker like... Men har slutta å stresse med det. Han styrer dagen.. Babyen blir også stressa når mor er det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...