Gå til innhold

Truende abort eller en vanlig blødning?

Anbefalte innlegg

Jeg er 7 uker på vei, og jeg har hatt brunlig utflod i noen dager nå, og det ser ikke ut til å minske akkurat! :(

Det hender at det er blodtråder i utfloden.

Forige søndag våknet jeg kl 6 om morgenen med vondt i magen, og jeg var skikkelig dårlig, og kasta opp, og var uvel hele dagen. Men dette er den ENESTE dagen jeg har vært kvalm, og det ser ut til at det var etter dette utfloden begynte å bli brun.

Hvis jeg ikke hadde blitt gravid, ville jeg ha fått mensen i løpet av de nærmeste dagene, tror dere det kan ha noe å si?

Jeg er så nervøs, for vi har allerede mistet en baby-spire.

Er det noe man kan gjøre for å bekrefte/avkrefte en SA i uke 7? Vi har ingen privat ul-klinikker her som jeg vet om, da må vi reise laangt :(

Tusen takk for svar på forhånd! <3

Fortsetter under...

Du må dra på legekontoret og ta blodprøve med 2-3 dagers mellomrom, så ser de om hcg-nivået ditt synker eller stiger. Bestill legetime med en gang, eller du kan evt. dra på legevakta (men det er ikke alltid man får den beste behandlingen der, kan være du bare får beskjed om å dra hjem igjen og vente og se...)

Med innvendig ul på legevakta kan de sjekke om hjertet slår eller ikke så tidlig som uke 7.

Men det er sikkert ingen fare, jeg har hatt brun utflod under første trimester i både dette og forrige svangerskap - og det har gått bra. Går til privat gynekolog og han sjekker med ul så fort jeg blir urolig. I følge ham er det vanlig med brun utflod, men det er lurt å sjekke med en gyn undersøkelse om man kan se hvor det kommer fra.

Ja, "blødninga" har gitt seg! :) Neste torsdag har jeg legetime, så da kan det jo hende jeg får vite litt mer. Og legen sa at siden jeg allerede hadde hatt en SA, så han sa han hadde lav terskel for å sende meg på ul om jeg skulle få flere blødninger :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...