Gå til innhold

Kan jeg drikke i dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg begynte å teste positivt noen dager etter IKM, så hvis du har hatt en stabil syklus, og du ikke har tegn til blødninger, så kan det hende du er gravid fordet :)

Så hvis jeg var deg, hadde jeg ikke drukket for å være på den sikre siden. Men det sies at embryoet ikke tar så veldig mye skade av alkohol så tidlig i et svangerskap. Ikke vet jeg :)

Så tror nesten du bare må kjenne på magefølelsen din!

Jeg "følte" at jeg var gravid til tross for negative tester.

Jeg tror du trygt kan drikke, når du er 5 dager over IKM, og fortsatt negativ test. Da skulle den isåfall vært svakt positiv/positiv hvis du ble gravid på denne mnd EL ;) Men skal ikke si det 100% sikkert, men det hadde jeg gjort om min var negativ så lenge etter IKM.

Tror nok du trygt kan drikke. Kan jo hende du hadde forsinket EL denne mnd, hvis du ikke tester etter EL og er helt sikker på når den var?

Mest sannsynlig hadde graviditetstesten slått ut til nå.

Anonym poster: 9c4d42846095deed0c00a05453123ff0

Jeg har ikke tatt noen el-tester nei, så jeg kan jo ikke være 100% sikker på om jeg faktisk har hatt el når jeg skulle, og ikke senere.. Syns det er VELDIG rart at tanta ikke har vært her ennå, så jeg har veldig blandede følelser.. Men, det skal sies at jeg drikker svært lite. Jeg blir aldri verken full eller brisen :)

Jeg har ikke tatt noen el-tester nei, så jeg kan jo ikke være 100% sikker på om jeg faktisk har hatt el når jeg skulle, og ikke senere.. Syns det er VELDIG rart at tanta ikke har vært her ennå, så jeg har veldig blandede følelser.. Men, det skal sies at jeg drikker svært lite. Jeg blir aldri verken full eller brisen :)

Gir kroppen deg signaler på når du har EL da?

Jeg har gått både 20 og 40 dager over IKM jeg, pga forsinket EL, men siden kroppen min gir meg veldig gode signaler når jeg har EL, så visste jeg at det var pga forsinket EL og ikke pga graviditet. Men, hvis kroppen ikke gir deg signaler på EL, så er det jo ikke så lett å vite :)

Men, mest sannsynlig ville testen vært positiv nå, desverre.

Annonse

Du må vurdere ifht hvor lang syklus du pleier å ha. Er i grunnen det det kommer ant på. To uker etter el får du mensen. De fleste tester positivt to uker etter el. Hadde du feks el for en uke siden kan du jo være gravid og teste negativt.

Hvis du anser sjansen som veldig liten kan du jo drikke litt. Men du kan jo begrense deg til et par glass.

Jeg har ikke fått noen hint om at jeg har EL nei, kanskje bare en periode hvor jeg var ekstra kåt, haha! Men det er i så fall det eneste tegnet jeg har fått. Litt stikkinger nederst i magen og i ryggen (svake menssmerter) også, men det har skjedd to ganger denne mnd, med en ukes mellomrom.. Så jeg aner egentlig ikke om det var tilfeldig eller el :/

Jeg tror heller at jeg bare stjeler et par super øl (hadde ikke en gang klart å drikke en hel øl, eneste jeg drikker om jeg skal drikke for å bli halvveis til brisen er sprit, og det har vi ikke), det kan da ikke være skadelig i noen stor grad? :) Får heller si det som det er; at jeg rett og slett ikke er så glad i å drikke lenger :)

Jeg har ikke fått noen hint om at jeg har EL nei, kanskje bare en periode hvor jeg var ekstra kåt, haha! Men det er i så fall det eneste tegnet jeg har fått. Litt stikkinger nederst i magen og i ryggen (svake menssmerter) også, men det har skjedd to ganger denne mnd, med en ukes mellomrom.. Så jeg aner egentlig ikke om det var tilfeldig eller el :/

Jeg tror heller at jeg bare stjeler et par super øl (hadde ikke en gang klart å drikke en hel øl, eneste jeg drikker om jeg skal drikke for å bli halvveis til brisen er sprit, og det har vi ikke), det kan da ikke være skadelig i noen stor grad? :) Får heller si det som det er; at jeg rett og slett ikke er så glad i å drikke lenger :)

Da tipper jeg du hadde litt forsinket EL denne gangen, og at TR dukker opp snart :) Kos deg på fest :)

Håper den IKKE dukker opp altså! Lagt inn aksjer hver eneste bidige dag fra sist TR var over, det MÅ klaffe nå..

Krysser fingrene for deg at du får positive tester snart! ;) Hvis EL var forsinket, så er det jo ikke sikkert at du er såpass på vei at det vil vises på tester enda. Så håper for deg :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...