førstegang...1 Skrevet 16. november 2012 #1 Del Skrevet 16. november 2012 Første barn er ble to år før hun klarte å sovne selv uten å grine. Jeg holdt på å bli gal. Nå er minsten på 5 måneder godt på vei i samme baner. Sovner ikke uten byssing, pupping. Da blir det mye hysterisk hylskriking. Å det klarer jeg ikke høre på. Hva er det jeg gjør galt siden jeg ikke får det til med noen av de??? Det er så utrolig frustrerende at det skal være så sinsykt vanskelig å sovne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990838-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-det-ikke-til/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yrild Skrevet 16. november 2012 #2 Del Skrevet 16. november 2012 Jeg tror barn rett og slett er ulike og at man ikke nødvendigvis gjør noe galt. Personlig så synes jeg ikke det er noe galt med litt byssing før de sovner, men du kan fint også bare sitte ved siden av sengen og pjuske ham på håret selv om han egentlig vil bysses hvis du synes det er problematisk. Da blir det jo skrik, men han er jo ikke alene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990838-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-det-ikke-til/#findComment-144736198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 16. november 2012 #3 Del Skrevet 16. november 2012 Jeg føler det som deg. Jeg trodde natta og kvelden var ille med første, men det er mye værre med nummer to. Jeg er så sliten at jeg mange dager ikke orker å dusje. Det blir bare værre og værre, så noe må jeg jo gjøre feil. Med unntak av noen netter har jeg ikke sovet mer enn to timer sammenhengende på fire måneder, og er stort sett våken fra 5.00. Nå er det bare amming som funker, og knapt nok det. Byssing blir han hysterisk av. De værste nettene/kveldene må jeg på med lyset og la han leke med ipaden. Hvor lavmål er ikke det... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990838-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-det-ikke-til/#findComment-144736213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 16. november 2012 #4 Del Skrevet 16. november 2012 Første barn er ble to år før hun klarte å sovne selv uten å grine. Jeg holdt på å bli gal. Nå er minsten på 5 måneder godt på vei i samme baner. Sovner ikke uten byssing, pupping. Da blir det mye hysterisk hylskriking. Å det klarer jeg ikke høre på. Hva er det jeg gjør galt siden jeg ikke får det til med noen av de??? Det er så utrolig frustrerende at det skal være så sinsykt vanskelig å sovne. Har ei som er 7 måneder om 2 dager og hun er akkurat som din!! Hun er tredjemann og de to eldste jentene var også sånn,bare ikke så mye og ikke så lenge...De sov vel natta igjennom fra 6 måneder og kunne legge de ned og sovna av seg selv fra de var rundt 5 måneder etter litt øving! Men minstesnuppa hun er ikke enig i dette,har faste rutiner hver kveld og gjør akkurat det samme,men neida...Prøver å legge henne i senga hver kveld men må alltid ta henne opp igjen for værre hyling har jeg ikke vært borti,blir nesten hysterisk...Og da er det bare puppen som gjelder...I går så holdt vi på i 2 timer og jeg blir snart sprø av dette her!!! Og i tillegg så har hun funnet ut at det er kult å sove bare 1 time om gangen på natta og hyle,roer seg ikke med annet enn mat,har prøvd smokk og vann men ikke noe er bra nok....I natt la jeg henne i vogna i stua og da sov hun faktisk 3 timer i strekk og det begynner å bli en stund siden hun gjorde....Når hun mellom 2-4 måneder så kunne hun fint sove 6-8 timer i strekk på natta,men det er det helt slutt på!!! Godt å høre at det er flere,for jeg trodde jeg var den eneste som gjør noe feil! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990838-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-det-ikke-til/#findComment-144736223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 16. november 2012 #5 Del Skrevet 16. november 2012 Og for i det hele tatt å få litt søvn selv nå etter snart 3 måneder med lite søvn så har jeg tatt henne opp i senga vår og latt henne ligge å spise seg i søvn sånn at jeg også får sove,jeg orker ikke å stå opp hver time om natta + at hun stort sett våkner kl.06 eller før og ikke sovner igjen...Jeg har 2 til på 5 og 7 år som også trenger meg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990838-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-det-ikke-til/#findComment-144736228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 16. november 2012 #6 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Første barn er ble to år før hun klarte å sovne selv uten å grine. Jeg holdt på å bli gal. Nå er minsten på 5 måneder godt på vei i samme baner. Sovner ikke uten byssing, pupping. Da blir det mye hysterisk hylskriking. Å det klarer jeg ikke høre på. Hva er det jeg gjør galt siden jeg ikke får det til med noen av de??? Det er så utrolig frustrerende at det skal være så sinsykt vanskelig å sovne. Har ei som er 7 måneder om 2 dager og hun er akkurat som din!! Hun er tredjemann og de to eldste jentene var også sånn,bare ikke så mye og ikke så lenge...De sov vel natta igjennom fra 6 måneder og kunne legge de ned og sovna av seg selv fra de var rundt 5 måneder etter litt øving! Men minstesnuppa hun er ikke enig i dette,har faste rutiner hver kveld og gjør akkurat det samme,men neida...Prøver å legge henne i senga hver kveld men må alltid ta henne opp igjen for værre hyling har jeg ikke vært borti,blir nesten hysterisk...Og da er det bare puppen som gjelder...I går så holdt vi på i 2 timer og jeg blir snart sprø av dette her!!! Og i tillegg så har hun funnet ut at det er kult å sove bare 1 time om gangen på natta og hyle,roer seg ikke med annet enn mat,har prøvd smokk og vann men ikke noe er bra nok....I natt la jeg henne i vogna i stua og da sov hun faktisk 3 timer i strekk og det begynner å bli en stund siden hun gjorde....Når hun mellom 2-4 måneder så kunne hun fint sove 6-8 timer i strekk på natta,men det er det helt slutt på!!! Godt å høre at det er flere,for jeg trodde jeg var den eneste som gjør noe feil! Utrolig godt å høre! Men føler med deg.. Minste her er som din. Jeg legger ned, han hyyyyler, pupp, tull og fjas, jeg legger ned, hyyyyl, osv, til han plutselig finner ut at han skal drikke masse og sovner ved puppen... Heldigvis har jeg hittil ikke holdt på mer enn en time. Det lengste han har sovet i strekk er fem timer, det har skjedd en gang, og to ganger har han sovet fire timer.. Og jada, han er i senga med meg fra 21.30. Kliss inntil og stort sett med puppen i munn. Jeg har ikke sovet med mannen på et halvt år.. Endret 16. november 2012 av Ikkesåallerværst Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990838-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-det-ikke-til/#findComment-144736240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devå Skrevet 16. november 2012 #7 Del Skrevet 16. november 2012 Har ei jente som er akkurat slik jeg også. Hun er 5 mnd. Sover bare med puppen i munnen og våkner med en gang jeg forsøker å skifte stilling. Lurer litt på når jeg skal få sove, men satser på en god seng når jeg kommer på aldershjem, da skal alle timene med tapt søvn tas tilbake. Bare synd det er så lenge til.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990838-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-det-ikke-til/#findComment-144736258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 16. november 2012 #8 Del Skrevet 16. november 2012 Første barn er ble to år før hun klarte å sovne selv uten å grine. Jeg holdt på å bli gal. Nå er minsten på 5 måneder godt på vei i samme baner. Sovner ikke uten byssing, pupping. Da blir det mye hysterisk hylskriking. Å det klarer jeg ikke høre på. Hva er det jeg gjør galt siden jeg ikke får det til med noen av de??? Det er så utrolig frustrerende at det skal være så sinsykt vanskelig å sovne. Har ei som er 7 måneder om 2 dager og hun er akkurat som din!! Hun er tredjemann og de to eldste jentene var også sånn,bare ikke så mye og ikke så lenge...De sov vel natta igjennom fra 6 måneder og kunne legge de ned og sovna av seg selv fra de var rundt 5 måneder etter litt øving! Men minstesnuppa hun er ikke enig i dette,har faste rutiner hver kveld og gjør akkurat det samme,men neida...Prøver å legge henne i senga hver kveld men må alltid ta henne opp igjen for værre hyling har jeg ikke vært borti,blir nesten hysterisk...Og da er det bare puppen som gjelder...I går så holdt vi på i 2 timer og jeg blir snart sprø av dette her!!! Og i tillegg så har hun funnet ut at det er kult å sove bare 1 time om gangen på natta og hyle,roer seg ikke med annet enn mat,har prøvd smokk og vann men ikke noe er bra nok....I natt la jeg henne i vogna i stua og da sov hun faktisk 3 timer i strekk og det begynner å bli en stund siden hun gjorde....Når hun mellom 2-4 måneder så kunne hun fint sove 6-8 timer i strekk på natta,men det er det helt slutt på!!! Godt å høre at det er flere,for jeg trodde jeg var den eneste som gjør noe feil! Utrolig godt å høre! Men føler med deg.. Minste her er som din. Jeg legger ned, han hyyyyler, pupp, tull og fjas, jeg legger ned, hyyyyl, osv, til han plutselig finner ut at han skal drikke masse og sovner ved puppen... Heldigvis har jeg hittil ikke holdt på mer enn en time. Det lengste han har sovet i strekk er fem timer, det har skjedd en gang, og to ganger har han sovet fire timer.. Og jada, han er i senga med meg fra 21.30. Kliss inntil og stort sett med puppen i munn. Jeg har ikke sovet med mannen på et halvt år.. Jammen godt å høre! Føler med deg også!!!Jeg synes at alle har unger som er så lette å legge og sover lenge og alt dette,trodde det var bare meg som hadde det sånn...Nr 2 var den som var mest vanskelig,gikk litt lettere med nr 1...Trodde ikke at det gikk an å bli vanskeligere enn hun nr 2 men det gjorde det tydeligvis ...Alle sier jo at nr 3 er enkel å ha med å gjøre og at de blir gode tli å vente på tur og alt,men ikke her,her er det de 2 eldste som må vente bestandig for ellers er det hylskriking ut av en annen verden.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990838-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-det-ikke-til/#findComment-144736365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig med to:) Skrevet 16. november 2012 #9 Del Skrevet 16. november 2012 Godt å høre at vi er flere Jeg blir sprø snart. Har ei på 10 mnd som sover 1 - 1 og en halv time i strekk, da våkner hun får pupp sovner og sover 1 - 1 og en halv time igjen. Og sånn går no natta Har prøvd å legge henne i egen seng. Da hyler hun til jeg er redd barnevernet kan stå på døra hvert sekund Pappan legger henne av og til. Men det er samme seksa uansett. Nå har jeg flyttet inn på eget rom sammen med tulla. Vi ligger på flatseng. Jeg på siden og hun med puppen i munn. Jeg prøver å snike meg unna, men dersom jeg klarer det våkner hun etter en halvtime igjen. Trøster meg med at det går vel over en dag. Den dagen skal jeg sove leeeeenge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990838-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-det-ikke-til/#findComment-144736566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibra Skrevet 16. november 2012 #10 Del Skrevet 16. november 2012 Min nr 2, riktignok bare 3 mnd ennå, sover i armene mine hver natt. En periode fikk jo henne til å sove i sprinkelsenga, men da måtte jeg holde på til kl tre på natta. Orka ikke det i lengden så enn så lenge sover hun på meg.. Tenker at jeg bør begynne å gjøre noe med det nå snart, men hun åpner gluggene ca 2 min etter jeg har lagt henne fra meg, så da er det påan igjen med byssebyssebysse, og armene og ryggen er ikke helt klar for det..Med nr 1 gikk det seg til etterhvert synes jeg å huske, men begynner å tvile på meg selv, kanskje er det bare selektiv hukommelse.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990838-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-det-ikke-til/#findComment-144737193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underveis --> Skrevet 17. november 2012 #11 Del Skrevet 17. november 2012 Det er jo stor motstand her inne mot skrikekurer, i jeg er selv ingen stor fan. Alikevel så tror jeg du "taper" idet du sier du ikke orker å høre gråten. Dersom de vet de blir tatt opp om de gråter, så vil de selvfølgelig gråte. Det er alltid bedre hos mamma ;-) Det er også helt vanlig at om de har sovnet ett sted, så våkner de om de blir flyttet. Dersom de i tillegg får mat om de våkner, så vil de våkne oftere (avhengig av alder selvfølgelig). Søvnen går i faser, og i de lette periodene hender det at de i stedet for å falle tilbake i dyp søvn vil våkne og be om mat, fordi de er vant til å få det. Dersom man plutselig skulle nekte dette, så vil selvfølgelig protestene bli enorme! Og det er jo her problemene begynner ;-) Skal man da kjøre den harde linje og la de gråte (uten å forlate dem), eller skal man gi etter og håpe på at det gir seg av seg selv. En ting er sikkert: De holder ikke på slik når de er 15 år. Jeg rekrutterer pappa'n! Barnet har som regel en helt annen forventning til mat (spesielt) til han, og pappaer er ofte ikke like ettergivne som oss mødre. Her må de pent bli i senga om vi er rimelig sikker på at de har det fint ellers, men det kan altså resultere i at de gråter seg i søvn. Så er det opp til mamma å holde seg unna ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990838-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-det-ikke-til/#findComment-144741643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nicki82 Skrevet 20. november 2012 #12 Del Skrevet 20. november 2012 Hjemme hos oss er det kun kosegutter! Har ikke helt avvent storebror med kosingen ennå(sambo ligger med han til han sovner), så er nr to nesten like krever krevende (bysse og puppe gutt). Enda godt det er to år mellom dem (ehh..hehe). Nei, skal virkelig ikke være lett!! Er så utrolig glad vi er to om å skjemme bort barna våre med kjærlighet:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990838-hvorfor-f%C3%A5r-jeg-det-ikke-til/#findComment-144753508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå