Anette1987 Skrevet 16. november 2012 #1 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Litt langt! Eg har nettopp mistet for 3 gang på et halvt år.. Heldigvis før uke 7 og kroppen har ordnet seg selv alle gangene.. Blir tydeligvis lett gravid men ikke noe mer.. Har og en datter fra før heldigvis Kjenner at eg gruer meg litt og til neste graviditet.. De 12 første ukene har eg lært nå med andremann at kan være grusomme! Med jenta mi sa eg det til venner og familie alt fra uke 5-6 og utover og tenkte jo at det kunne gå gale men "det skjer ikke oss".. Disse gangene har eg og fortalt det til foreldre og mine to nære venninner som selvfølgelig er gravid og vi hadde hatt termin samtidig.. Kjenner at eg føler meg så mislykket når eg må fortelle at det gikk gale igjen.. At eg e redd folk ska tenke at eg ikke er "skikkelig kvinne", hvis dere skjønner? Og eg hater den følelsen av at de syns synd på meg og at de sikkert snakker om "stakkars hun og vi som er gravid".. Så eg tar på meg det tøffe skallet og later som at eg ikke er bekymret i det hele tatt og at jaja det passet ikke så godt nå allikevel.. Så det er godt å ha et sånt forum å lufte tankene litt! Er redd eg kommer til å være altfor engstelig i neste graviditet.. Jobber nattevakt på sykehjem og det er tunge løft her og der.. Har jo ikke lyst å bli sykemeldt hvis det ikke går veien allikevel.. Men samtidig har eg jo merket at eg har vært engstelig for å gå på jobb og for å ta de løftene de som er på jobb må ta.. Det er ikke noe mulighet for å få tilrettelagt da bemanning er så dårlig fra før at det bare blir mye tyngre for de andre, og ikke noe aktuelt med å gå over på dag da dette medfører mye tyngre stell og løft.. Noen som har erfaring med dette? Hva gjør dere de første 12 ukene? Endret 16. november 2012 av Anette1987 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990805-hvordan-gj%C3%B8r-dere-det-med-jobb-og-graviditet-etter-%C3%A5-ha-mistet/
blomstgull Skrevet 16. november 2012 #2 Del Skrevet 16. november 2012 hei kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. fortsatt, (er 17uker på vei) er det veldig få som vet at jeg er gravid. jeg har kontor jobb og følte jeg trengte å være på jobb de første 12 ukene, klarte ikke være alene med tankene mine. men hvis du har en fysisk jobb (som du forklarer) og om du ikke orker, så syns jeg du skal snakke med legen din. disse 12 første ukene syns jeg at du skal bare tenke på deg selv og babyen, ikke tenk over de på jobb (beklager altså) men ikke få dårlig samvittighet. hvis du føler du trenger litt sykemld (eller helt) syns jeg hvertfall at du bør ta det vet det er litt å tenke, hva er vitsen om det ikke går, men det er så stor mulighet for at det nettop går bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990805-hvordan-gj%C3%B8r-dere-det-med-jobb-og-graviditet-etter-%C3%A5-ha-mistet/#findComment-144737196
Håpefull77 Skrevet 16. november 2012 #3 Del Skrevet 16. november 2012 Denne gangen jobber jeg. I nest sist graviditet var jeg 100% sykemeldt og det gikk bra.. Jeg har prøvd litt forskjellig de 6 gangene jeg har mistet. 50% og 100% sykemeldt. Jobbet 100% har jeg også prøvd. Jeg jobber på kontor. Etter sist spontanabort mistet jeg alle kundene mine. Derfor tør jeg ikke være sykemeldt nå. Er bare 4 uker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990805-hvordan-gj%C3%B8r-dere-det-med-jobb-og-graviditet-etter-%C3%A5-ha-mistet/#findComment-144737380
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå