Gå til innhold

Influensavaksine...

Anbefalte innlegg

Noen her som har tatt den?! Blir ikke klok på om jeg skal ta den eller ikke. Ingen lege som kan si klart ja eller nei, bare at det er mitt valg. Har termin 15 januar, to bhg-barn og en mann som jobber mye ute blant blant folk. Leser jo at det anbefales, men har ikke hørt noen gravid som faktisk har tatt den!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990751-influensavaksine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er akkurat like forvirret som deg!! Bank i bordet så har jeg aldri hatt influensa så tenker at det skal gå virkelig ille om jeg skal få det akkurat i år!! Jeg jobber på sykehus og burde sånn sett tatt den, men vet heller ikke om andre gravide som har gjort det uansett yrke, så aner virkelig ikke.. Termin er 06 februar så er jo gjennom hele sesongen sånn sett!!

Da har jeg vært og tatt den på vaksinasjonskontoret her. De anbefalte sterk å vaksinere seg (men er vel pliktet til å gjøre det også). Er ikke helt sikker på om det var riktig å gjøre, men det ble nå sånn. Har hatt influensa noen ganger og da ligget rett ut med høy feber i mange dager som ikke går ned noe særlig med paracet, samt får lett ekstremt plagsom hoste som gjerne blir bronkitt/lungebetennelse. Å få det som høygravid eller når jeg akkurat har født er nok ikke noe særlig selv om jeg sikkert overlever. Og så får jeg bare stole på det de sier om at det er ytterst sjeldent med bivirkninger... Men fy, det var et vanskelig valg! Man får nok bare stole på magefølelsen sin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...