Gå til innhold

Moden, 2 cm åpning..

Anbefalte innlegg

Hvor lenge kan man gå sånn da?

Ble strippet i dag, og fikk både igangsetningsakupunktur og modningsakupunktur, Er 2 gangs, så jeg frykter jo at det kan være slik en stund. Slimproppen har gått, og tålmodigheten tæres...

Noen med erfaring? :-/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990715-moden-2-cm-%C3%A5pning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stor tro på modningsakupunkturen. Jeg tok slik, og dagen etter gikk slimproppen. Deretter gikk vannet natten etter der igjen. Og så var fødselen igang...

Lykke til. De sier det tar alt fra èn dag til èn uke etter at slimproppen har gått. Noen ganger kan det ta lenger tid også såvidt jeg har forstått... Men krysser fingrene for deg!

Gjest Mammantil2prinser

Etter som jeg har forstått så kan vi som flergangsfødende gå slik lenge! :/

Er selv moden med rundt 3cm (sjekka på mandag) både jordmoren min og modningsakupunktur jordmoren min er sjokket over at jeg enda ikke har født, mtp hvordan forhold var der nede.

Men nå har jeg faktisk slått meg til ro med at jeg kan gå slik lenge, og slapper av istede :)

Skal på modningsakupunktur på lørdag og håper hun vil røske skikkelig da! :)

Ahh, huff og huff.. Ante meg. :-)

HUn unne kjenne inn på hode, og da følte jeg liksom at fødselen var veeeeldig nærme, men da kan det hende jeg tok veldig feil ja. :-/

Da får pappan til pers i kveld. I need prostaglandiner! :-))

Jeg ble strippet onsdags formiddag og fikk beskjed om at jeg hadde 2-3 cm åpning. Hurra tenkte jeg!! Fikk masse maserier samme kveld og gikk opp på sjekk torsdagen, ca et døgn etter strippingen. 3-4 cm fikk jeg beskjed om.

Sitter enda her med disse riene men de er nok ikke effektive nok. Hun sa hun kunne kjenne hodet og vi har jo tenkt at dette går fort, men neimen om det gjør. Og jeg er 6 dager på overtid... Men hun sa fødsel innen helga var jo nesten garantert! Hun kunne egentlig ikke skjønne at det ikke var effektive rier siden 3-4 cm egentlig er betegnelsen på litt aktiv fødsel. Men den som venter... Blir ferdig til slutt ihvertfall ;) Fikk beskjed om å prøve sengekos, så vi gjorde det etter litt om om men i går, men det ble litt for arrangert så det ble aldri til at vi fikk fullført. Er man litt moden skal det hjelpe ;)

Annonse

Frustrerende altså. Lå med konstante murringer og regelmessige kynnnere fra klokken 04:00 i natt. Var daa HEEELT sikker på at NÅ, NÅ skjer det. Det var 9 min i mellom,. så ble det 11 i 06:00 tiden, og 07:30 sovnet jeg, og når jeg våknet var alt borte....

Oh nooooo!!!

Kjipesen.

Gjest Mammantil2prinser

Frustrerende altså. Lå med konstante murringer og regelmessige kynnnere fra klokken 04:00 i natt. Var daa HEEELT sikker på at NÅ, NÅ skjer det. Det var 9 min i mellom,. så ble det 11 i 06:00 tiden, og 07:30 sovnet jeg, og når jeg våknet var alt borte....

Oh nooooo!!!

Kjipesen.

Hater når det skjer!

Hvorfor kan det ikke bare starte en gang, og da blir det fødsel av det! :o

Helt utrolig hvordan kroppen kan holde på i en evighet. Har hatt ganske vonde maserier i dag men har ikke reist til sykehuset siden det er alt ifra 7-10 min mellom dem. Skal på overtidskontroll i morgentidlig og håper å ikke måtte gå sånn her lenge. Trodde liksom når man var 3-4 cm at ihvertfall noe kunne skje snart.. 3.dagen med dette og kjenner det går på psyken løs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...