Gå til innhold

Noen som vil dele erfaringer med "all inclusive"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen venner har spurt om vi vil med til "syden" til neste høst. De ønsker å bo på "all inclusive" hotell. Kjenner jeg er litt skeptisk...

Hva mener dere? Og hvor har dere vært?

Anonym poster: 5eb090503849d23de390e063c0806a4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du nok se an fra hotell til hotell. Men de fleste steder vi har vært så har all inclusive vært temmelig tragisk.

Et tips er å sjekke det hotellet dere skal til på sider som http://no.tripadvisor.com/ og se hva folk skriver om maten der.

Skrevet

Vi hadde det når vi var i Egypt en helg gjeng... Alle ble dårlige i magen, og det varte faktisk i 14 dager etter at vi kom hjem...

Det var mye spennende mat, men ungene spiste kun spagetti, pizza og loff....Ble rimelig lei...både voksne og barn.

Anonym poster: a6462e6c5596b09f650b2eec350fc77a

Skrevet

Vi har stort sett vært veldig heldige med våre turer med all inclusive, men vi har vært litt nøye på å sjekke nettet tripadvisor, og ikke minst er det effektivt å google hotellnavnet og sjekke bildene som dukker opp.

Foreldrene mine havnet på et hotell i fjor hvor de bare hadde fire retter.. og etter halvannen uke, så orket de ikke de fire rettene lenger så de spiste ute, mens vi har hatt så stort utvalg at vi rett og slett ikke har rukket over alt som var tilgjengelig iløpet av de 14 dagene og 3 ukene vi har vært i syden.

drikkemessig er det veldig greit når det gjelder barn, og forsåvidt voksne og, det har iallefall de stedene vi har vært vært greit tilgang på drikke på stranden og i bassengområdene, så da er det bare å hente det man ønsker av vann og brus.

Skrevet

Vi var på playa garden på mallorca med all inclusive. helt fantastisk mat! De hadde noe av den samme basisen hver dag, men hver dag var det også nytt tema feks skalldyr, italiensk osv. Absolutt å anbefale på dette stedet. men tror det varierer veldig fra hotell til hotell.

Anonym poster: fa4c339bb4b4483adfc41f48632583c9

Skrevet

Takk for svar:) flere innspill?

Anonym poster: 336a21b4debdc3822b6d829079fba74e

Skrevet

Vi har hatt det en gang i Mexoico og der var maten helt fantastisk. Uendelig med valgmuligheter hver dag til alle måltider og selv om mye av det var det samme hver dag, så var det mye variasjon også. Barnet spiste nesten bare pasta, men det er greit to uker på ferie for oss :)

Anonym poster: ecae754d7313510f0f3df3c2ce19f1d0

Skrevet

Vi hadde all inclusive på våre to turer til egypt og til bulgaria å. Aldri tatt noe idoform eller noe sånt, og heller aldri blitt dårlig. Maten har ikke vært så aller verst heller.

Skrevet

Vi valgte all inclusive sist og det var veldig behagelig når det kom til drikke ved poolen og det stod at det var 5 restauranter der så vi syntes det virket supert!!! MEN det vi IKKE ble fortalt var at 4 av disse måtte du reservere bord på og det var ikke lett når folk stod i kø fra kl 6 om morgenen og det var 10 bord på hver restaurant......så vi endte opp med å spise på buffet restauranten 4 av 7 dager, 1 dag spiste vi i byen. Men de hadde god service og frokost buffet. Litt kjedelig med den samme middags og lunsj buffeen så ofte :( vi sparte en god del penger på det da vi betalte 11000kr for tre stk for 1 uke på 4+ stjerners hotell og i fjor betalte vi 13000kr for et 3 stjerner uten noe mat ink.

Skrevet

Det som er viktig er at hotellet på være stort, minst 4 stjerner! Da er det stor rulering i maten og mye forskjellige retter! Vi reiser mest til Tyrkia og vi velger all inclusive hver gang! Alltid super fornøyd:) det ene måltidet avløser det andre og deilig å slippe å ha med seg penger hele tiden inne på hotellområde.. Barna kan hente drikke og mat når de vil og variasjonen er stor!! Forskjellig hver dag med ulike kjøtttyper og retter! Anbefales på det sterkeste :) vi skal på gran canaria i januar og har valgt all inclusive da og, men der her jeg aldri prøvd det før så blir spennende å se om det er like bra!

Skrevet

Var på 4 stjerners hotell i sommer i Tyrkia med all inclusive. Stort hotell og masse god mat, smakte i hvertfall godt, men endte opp med å få gastroentoritt. Lå 4 dager med oppkast og diaré. Ble dehydrert og fikk intravenøst væske og medisin. Begge ungene fikk det også, men ble heldigvis ikke så dårlig. Etter det spiste vi aldri på hotellet igjen. Brusen og ølet var utvannet også. Fikk vite av en av de som jobbet der at ingen av de ansatte spise mat på hotellet, selv om de fikk det gratis..

Men noen steder er maten grei, er nesten en sjanse du må ta. Men jeg skal aldri all inclusive igjen.

Eneste positive med det var at jeg gikk ned 3 kg siden matlysten var helt ødelagt etter det:)

Skrevet

Har veldig god erfaring med all inclusive / inclusive fra Tyrkia, men har bare bodd på flotte hotellanlegg med minst 4 stjerner. Veldig god og variert mat, rikelig med valgmuligheter, ble ikke lei i løpet av 14 dager.

Det har vært egen barnebuffet med barnevennlig mat, ungene elsket det!

Det aller beste med all inclusive er at man slipper å vente først på å bestille maten, så på å få maten servert. Og i det maten blir servert så blir det tårer og gråt, fordi lillebror vil ha det samme som storebror allikevel, eller at lillebrors mat ser sååå mye bedre ut enn storebrors.

Anonym poster: 3c5c683b42c2daf48a45fba2eff9676d

Skrevet (endret)

Vi har vært på Mallorca 6 ganger på samme hotell og vi har hatt all inclusive dei siste gangene og har ALDRI vært syke noen gang! :-) Vi har vært på 4 stjernes hotell med all slags mat alt fra salater til blekksprut, østers, all slags fiske og kjøtteretter, desserter og is og hverken vi eller barna har vært så mye som kvalme eller hatt noen andre plager noen gang! :-) Så anbefaler iallefall Blue Star Viva Blue for dem som vil ha topp mat for liten og stor og ellers et vellykket opphold i varmere strøk med barn! :-)

Hotellet har flere spisesteder og flere er åpne samtidig noen er uansett åpne unntatt mellom midnatt og 6 om morgenen!

Vi har også vært i Hellas og ingen har vært syke der heller! :-)

Endret av JenteOgGutterMamma!
Skrevet

Vi var nettopp i Tyrkia,4 stjernes hotel med all inclusive. Vi syns ikke det var noe å skryte av den maten. Smakløs og mye ekkelt. Så vi spiste middag ute en del ganger. Mamma fikk heavy diare på flyturen hjem og minste trollet har kanskje fått ecoli derfra, ikke godt å vite da men muligens.

Anonym poster: 1445b03f3e2651a73468200d57e2029f

Skrevet

Vi har vært på Bodrum Imperial og Waterworld Imperial Belek i Tyrkia, som begge er "Club Magic Life" hoteller, dvs samme gruppen som har ansvar for all inclusive og drift av hotellet og har bare skryt å gi om all inclusive der.

På Ses Fotges i Alcudia, Mallorca hadde de halvbuffet, men der var vi glade for at vi ikke hadde bestilt dette, for maten der var ikke noe særlig, og du satt veldig på utstilling når du spiste.

Vi har tatt idoform to ganger når vi har reist sydover, og det er kun de to gangene vi har blitt dårlige i magen.. og da ble vi faktisk dårlige i magen før vi reiste nedover, med en gang vi kuttet ut idoformen så ble vi bedre.

Men igjen, google hotellnavnet og se hva andre gjester har lagt ut av bilder fra spisestedene.

Det er vanlig på all inclusive at det kun er en eller to restaurant/buffet som er åpen hele tiden, resten er reservasjon.

Anonym poster: 80021a411580078125fc7741208de35d

Skrevet

Hadde all inclusive når vi var i egypt i fjor, og det fungerte veldig fint. Var flere restauranter på hotellet. Flere av restaurantene måtte du bestille bord på til middag, men det var ingen problem, bestilte bare før vi gikk på stranda. Og veldig kjekt at de hadde en bod nede ved stranda så vi kunne hente ut gratis drikke der også. I løpet av to uker spiste vi lunsj på hotellet hver dag, og middag på hotellet alle dagene utenom tre dager. Koster som regel ikke så mye ekstra for all inclusive, så gjør ingenting å unne seg en middag eller to utenom hotellet hvis man vil det heller :) Vi betalte ca 14000 tilsammen for to stk på all inclusive hotell i to uker.

Skrevet

Vi har vært mange ganger på Althea Beach på Kypros. Alltid hatt all inclusive. Frokost, snacks, lunch, middag. Alle måltider er fantastiske.

Skrevet
Vi har vært mange ganger på Althea Beach på Kypros. Alltid hatt all inclusive. Frokost, snacks, lunch, middag. Alle måltider er fantastiske.

Der var jeg vi i høst også, overraskende bra mat, syntes vi! Vi var ikke helt komfortable med charterturismen..men måtte prøve, og kjørte løpet full ut med all inclusive. Eneste vi ikke var så fornøyde med var juicen, den var definitivt ikke det jeg liker å kalle juice - mer som saft - og kaffen - det var bare pulverkaffe. Men ellers, topp opplegg! Deilig mat!

Anonym poster: 1107741d98cefecaf66461e4e8ce7ca6

Skrevet

Har vært på all inclusive hoteller fem ganger. Og som flere over sier, er det helt avhengig av hotellet. Jeg mener at det definitivt lønner seg å ha all inclusive, da det går mer penger enn en (iallefall jeg) tror på mat, snacks, vann, brus, vin osv. Dersom du er på et bra all inclusive hotell, er det mye å velge i og god kvalitet på maten. Selv foretrekker jeg hotell der det er flere spisesteder på hotellet, for å få litt variasjon. På elendige all inclusive hotell har de nok en buffet med kjip mat du blir lei av etter noen dager, utvannet alkohol osv. Er du derimot på et bra all inclusive hotellområde er det som å gå i en by der alt er gratis, der du velger og vraker av variert og god mat og drikke.

Jeg vil absolutt anbefale all inclusive om det er et bra hotell.

Skrevet

Hei, vi var på all inclusive på Mallorca, reiste med Ving. Hotellet var ikke bare all inclusive, da, så noen gjester hadde det, noen hadde bare inclusive, og noen betalte all maten der og da (tror man kunne skrive det på rommet hvis man var i hotellrestauranten).

Vi var for så vidt fornøyd, men jeg ville nok ikke valgt all inclusive igjen, av følgende grunner:

* Vi kunne bare spise på noen av restaurantene (dvs. den ene var ikke for all inclusive), og det er greit å ha mer handlingsrom. (Det var aldri noe problem for oss, men jeg liker å kunne velge ;)).

* Vi fant ut at det ville vært billigere uten når vi så hva matprisene var (altså hva folk betalte for enkeltmåltider i samme hotellrestaurant). Dette ville nok ikke gjelde hvis vi hadde drukket mye alkohol eller barna spist uhorvelige mengder med is elns, men vi hadde med barn (ergo ikke så mye alkohol), og barna var for små til å spise så mye. ;)

* Vi måtte ha på oss *utrolig* stygge "armbånd" - sånne oransje plastgreier... Greit nok for barna for å få gratis is, men som voksen vil jeg gjerne slippe å ha et sånt stygt armånd hele uken som man i tillegg får skille av... ;)

Så jeg ville anbefalt å se det litt an. Hvis det er et hotell som kun er all inclusive og har fått bra kritikk, er nok det en bra ordning. Hvis det er slik at du velger all inclusive eller ikke på hotellet, ville jeg rett og slett regnet litt på det; det lønner seg fort ikke selv om det er praktisk å slippe å gå rundt med småpenger.

Skrevet

Vi trivdes ikke med all inclusive, selv om vi var på et 5-stjerners med flere restauranter tilknyttet (Mallorca). Mye buffet med usunn og dårlig mat, masse sukkermat og kaker. Kø, kø og kø, svette mennesker som kjemper seg frem for å få tak i tørre hamburgere og pannekaker med sirup... Ekstremt begrenset utvalg på menyene på restaurantene, grillrestauranten serverte et seigt stykke med grillet flesk som entrecote.

Måtte stå opp og bestille bord før syv om morgenen hvis vi skulle benytte en av restaurantene i ordningen. Også der var maten og utvalget etter mitt syn elendig. Brusen/isen for fulgte med i ordningen var dårligere enn det du ellers får, servert i slitne plastglass. Med unntak av pizza og noe drikke, var det helt uinteressant for oss. Vi endte opp med å spise på restauranter i byen i stedet.

Med fem barn i ulike aldre har vi nå leid hus i Spania i stedet. Vanskelig å få rom/leiligheter stort nok på ordinær charter og det ble faktisk like "billig" selv med flybilletter og et hus med svært høy standard (selv om det er dyrt nok).

Skrevet

Vi fikk forøvrig vin på vanlig vinflasker med korken på osv så var ikke utvannet kjipt vin. isen var også i små plastbegre med lokk som lignet på hjemis osv

min erfaring er at man får det man betaler for. velger man et litt dyrere hotell osv så er maten der ofte bedre enn på billige hotell med allinclusive

Skrevet

ikke verdt pengene for vår del :) Dyrere enn om vi betaler alt selv :)

Anonym poster: 8381c187007ff56f1bbca871bbaf12b4

Skrevet

Jeg syntes all-inclusive er bra når du reiser MED barn, men ikke når du reiser uten barn, i tillegg er avstanden til sentrum avgjørende og der ringer jeg å sjekker den virkelige avstanden fordi det varierer hva reiseselskapene kaller "sentrum". Når det står 3 km kan det ta 25 minutter å reise med taxi, og det blir fryktelig slitsomt i lengden for å få en bedre middag.

Det er et ork å ta transport tre ganger om dagen, leite etter restaurant og bestille mat hver gang med barn, bleier, vogn og hele pakka. Det å sitte i ro å vente på maten er jo ofte kjedelig for barna og da må du underholde dem. I tillegg reiser man jo med barn, og har derfor en viss standard på resaurantene, og det er ofte vanskelig å finne en restaurant som vi stoler på.

I tillegg må du jo legge opp dagen pga.måltidene og planlegge når alle skal være klar til å dra å spise, hvor vi skal dra osv.

På all-inclusive er det bare å forsyne seg med det vi vil å ha, og begynne å spise uten bestilling, venting osv (stort sett iallefall). Barna kan gå å hente snacks og annet når de er sultne og du slipper styr og mas, og ikke minst tid! Du slipper rett og slett å tenke på det, og det er utrolig deilig!

Men som flere har skrevet.. du er aldri garantert god mat! Snakk med reiseselskapene, søk på nettet og les de ulike anmeldelsene.

Jeg tror også det er viktig å ikke låse seg med at man MÅ spise på hotellet hver dag, hadde jeg bestemt skulle vi hatt all-inclusive annenhver dag fordi vi omtrent annenhver dag er på farten på utflukter, opplevelser og andre ting og likevel ikke spiser på hotellet. Men det varierer jo fra familie til familie hva man bedriver tiden med på ferie. Så for oss går det jo en del penger til spille fordi vi betaler for et produkt vi ikke benytter oss av daglig, og sånn sett betaler dobbelt opp de dagene vi spiser måltidene ute på farten.

Jeg har feriert med en familie som MÅTTE spise på hotellet hver dag (alle måltider) fordi de tross alt hadde betalt for all-inclusive. De ble jo selvsagt lei maten og ungene holdt på kjede seg foredervet på den ferien fordi de kun satt på hotellet hele dagen å omtrent ventet på neste måltid! Til slutt tok vi med ungene deres på utflukter, shopping og andre opplevelser, mens foreldrene satt å spiste på hotellet...

Så jeg tror det er viktig at man faktisk har råd til å kunne spise ute også, selv om man har betalt for maten på hotellet.

Anonym poster: 3e626854f34734be529dd5aea1792d2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...