Gå til innhold

er hcg nivået for lavt?

hopeful

Anbefalte innlegg

postet emnet på feil sted, så poster det her også..

målte hcg 15 dpo, altså 4+1 og det var på 83. tenker selv at det er alt for lavt! hva synes dere? leste på en tabell at gjennomsnittet for dag 15 er 136..

har mistet flere ganger tidligere, og kjenner at jeg ikke orker mer nå:( blir så lei, hvorfor kan det aldri gå bra? vet jeg er pessimist.. skal måle på nytt imorgen.

Fortsetter under...

Hei! Hcg kan variere enormt. I min siste graviditet hadde jeg hcg på 51 15dpo, og det resulterte i min nå 9 mnd gamle jente :-)

Jeg var også sikker på at jeg skulle miste pga det lave hcg-nivået, men det var tydeligvis høyt nok :-)

Jeg fikk også bekreftet gang på gang at mensterminen var rolig via gjentatte ultralyder, så jeg var nok ikke kortere på vei heller.

Lykke til, håper virkelig at du lykkes denne gangen! Og et tips: ikke be om svar på hcg. Bare spør legen om det ser bra ut. Det er så lett å grave seg ned i bekymringer for oss som har mistet mange ganger, og hcg er så varierende at det egentlig ikke sier så mye når det er bare en måling.

Nivået mitt fordoblet seg forresten på to dager, og jeg var like bekymret over det (har hatt en blæremola og et tegn på det kan være høyt hcg...). Men alt var jo bra :-)

Jeg tror jeg svarte deg inne på 1.tri, men jeg kan jo si at jeg kjenner meg godt igjen i å tenke pessimistisk. Jeg målte 74 på dag 14, men jeg trodde det var dag 18 eller noe. Så du kan jo si at jeg gikk i over en uke hvor legen sa at dette går dårlig. Men så hadde jeg en grei stigning og etterhvert fant jeg ut at jeg kunne ha blitt gravid flere dager etter sex..

Nå vet jo ikke jeg om dette sv.skapet jeg går gjennom nå er helt normalt, men jeg tror målingene er normale. Det viktigste er jo at det stiger som det skal :) Håper alt går fint denne gangen. Masse lykke til!

35 13. dpo, 95 15. dpo. Så du er i rute! Nå vet jeg ikke hvor sikker du er på EL-dagen, uansett er det jo når egget har festet seg at produksjonen av hCG begynner- så det kan være at det festet seg litt sent hos deg. Uansett er det stigningen som er viktig! Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...