Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Etter 1 ma og 2 sa er jeg gravid igjen. Er 4+2 idag. Igår tok jeg en blodprøve for å måle hcg, altså 15 dpo. Den var på bare 83! tenker selv at dette er for lavt, og er ganske deprimert akkurat nå.. har lest på slike hcg tabeller at på dag 15 er hcg i gjennomsnitt på 135 eller noe..

hva synes dere?? er alt håp ute?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990649-hcg-niv%C3%A5-for-lavt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet at hcg en kan variere veldig mye fra person til person. Jeg hadde 2600 når jeg var 4+4 og 5000 4+6,, men har jo også lest om de som hadde lav hcg. Det som teller er at det er dobling i hcg. Har du tatt nr 2 to dager etter?

Der det er lys, er det alltid håp sier alltid jeg :)

Målte hcg da jeg var ca 3+6 og da var den på 90, to dager senere var den på 250. Er nå 10+2 og alt ser bra ut. Tror nivåene varierer veldig fra person til person, det viktigste er at den stiger normalt. Skal du ta flere prøver for p sjekke om det er stigning?

Annonse

Du hadde jo veldig fine verdier! :-) misunner deg der.. Skal ta ny prøve imorgen, men siden det er helg så får jeg nok ikke svar før i midten av neste uke :-( (prøven må sendes til sykehuset og tilbake før jeg får svar)

ønsker så inderlig at det skal gå bra denne gangen..

Jeg hadde 74 på dag 14. Synes ditt nivå er innenfor normalen. Det er jo stor variasjon mellom personer og graviditeter. Ha heller fokus på stigningen din.

Jeg reiste inn på det lokale sykehuset og tok prøven. Da fikk jeg svar samme dag. Har du også muligheten tid det?

Håper det går bra denne gangen for deg. Vet så altfor godt hvordan det er å miste mange ganger. Masse lykke til!

Så godt å lese at en lav enkeltverdi ikke trenger å bety abort!

skulle gjerne reist til sykehuset for å ta prøven, men det er 2 timer unna og jeg skal på jobb imorgen, sukk.

Har legetime imorgen og til da skal hun ha undersøkt om hun vil skrive ut crinone og albyl-e til meg. Har lest at mange lykkes med det! håper bare ikke det er for sent å begynne da.. kanskje hun går med på å gjøre hcg prøven "prioritert", slik at jeg får svar på mandag.

Tusen takk for lykkeønskninger!

Jeg går på Klexane, Albyl-E og Lutinus. Jeg har stor tro på at progesteron kan bidra. I og med at det er det eneste som ikke har vært forsøkt før.

Jeg startet ikke på progesteron før dag 21.. Så jeg startet seint. Men kanskje det bidrar uansett? Vi kan jo ikke vite helt sikkert.. Verdt et forsøk :)

Så bra, har også tro på at det hjelper :)

men jeg lurte på en ting, hvis den legen jeg går til imorgen ikke vil skrive resept til meg pga at d ikke er bevist at det hjelper, kan jeg kreve det på noen måte?

man burde jo få prøve uansett når det ikke kan skade..

Jeg hadde krevd det.. Jeg ville ha Crinone i forrige sv.skap men sekretæren på kontoret sa at gynekologen min ikke skreiv ut slike ting. Tror ikke hun hadde hørt om det engang.. Men da den graviditeten gikk dårlig så ringe jeg inn og sa at neste gang SKAL jeg ha det uansett hva de sier. Og da fikk jeg resept på det..

Jeg hadde gjort det jeg kunne for å overbevise legen/gynekologen om å prøve det :)

Ok, gikk det bra da når du fikk crinone? :)

jeg er litt nervøs for legetimen imorgen hvis hun har bestemt seg for å ikke skrive det ut til meg.. men må bare diskutere meg til det da, er egentlig ikke aktuelt å ikke bynne med crinone og albyl-e. Det er så vondt å miste, kjenner på meg selv at det er nok nå.

Så skal prøve alt som kan prøves :)

Er det forresten noe forskjell på albyl-e og fragmin? vet at albyl-e er i tablettform og fragmin i sprøyteform.

Annonse

Jeg ble ikke gravid før nå for noen uker siden. Og da var jeg i prøverørsbehandling så denne gangen tar jeg Lutinus. Men det er jo egentlig det samme som Crinone har jeg hørt. Men foreløpig så er jeg 7 uker så har ikke mistet enda (bank i bordet!). Jeg pleier ikke å miste før i midten av uke 8 så det er fortsatt for tidlig å si. Jeg føler også det er nok nå. Vi har mistet 4 ganger i missed abortion.

Jeg tror Fragmin er omtrent det samme som Klexane. Jeg tar Klexane i tillegg til Albyl-E. En sprøyte pr dag og en tabl. hver dag. Vet ikke hvorfor men gynekologen min mente at jeg måtte ha begge men han sa at dette hadde hjulpet flere med habituell abort.

Så trist at du har hatt 4 ma, for meg så er det værre enn sa, fordi man tror alt er bra når det ikke er det..

Krysser alt jeg har for at det skal gå bra med dere i dette svangerskapet!

Virker som du har en fornuftig gyn også, som gjør det han kan :)

Så deilig å lese at d kan gå bra med lave hcg verdier!! :)

Var hos legen nå som har fått svar på blodprøvene jeg tok for en stund siden. Faktor 8 var for høy sa hun, det gikk på hvordan blodet koagulerer.. noen med erfaring?? hva skjer nå?

Jeg har også 75 mg albyl-e. Men i tillegg har jeg 40 mg/0,4 ml klexane. Jeg ville hørt med legen. Jeg har forsøkt å snakke meg bort fra stikkingen, men de sier jeg må ha det i tillegg. Jeg har liiiitt over gjennomsnittet sprøyteangst hehe.

Så snakk med de om muligheten for å få blodfortynnende sprøyte også :)

Føles ut som at jeg bekymrer meg for absolutt alt! hehe. Legen min snakket jo med gyn om blodprøvene mine og hva slags medisiner jeg burde ta. Regner med at gyn hadde sakt det hvis jeg skulle hatt mer blodfortynnende, men tror jeg må spørre uansett. 75 mg albyl-e er en veldig lav dose, og når jeg har påvist koagulasjonsfeil så burde jeg kanskje hatt noe mer.. tenker at jeg er litt hysterisk, men hvis jeg mister på nytt så vil jeg ihvertfall ha prøvd alt som kunne prøves.

Tusen takk for svar ønskegull !! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...