Gå til innhold

Hvor effektivt er egentlig modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært to ganger nå. Første gang som var i forrige uke kjente jeg egentlig ikke noen forandring. I går var jeg igjen og da kjente jeg en del murringer og ble nesten litt "sår " i magen utover dagen. Men har ikke kjent noe mer. Syns alle snakker om at de kjenner kynnere, murringer og at ting begynner å bygge seg opp liksom.. Hjelper denne akupunktur noe egentlig eller er det bare myter det hele? Noen med erfaringer?

Fortsetter under...

Jeg tror det hjelper. Men etter tre modningstimer var jeg fortsatt lukket. Begynte da med riestimulerende og siden da har det skjedd mye. Jeg har ikke tatt noen timer siste uka. For jeg føler jeg har tatt nok.

Men grunn til at det ikke har ført til fødsel her er nok fordi jeg begynte litt for tidlig. Gikk utifra min termin fordi jeg aldri hadde gått over min egen.

Men ul var nok riktig nå. Så jeg begynte da i uke 34 (ikke uke 36).. Og i uke 36 (ikke 38) med riestimulerende.

Men likevel så har jeg så god erfaring fra de to andre gangene jeg har født etter å ha tatt akupunktur.

Den første gang fikk jeg rier under behandling i uke 39. Og den andre gangen fødte jeg 3 dager etter.

Også var fødselene mye kjappere :)

Endret av Turtelduen

Ok jeg begynte i forrige uke som jeg da var i min 37 uke og denne uken i min 38 uke.. Men hvor stikker de når det er riestimulerende? Hun sa hun skulle gjøre det annerledes neste gang som er mandag, min 39 uke..

Modningsakupunktur er først og fremst for å forberede mor til fødselen slik at fødselen skal gå lettere. Modningsakupunktur starter ikke fødselen!

Fra termindato kan akupunktøren sette igangsettingsnåler, og da kan man starte en fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...