Gå til innhold

Æsj, fått mange bitt/stikk om natten :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i løpet av to netter fått stikk/bitt på kroppen som KLØR! Disse bittene er fordelt på ene armen, rompa, bak på ryggen og på hælen. Det er ikke sånn supermange, men tre-fire stk som ligger litt tett hverandre.. Har nå vasket soverommet og bytta på senga. Håper da det blir bedre.. Men noen som har opplevd lignende? Og hva var det? Sambo har ikke fått noen stikk.

Anonym poster: fde00dd8705a4aeaa969485001b0a78e

Skrevet

Kan være edderkopp da?

Jeg hadde et bitt på tåa i et par år. Det klødde helt grusomt. Etter en stund ga det seg litt og klødde bare ekstremt hvis jeg irriterte hevelsen med å klø. Sånn ekkel kløe!

Anonym poster: dac01ba2cc4e7bbc18ac183bd69fe549

Skrevet

vi har hatt det sånn. viste seg å være noe kattene hadde dratt med inn.

hjelper bare å bytte på senga og holde kattene unna senga.

Anonym poster: ca161a1a820a40128f3886755e97354b

Skrevet

Sannsynligvis veggdyr. Det sprer seg som ild i tørt gress fra hoteller o.l. i hele Europa nå. Det er noe dritt, og vanskelig å bli kvitt.

Ja men dukker de bare opp da? Vi har jo ikke vært på reise på flere år?

Skrevet

Jeg ville trodd det var lopper jeg.

Anonym poster: a575b8a5a0853358c26cdce850985b2e

Skrevet

Sannsynligvis veggdyr. Det sprer seg som ild i tørt gress fra hoteller o.l. i hele Europa nå. Det er noe dritt, og vanskelig å bli kvitt.

Ja men dukker de bare opp da? Vi har jo ikke vært på reise på flere år?

Trenger ikke få dem på reise. Kan være folk som drar det med seg på overnatting, til dere, i klær, bagasje, nattøy spesielt. Det er like mye på hoteller og overnattingssteder i Norge som i resten av Europa. Sjekk om det er sorte "prikker" langs madrasskanten f.eks.

http://www.fhi.no/ew...1:5567:14:::0:0

Vi har heller ikke hatt overnattingsgjester siden sommeren. Har ikke sett noen sorte prikker langs madrassen heller..Hmm :)

Skrevet

Jeg ville trodd det var lopper jeg.

Anonym poster: a575b8a5a0853358c26cdce850985b2e

Ja har vært innom den tanken selv.. Æsj.. :/

Skrevet

MID, jeg er alergisk og får fort slike. det klør veldig. men så lenge jeg tar allergi medisin og skifter ofte på sengen og lufter madrassen går det ganske bra. og hold dyr unna sengen.

Skrevet

Hadde det slik etter sommeren og mannen ble ikke bitt. Trodde det var veggdyr og fikk skadedyrekspert på besøk. Hun fant ingen veggdyr, men derimot noen døde " støvdyr". Så da dro jeg fram senga og støvsugde overalt og madrassen. Det ble borte etterhvert. Men det er kvalmt!

Anonym poster: b94a82709bd84d508b07d972478c8864

Skrevet

Hvordan ser det ut?

Er det små røde prikker kan det være Fuglelopper.

Da må du i støvsuge madrassen skikkelig i tillegg. Men den enkleste måten å bli kvitt dem er å fryse dem ihjel hvis det er kaldt nok hos dere til det, eller la de sulte ihjel ved å ikke bruke rommet på noen dager.

Skrevet

Stikkene ligner egentlig mest på myggstikk eller knottbitt. Har brukt å skifta på senga annenhver uke, men denne gangen har det gått litt lenger + at sambo tok ned en lampe her om dagen som henger rett over senga vår, og det dryssa ned litt gammelt støv.. Så kanskje støvdyr som noen over her sa? Er vel vanskelig å finne ut akkurat hva det er.. Skal iallefall dusje og senga er støvsugd, dynene og putene henger til lufting og sengetrekket skal få seg en god 95 graders vask, så håper jeg det blir bra..

GRØSSER med tanke på at det er så mange dyr i senga :/

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...