Gå til innhold

Hvor opptatt er dere av vekt og trening nå i 1.trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå som formen er slapp - jeg er veldig trøtt og sliten, har det ikke blitt noe trening. Men håper at jeg kan komme i gang igjen så fort jeg blir litt bedre.

Vekta er normal etter den en kan lese av normal vekt oppgang i svangerskapet. Har gått ned noe siden forrige uke, så nå har jeg gått opp 1,9kg siden starten av svangerskapet (tr). Jeg er 4+6 i dag.

Hva med deg? :)

Endret av <3 StørsteØnske <3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hadde planer om å trene og være aktiv, men det ble byttet ut mot å holde ut kvalmen og trøttheten :P

Skrevet

Null og niks trening her i gården.

Har gått ned 6.5 kg så langt er 12+5 og håper ikke jeg skal gå mer ned nå.

Dagene går med på å ligge kvalm og helt slapp på sofaen og trøkke i meg mat selv om jeg er uvel fra forrige måltid. Er vel kanskje unødvendig å si at jeg er sykemeldt fra jobb :-)

Håper det bedrer seg snart og jeg i det minste har energi til å leke med datteren min :-)

Skrevet

Hadde planer om å være aktiv, meeen merket fort når kvalmen kom at den ble 100 ganger verre av å gå og bevege meg, så har blitt myye sofa tid. Tror ikke jeg har gått noe opp i vekt da :)

Nå begynner formen å bli bedre, så prøver å gå turer+å svømme ihvertfall :)

Skrevet

Hver dag handler om å prøve å holde ut og ta meg litt av sønnen min, lage middag og en og annen økt med husarbeid. Ellers har jeg nok med å komme meg i dusjen de fleste dager så å tenke på trening er for meg utenkelig. Jeg er passiv 23 timer av døgnet (les ligger på sofa/ i seng).

Skrevet

Jeg har planer om å trene :) Jeg er bare 4+6 og føler meg i fin form. Har faktisk vært litt engstelig for at spiren skal "falle ut", så jeg har ikke turt å kjøre på med intervaller og tung knebøy ;) Men skal tilbake i disse dager med vanlig trening regner jeg med. Har ikke lagt på med noen kilo ennå, men merker at muskelmasse byttes ut med fett når jeg nå trapper ned på den tyngste styrketreningen. Satser på mer spinning og ellipsemaskin i tillegg til en del styrke med vekter. Tror det er sånn at spiren henger seg fast hvis det er meningen at han skal det, uansett om man trener hardt eller ikke :)

Skrevet

Er 10+6 og formen er dååååårlig :( Fokuserer mest på å få i meg mat og holde på den på dagtid mens jeg samler overskudd til ettermiddagen for å bruke på mann og barn. La først på meg 2 kg, så ned 1,5 pga oppkast men nå som jeg er sykemeldt klarer jeg å holde mye på maten og har tilsammen gått opp 3 kg.

Husker jeg syntes at jeg la på meg mye tidlig i forrige sv.skap men det roet seg etterhvert som jeg ble bedre i formen og klarte å trene 1-2 ganger. Ble ikke mer enn 11-12 kg tilsammen. Trente dagen før fødsel og håper formen blir like god denne gangen for merket jo at treningen hjalp på overskuddet.

Mat har vært litt så som så pga kvalmen men prøver å fokusere på å spise mye frukt og grønt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...