Nica123 Skrevet 15. november 2012 #1 Skrevet 15. november 2012 ..under ett forsøk.? Er kanskje forskjellig fra person til person og jeg får sikkert vite mer når jeg kommer inn, men er så nysgjerrig så spørr her.. Jeg skal inn i mrg og starter evt med sprøyter da vis ting ser bra ut (dag 2), og lurer på hvor ofte jeg må regne med å dra inn dit under behandlingen. Å om det er kun meg eller om samboer må være med alle gangene. Leste noe om at man måtte inn på dag 4 også, mulig jeg har missforstått.. Hvordan har det vært for dere som har hatt kort regime (tror jeg skal ha det) på Aleris?
Kjærlighetsbarnetønskes Skrevet 15. november 2012 #2 Skrevet 15. november 2012 Jeg var inne til forkontroll som du sier. I tillegg til dette var jeg inne for å sjekke follikkel str to ganger før uttak. Hvis man må stå lenger på sprøyer så blir det flere undersøkelser til str er tilfredsstillende
Stjernemagnolia Skrevet 15. november 2012 #3 Skrevet 15. november 2012 Det er individuelle forskjeller hvor mange ganger enn skal til kontroll basert på hvordan enn responderer på medisineringen. Enkelte kvinner med diagnoser kan også tilsi mere oppfølging. Du trenger ikke å ha med samboer til ultralydkontroll. Han trenger kun å komme til egguttak for å avlevere sin dose. Det er mest vanlig med to kontroller til før uttak om det er første forsøk. Første gang for å se på vekst av follikler og evt justere medisineringen. Andre gang for å se på slimhinnen og måle eksakt hvor mange og store folliklene for deretter å sette uttaksdato. Masse lykke til!
Nica123 Skrevet 15. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2012 ok, men var det sånn at du måtte være der kl 8-9 på morran eller var det forskjellig fra gang til gang? Jeg forstod det sånn at jeg måtte komme kl 8 for å ta blodprøve, for å være sikker på at jeg var ferdig med det til kl 9. Tror Aleris åpnet kl 9 men der man tar blodprøve åpner kl 8. Så etter som jeg forstod hvertfall måtte jeg holde av en time til blodprøve. Må legge meg tidlig i kveld med andre ord (1,5-2 timer kjøring, ahengig av trafikk og værforhold)
Nica123 Skrevet 15. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2012 Men vis man er der den ene gangen og ser at str er sånn di bør være på uttak kan man da risikere å få uttak med det samme men at vis jeg drar inn alene så blir det avbrutt fordi han med sæden ikke er med? ble litt komplisert, hehe:)
Limm82 Skrevet 15. november 2012 #6 Skrevet 15. november 2012 Det skjer nok ikke at forsøket blir avbrutt av den grunn. For du må ta eggløsningsprøyte 36 timer før uttak uansett. Så du kan trygt dra alene på UL. Ikke for det, er jo koslig å ha med mannen da
Nica123 Skrevet 15. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2012 ja jeg vil helst ikke dra alene, samt at jeg ikke er så begestret for å kjøre så langt alene spesielt når det er fare for at det er glatt.. Men det går bort såpass mange timer fra jobben fra begge to, å det er kroner jeg helst ikke vil miste for mye av heller, vis det ikke er helt nødvendig. så må nok psyke meg opp å takle å dra alene noen ganger
sonja77 Skrevet 15. november 2012 #8 Skrevet 15. november 2012 Du får skjema med oppmøte datoer og plan framover når du er til samtale tenker jeg så får du sånn nogenlunde planlagt. Mannen må være med på uttaksdagen pga du ikke skal kjøre og i tilegg er d den dagen han må avgi sædprøve. Du er til ul og ser d bra ut skal du sette eggløsningssprøyta og får tid for uttak, innsett noen dager etter og da trenger ik mannen være m:)
Nica123 Skrevet 15. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2012 ok takk for svar. Lurer på om jeg skal få han med i mrg siden det er så nytt ennå, så kan jeg ta resten alene (utenom uttak da ). Vi får se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå