Gå til innhold

Hvorfor kan ikke disse vondtene, bli uutholdelige! :)

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Disse kynnerene, maseriene og modningsriene!

De tar jo energien fra deg disse også! Noen som føler det likt eller? Jeg kjenner jeg blir veldig sliten, spesielt idag. Mye smerter som faktisk gjør meg kvalm, å da er det slik at jeg tenker: å nei, idag passer det ikke å få baby, all energi er borte.

Fortsetter under...

vet ikke engang åssen kynnere kjennes ut jeg.

har ikke hatt noe av det man hører er vanlig i graviditet. så jeg er veldig spent på hvordan fødsel blir.

jeg er 35+1 idag og skal på kontroll hos jordmor.

tror jeg må spørre om hvordan det skal føles når man er i fødsel. for utifra det alle skriver her inne har de vondter i nesten flere mnd før fødsel.... men jeg kjenner ingen vondter..

Gjest Mammantil2prinser

har ikke hatt noe av det man hører er vanlig i graviditet. så jeg er veldig spent på hvordan fødsel blir.

tror jeg må spørre om hvordan det skal føles når man er i fødsel. for utifra det alle skriver her inne har de vondter i nesten flere mnd før fødsel.... men jeg kjenner ingen vondter..

Er du førstegangs? :)

Du er veldig heldig, hadde mye kynnere på slutten med første også.

Hvis du er heldig så får du ikke vondtene før det er fødsel du da :)

ja, jeg er førstegangs.

føler meg nesten litt unormal mens jeg sitter her i uke 35, og ikke har hatt et eneste "gravid-symptom"

Annonse

Jeg tror ikke det er såååå unormalt. Men jeg tror kanskje at de som ikke har noen plager, i mindre grad har behov for å snakke om det :) Mens vi som har plager i større grad trekkes mot slike forum og slikt :)

Tror du skal tenke at du er heldig, og glede deg til å treffe babyen :)

Jeg har lurt på det samme som deg samu. Synes det virker som alle her har vondter i lengre tid før detvfaktisk er fødsel!!

Med førstemann ble jeg satt igang uten vondter først så har aldri opplevd at en fødsel starter av seg selv.

Denne gangen tror jeg det er stor risiko for at jeg reiser til sykehuset et par bomturer pga modningsvondter.

I tillegg tok første fødsel 5.5 time fra første rie og har 45 minutter tl sykehuset så jeg er ikke den som blir sittende hjemme for lenge å trippe :-)

Heldig!

Jeg har opplevd både og.

3 uten noe vondt før fødsel og 3 med mye greier før fødsel :P

har heller ingen vonde plager og er i uke 37. har hatt kynner i form av at magen strammer seg og det blir ubehagelig å puste siden magen har har blitt stor og hode ikke har festet seg enda. så jeg føler nærmest at jeg får kynner i lungene :P men utenom det har jeg ikke hatt noen andre plager. nå regner jeg ikke med bekkenløsning for på det områder er det faktisk dager hvor jeg ikke kan gå pga smerte.

virker som om i et normalt svangerskap for førstegangsfødende så er det vanlig å ikke ha så mye vondter og plager i flere uker i forveien.

men svigerinnen hadde 2 cm åpning de 2 siste mnd av svangerskapet og lekket fostervann. hun måtte på sykehuset hver uke for å sjekke for åpning, og hun hadde rier og kynner fra helvete. så hun var innom føden hver helg for hun trodde hun skulle føde.

en annen svigerinne hadde trang bekken og hadde vondt og falske rier i en mnd før planlagt keisersnitt og var også innom føden flere ganger for hun trodde hun skulle føde. disse begge var førstegangsfødende.

så jeg vil no si vi som ikke har hatt noe særlig plager har vært heldig. :)

Gjest Mammantil2prinser

Jeg ringte til den private jordmoren min som utfører bare modningsakupunktur på meg idag. Sa jeg ville ha enda en time (helst idag) å hun sa: ringer du for å si du har født?

Nei!

Åh! Sier du det, ikke enda heller.

Fikk time på lørdag (hvis du ikke har født til dess da!!!) arg! Og da skal jeg spørre om hun kan stikke å røske som hun aldri har gjort før :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...