Gå til innhold

samboer med navneforslag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Felix..

Jeg likte det ikke når han først sa det, men nå føler jeg barnet i magen er en Felix, og jeg liker navnet stadig mer. Når jeg tester det på folk får jeg veldig blandede reaksjoner, og den vanligste assosiasjonen er kattenavn, ikke en liten gutt.

Ser det også er flere her inne som har nevnt dette navnet, men vil gjerne høre folks mening siden jeg har tenkt meg litt blind rett og slett :)

Vi har ikke så mange andre alternativ vi tenker på egentlig, har vært gjennom en liste men sitter igjen med Martin, Tor og Felix (litt variasjon hehe). Martin er mye brukt i familien, Tor er kanskje litt "tungt".

Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er Felix enten et etternavn eller en katt, men jeg kunne nok vent meg til det. Ikke noe jeg ville kalt min egen gutt, men hver sin smak...

Liker best Martin av de du nevner.

Skrevet

Om vi får gutt når jeg en dag blir gravid, skal han hete Felix! :) Elsker navnet, og sambo er helt enig :D

Skrevet

Gå for Felix! Kjempe stilig navn:) Liker det godt!

Skrevet

Om du liker navnet saa er det bare aa bruke det, trur det er best aa folge magefolelsen der eg. Har absolutt ingen assosiasjonar til det navnet, hverken positive eller negative. Det minner meg litt om navn som Elias, Fabian og Ludvik.

Eg trur iallefall at naar ein har ein magefolelse naar det gjelder navn, saa er det den som er rett!

Skrevet

Synes både Felix og Martin er utrolig nydelige navn :). Tor er også fint,men ikke alene :). Hadde nok gått for Felix eller Martin. Jeg har bare gode forbinelser til Felix :)

Skrevet

Felix er stilig

Hva med evt Tor Felix da?

Skrevet

Katten min heter felix! Litt som fido eller bonzo for hunder så er felix kun et kattenavn()

Skrevet

Jeg syns Felix er nydelig :)

Skrevet

Felix er veldig poppis, og det var 115 som fikk navnet i 2011. Felix Leiter en en karakter i James Bond-filmene. Tror mange menn, underbevisst, synes navnet er kult av den grunn... Min mann hadde bl.a. sett for seg en gutt som het Felix, inspirert av James Bond, men kan ikke tenke seg det nå lenger, da det er så poppis.

Gjest Antarctica
Skrevet

Litt kleint og roman-aktig etter min smak. (Men min smak ligner ikke "tidens smak" der gutter helst skal hete Oliviander og jenter skal hete Mirakuline. Så i den sammenligningen er det sikkert helt OK!)

Skrevet (endret)

Synes Felix er fint jeg! Kjente også en hund som het det da jeg var liten, men så er det jo slik at mange hunder og katter har menneskenavn! vet om flere gutter som heter det og navnet har blitt litt poppis nå etter år 2000, over 1000 gutter som har fått navnet etter 2001. Navnet betyr lykkelig, noe som også er veldig bra ;)

Endret av *carinamor*
Skrevet

Det sto på lista her. Vet om to gutter som heter det, men ingen dyr. :-P

Skrevet

SingSing, jeg har skrevet et spørsmål om navn her inne for ganske lenge siden, og da hadde du jammen foreslått Felix for meg! :)

Hehe, jeg synes kanskje Felix havner i en litt annen kategori enn Oliviander og Mirakuline, menmen..

At navnet er poppis har gått meg hus forbi, men det gjør virkelig ingenting isåfall. Jeg liker også veldig godt at det betyr lykkelig :)

Takker for fine innspill, artig å høre hva folk mener! :D

Skrevet

Synes det er kjempe kult :) Vet om en søt og tøff gutt som heter det. Kledde navnet sitt :)

Skrevet

Liker det :) Minner meg om katt (Felis), men det er for meg en positiv assosiasjon. Grasiøs, sterk, smidig, masse integritet, litt farlig.

Skrevet

Har hørt om katter så heter Unni.

Felix er herlig. Er dere begge fornøyde så skal ingenting stå iveien for at deres sønn kan hete:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...