pip pip Skrevet 14. november 2012 #1 Skrevet 14. november 2012 Skal hekle et oldemorteppe, men har ingen anelse hvor mye garn man trenger. Tenkte å kjøpe garn på europris og er ikke jeg som skal handle inn garnet, så kan ikke bare snakket med de på garnbutikken (er også langt unna) Har nå saumfart nettet etter leting på garnmengde. Finner mange oppskrifter og bilder på flotte tepper men ingen skriver hvor mye garn som har gått med Så en oppskrift på garnstudio, men der har de skrevet ned garn til 1500 kr. Det kan vel ikke stemme? Teppet skal være i voksenstr Men har du strikket babyteppe, svar gjerne på det også. Har lyst til å hekle ett til mini i magen også
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #2 Skrevet 14. november 2012 Enormt mye garn iallefall. Umulig å forutsi siden det kommer an på type garn og størrelse heklenål. Kjøp noen nøster og se hvor mange lapper du får ut av det, så kan du kjøpe resten når du har litt mer peiling. Men 1500 høres ikke urealistisk ut. Anonym poster: 23e8a0d944940558a5203fac812340b1
Gjest peacock Skrevet 14. november 2012 #3 Skrevet 14. november 2012 Kan bare svare på babyteppe... Strikket et morsigneteppe på skrå med pinne 6 og drops alpakka-silke garn. Kom vel på 250 ca for 6 nøster. Har aldri brukt at plagg like mye som det teppet, gitt! Det er rett og slett fantastisk!
Junimage Skrevet 14. november 2012 #4 Skrevet 14. november 2012 Jeg brukte ca 6 nøster til et lite teppe, 5x6ruter (ca 55x65cm)
pip pip Skrevet 14. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2012 Kan bare svare på babyteppe... Strikket et morsigneteppe på skrå med pinne 6 og drops alpakka-silke garn. Kom vel på 250 ca for 6 nøster. Har aldri brukt at plagg like mye som det teppet, gitt! Det er rett og slett fantastisk! Det har jeg et par av selv, veldig fine. Har ikke skråstrikket de da. Tenkte mer på heklet oldemor/bestemorteppe. Ser ut som det blir et dyrt teppe ja:) Men skal ihvertfall strikke et til lille mikro. Og et nydelig teppe fra sandnes garn som ligner på kongelig dansk babyteppe. Er bare å sette i gang da
Gjest peacock Skrevet 14. november 2012 #6 Skrevet 14. november 2012 Oj, ja det danske teppet er fint! litt i overkanten stort prosjekt for meg tror jeg, men kanskje i mitt neste liv om jeg da blir superstrikker, hehe den danske oppskriften ligger forresten her: http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik-til-born/2010-40-Strikkeopskirft-Royalt-svoeb.aspx Nydelig! Kan bare svare på babyteppe... Strikket et morsigneteppe på skrå med pinne 6 og drops alpakka-silke garn. Kom vel på 250 ca for 6 nøster. Har aldri brukt at plagg like mye som det teppet, gitt! Det er rett og slett fantastisk! Det har jeg et par av selv, veldig fine. Har ikke skråstrikket de da. Tenkte mer på heklet oldemor/bestemorteppe. Ser ut som det blir et dyrt teppe ja:) Men skal ihvertfall strikke et til lille mikro. Og et nydelig teppe fra sandnes garn som ligner på kongelig dansk babyteppe. Er bare å sette i gang da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå