Gå til innhold

IKM uke 47 og kanskje nyresten på gang :(

Anbefalte innlegg

er vel ingen som har erfaring med det her...?

ikke kan jeg ta CT for å finne det ut, og hvis jeg får anfall eller den setter seg fast så mister jeg en ev. påbegynt graviditet :(

har hatt det før og ble dessverre veldig dårlig, infeksjoner, sykehusinnleggelse og operasjon, dren i nyra i 2 mnd. Frisk sa dem i januar....

Fortsetter under...

Æsj, nyresten vet jeg alt om. Jeg fikk nyresten i mitt andre svangerskap for fire år siden. Begynte med mer og mer blod i urinen fra ca uke 20, så kom smerteanfall av en annen verden. Tok tid før de konkluderte - men i uke 32 hadde jeg så kraftig anfall at det satte i gang rier. Fikk da kraftig smertestillende intravenøst og de klarte å stoppe fødsel. Så ble det besluttet å operere og knuse stenen med å klippe den opp, da man jo ikke kan knuse stenen på annet vis under svangerskapet. Operasjonen gikk bra, og stenen ble knust. Måtte ha dren i 14 dager etter operasjonen. Ikke en ideell situasjon som rimelig høygravid, måtte konstant på do... Fødte heldigvis en frisk og fin jente i styrtfødsel på termin, merket ikke jeg hadde rier en gang etter all smerten med nyrestenen - det var vel det meste positive jeg kunne trekke ut av opplevelsen he he.

Jeg fødte igjen for 11 uker siden, denne gangen uten nyresten - heldigvis! Jeg vet ikke hvordan det påvirker en evnt begynnende graviditet - men når jeg ble gravid igjen var det ingen som mente det var stor risiko for nyresten igjen - men jeg ble fulgt opp litt ekstra mht urinprøver osv.

Lykke til - håper du slipper nyresten!

tusen takk for et ørlite håp om at det kan gå bra, selv med nyresten. Jeg så for meg at da må man avbryte svangerskapet uansett i alle tilfeller.

Det tror jeg ikke du trenger tenke på. Det er jo ikke alltid stenen setter seg fast - og om man ikke får infeksjoner osv som du sist, er det jo strengt tatt ikke farlig, bare innmari vondt. Jeg ble både oprert og gikk med stent - og babyen kom fin som bare det :-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...