Gå til innhold

Nå har barnefar tatt farskapstest!

Anbefalte innlegg

Jeg ler fortsatt. Han gjør det bare for å være stygg, eller fordi han tror om meg slik han er... Jeg var ikke klar over at han var så "løs". Men har fått vite det i ettertid. Han har sagt det selv, sikkert for å vise meg hvor lite jeg betyr for han. Og han forteller mye rart. Både om trekanter og annet... Jeg trodde, naiv som jeg var, at han likte meg - og lå med meg av den grunn. Men neida, nå har han ny dame. Og jeg håper hun vet hvordan han er.

Jeg tror helst jeg skal være glad for at han ikke har smittet meg med noe...! Huff!! Selvfølgelig skulle jeg ønske at han ikke er faren. Men sånn er det altså nå. Og vi må nok klare å forholde oss til hverandre i mangfoldige år. Så sant han tar farsrollen alvorlig...

Sånn! Jeg måtte bare få det ut... ;)

Fortsetter under...

du er ikke alene om å ha barn me en sånn "kar" men har ikke hørt fra han etter at farskapet blei avgjort å det var han, skulle på familievernkontoret 25 oktober, men han ringte å avlyste, de på kontoret trodde det var fordi farskapet ikke var avgjort, men det var det jo. For vi hadde avtale me familievernkontoret at vi skulle ta neste møte etter at farskapet var avgjort. MEn eg er lei av å løpe etter han så eg gidd ikke få til nytt møte, det får han selv fikse. Men blei jo H..... på kontoret når dama hans trodde at ho fikk være me på det første møtet.

Enkelte mannfolk burde skjerpe seg et par hakk...

Jeg har bestemt meg for å ikke ta kontakt med han før han tar kontakt med meg igjen. Om han ikke tar kontakt, foreslår jeg familievernet... Han sier nemlig at han vil ha delt omsorg. Og jeg vil jo at barnet skal ha en far, men da må faren være oppriktig glad i barnet. Dessuten må han begynne å knytte bånd snart. Og det er ganske mye vi må avklare før han får ha barnet hos seg på overnatting... Punkt 1. er at barnet må være endel eldre, og med en far som stiller opp - ikke en som har barnet kun for å betale mindre i bidrag. Slik det høres ut nå at er poenget...

Lykke til med karen "din"...

Min kar mente jo at han enten skulle ha en av twinsa eller at vi delte dem 50% fordi han ville ha godene som enslig forsørger å betale mindre i bidrag IKKE F.. sier eg. Det me samvær skal eg ta på måten familievernkontoret mene, altså at man begynner me noen timer av gangen på mora sine premisser og at det er BARE far og ikke kjæresten som skal ha samværet. Men håper jo litt for barna sin del at han har tenkt å stille opp å være en far for dem, men sånn det ser ut nå er det bare på papiret at han blir å være far

Kan jo ikke dele opp tvillinger vel?! Stakkar de som er vant å være sammen...

Er sånn han her vil også. Han snakker om barnet som en ting - og vil ha han sånn at han slipper å betale bidrag - i tillegg til andre mulige goder... Må egentlig behandle han med silkehansker, mens han behandler meg som en dritt - for han vet at han har krav på å ha samvær med "tingen som han også har eierskap i". Så jeg må godta et lite barnebidrag fra han, uten skal han ha delt omsorg. Ikke enkelt dette, for samtidig som jeg vil barnets beste, er jeg usikker på om det er det (siden han kanskje ikke er så glad i barnet). Men jeg vet det ikke er anbefalt med delt omsorg på så små barn. De bør være noen år. Så jeg vil kreve familievernsamtale om han står på sitt...

Nei vi kan jo ikke dele dem, dem er jo så avhengig av kværandre allerede å dem er ikke enda 4 månder

Familievernkontoret sa til oss at delt omsorg ikke er å anbefale før ungan er rundt 6-7 år når mor og far aldri har bodd sammen mens barna var små. Om det var noe som kom fram på det møtet vi hadde på familievernkontert som gjør at vi ikke har NOE kontakt lenger vet eg ikke, fordi før det møtet var det jo ei å anna melding.Vi har inngått privat avtale på bidrag, han foreslo ett beløp eg har godtatt det, men betaler han ikke så skal eg ha det via NAV om eg får mer eller mindre vet eg ikke, men skal gi han en sjans i allefall :P

Annonse

Nei vi kan jo ikke dele dem, dem er jo så avhengig av kværandre allerede å dem er ikke enda 4 månder

Familievernkontoret sa til oss at delt omsorg ikke er å anbefale før ungan er rundt 6-7 år når mor og far aldri har bodd sammen mens barna var små. Om det var noe som kom fram på det møtet vi hadde på familievernkontert som gjør at vi ikke har NOE kontakt lenger vet eg ikke, fordi før det møtet var det jo ei å anna melding.Vi har inngått privat avtale på bidrag, han foreslo ett beløp eg har godtatt det, men betaler han ikke så skal eg ha det via NAV om eg får mer eller mindre vet eg ikke, men skal gi han en sjans i allefall :P

Huff da er de for liten ja!!

Jeg får vente og se litt om jeg hører noe. Mistenker at barnefar har tenkt å betale bidrag fra dato han får svar på testen - ikke fra dato barnet er født... Da blir det NAV her ihvertfall.

Lykke til!

• 2 uker senere...

i går fikk eg brev fra nav, som var kopi til faren, som var purring på erkjenning av farskapet. Svare han ikke på det innen to uke går det t tingretten. har fått det ene bidraget, så eg blir å gå via nav nå da.

Huff, slitsomt når det skal være sånn!

ja det skal være sikkert å vist, men eg gir snart F.. bare eg får bidraget, selv om det kansje ikke blir så mye som vi snakka om når vi var venna. så er jo alt bedre enn ingenting, koste jo penga å ha tvilling baby, men heldigvis så har eg gode venna som samle inn klær og utstyr til oss

ja det skal være sikkert å vist, men eg gir snart F.. bare eg får bidraget, selv om det kansje ikke blir så mye som vi snakka om når vi var venna. så er jo alt bedre enn ingenting, koste jo penga å ha tvilling baby, men heldigvis så har eg gode venna som samle inn klær og utstyr til oss

Ja, e det eg tenker no - eg gir f i om barnefar tar kontakt nå eller ikke. Men jeg skal ha pengene. Og han må betale fra barnet er født, uten går jeg gjennom NAV. Jeg bryr meg ikke lenger om han blir sint, for jeg har så mange på min side. Han kan ikke kreve delt omsorg slik det er nå, og heller ikke når barnet er så lite. Dessuten har han jo ingen kontakt, er han glad i barnet likevel?? Han har ikke tatt kontakt på mange uker. Likevel om han nå har fått svar på testen. Han sendte en mld om det.

• 1 måned senere...

Har også tatt test da barnefaren er usikker på at jeg snakker sant om at jeg ikke har hatt sex med andre i det tidsrommet. vi er jo mere venner nå en når jeg fant ut jeg var gravid. så fra å nesten tvinge meg til å ta abort til å faktisk stille opp er jeg overasket å synns da det var helt ok å bevise at han kan tro på meg, vi har ikke disktert noe for for bidrag enda, men han har bidratt mye med innkjøp uten at jeg har forlangt noe. i dag fikk mor tilhelst barsel gave. prinsen var født 01.01.2013 så kan jo enda skje ting som setter han i annet lys, føler han skjemmer bort meg for å overlappe over noe annet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...