Gå til innhold

Navnehjelp, lillebror til William!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske tom for idéer til guttenavn, derfor tenkte jeg kanskje noen av dere kunne hjelpe meg litt?

Vi ante ikke at William var et så populært navn da vi bestemte oss for dette navnet på storebror for 2 år siden. Hadde jeg visst det, ville han ha fått et annet navn. (Han går nå på avdeling med 2 andre med samme navn fra samme årskull, og jeg hater det..)

Vi er overhodet ikke opptatt av at navnene skal "passe sammen"!

Navn vi har tenkt på er Anton, Gustav og Edvard. Men jeg føler jeg er litt stuck, og vil gjerne ha noen nye navn på lista!

Navn vi IKKE liker er nettopp de som er i samme kategori (toppliste) som William, som feks: Emilian, Leon, Leander, Mathias og andre altfor søte navn etter min smak.

Vær så snill å hjelp meg litt! :)

Skrevet

Ut av de dere har tenkt på synes jeg Gustav er kjempe fint,selvom jeg liker bedre Gustaf, Anton har jeg aldri likt, og Edvard er oki,men finere Edward.

Ser dere ikke vil ha populære navn, synes faktisk Emil og Mathias passer godt til William,men da skal jeg gi noen annet da:) jeg personlig er ikke opptatt av de er populære eller ei.

Guttenavn :

Vebjørn ( Synes det er så nydelig )

Mikael

Filip/Philip

Niklas

Anders

Petter

Kristian/Christian

Sverre

Sigurd

Benjamin

Ferdinand

Sindre

Sondre

Viljar

Odin

Trym

Brage

Glenn

Ole

Syver

Christoffer

Vegard

Tobias

Simen

Daniel

Arn

David

Jonas

Colin

Oscar

Håper du fikk noen du likte da :)

Skrevet

Det første navnet jeg tenkte på var Edvard, og det ser jeg jo at dere også tenker på.

Andre forslag:

- Andreas

- Benjamin

- David

- Oscar

- Cornelius

- Erlend

- Fredrik

Skrevet

William og ...

Konrad

Thorvald

Herman

Didrik

Aron

Kristian

Skrevet

William er vanlig ja, og jeg ville umiddelbart foreslå Marcus og Casper - da jeg har inntrykk av at foreldre med en William liker disse også (søsken) :-) Ut over det så synes jeg at navn skal passe sammen, William og Gustav blir rart, og det gir inntrykk av at dere ved nr to har prøvd å være mer original ja, og det blir litt kleint... To navn i helt ulik genre også! Når det er sagt - William og Edvard er jo knall sammen, og Edvard er ikke spesielt vanlig. Andre forslag:

William og Cedrik

William og Jasper

William og Elliot

William og Scott

William og Walter

William og Felix

Skrevet

Takk for svar til dere alle.

Nå er det ikke slik at jeg liker feks Gustav pga at det er lite brukt, men fordi jeg faktisk liker navnet (det passer også godt med mitt svenske etternavn). Og det er heller ikke sånn at jeg ikke liker navnene på topplister fordi de er populære - men fordi jeg ikke synes de er spesielt pene.

Det var veldig tilfeldig at vi endte opp med et poppis navn sist. Vi kom over et navn vi begge likte og som vi aldri hadde møtt noen som het. Hadde ikke hørt opp disse topplistene da.

Når det er sagt - jeg liker et par av navnene dere har foreslått, Cornelius og Herman, og skal føye disse på navnelista :-)

Skrevet

William og

Kornelius

Konrad

Fredrik

Jonathan

Skrevet

Edvard :) elles kjenner eg til brødre som heter Alexander og William, og Samuel og William :)

Skrevet

Her er min liste:

Bertram

Edvard

Elliott

Elmer

Elmin

Embrik

Felix

Ferdinand

Gabriel

Hector

Leonard

Marvin

Valdemar

Vincent

Wilmer

Skrevet

Syns både Anton, Gustav og Edvard er flotte navn som passer fint med William :)

Noen andre forslag; beklager om de er nevnt fra før:

August

Jesper

Mikkel

Linus

Didrik

Victor

Adam

Elliot

Samuel

Sivert

Sander

Krister

Julian

Selmer

Hektor

Wilfred

Viljar

Petter

Ludvig

Skrevet

TAKK!

Nå har enda flere navn blitt føyd til navnelista (bare sånn at det skal bli enda vanskeliger å velge)! Gjenstår bare å se om mannen er enig, men han er ikke så veldig vanskelig å ha med å gjøre ;)

Jeg håper vi ser hvilket navn som passer best når han kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...