mrsrogaland. Skrevet 14. november 2012 #1 Skrevet 14. november 2012 Kjøpe vekt på apotek 1 i går. Kostet 400 kr og er den dårligste vekta jeg har vært borti. Må sparke litt borti vekta for at det skal slå seg på. Bruker kjempelang tid noen ganger. Det funker ikke å bare gå oppå den også skrur den seg på. Nøyaktigheten er også elendig. Vekta viser så mye som 2 kg forskjell når jeg veier meg. I papirene står det at den skal ha 100g nøyaktighet. Jeg veier meg på samme sted og på flatt underlag. Drittvekt. Så, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i ei stabil vekt som viser det samme? Og får pengene tilbake ved framvisning av kvitering tror dere? Embalasjen er kastet.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #2 Skrevet 14. november 2012 Er det mulig? har hatt den vekten i 6 år og aldri hatt problemer! du må løfte den forsiktig opp på den ene siden-og så sette den ned igjen.Så kan du veie deg.Det er for å kalibrere den. Anonym poster: 37311f975db5075b54315507dee2c503
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #3 Skrevet 14. november 2012 Du kan gå tilbake å klage, gi kvitteringen og reklamere rett og slett. Du har ikke krav på pengene tilbake, men det kan godt hende du får det likevel. Det du har krav på er ny vekt, i tilfelle det er noe galt med den du fikk. Om du ikke er fornøyd med den heller sier du at du ikke ønsker prøve fler og vil ha pengene igjen. De aller fleste butikker gir det det uten mer "bråk" så jeg regner med det går greit. Vi kjøpte vår vekt i en elektronikkbutikk tror jeg, veldig fornøyd med den. Den er sikkert 6-7 år gammel nå og virker like bra enda, byttet batteri en gang. Anonym poster: 8b6a1940867e3b8326961bf72a26dc05
babysyk_74 Skrevet 14. november 2012 #4 Skrevet 14. november 2012 har du kvitteringen så må de ta den igjen.jeg hadde iallefall ikke gidd meg.
Musemorbr / Skrevet 14. november 2012 #5 Skrevet 14. november 2012 Når du sier at du må sparke borti den, tenker jeg at du ikke har mest instruksjonene, og at du har en av de vektene som krever at man starter den på en spesiell måte. Den vi hadde før måtte startes ved at man trødde lett med tærne i et bestemt hjørne. Da vatret den seg, liksom, og man kunne gå på. Men, det er jo ikke sikkert din er sånn. Jeg syntes uansett det var mye styr, og da vi måtte skifte batteri, skiftet vi til en gammeldags vekt i stedet.
Juliprinsessene Skrevet 14. november 2012 #6 Skrevet 14. november 2012 Jeg jobber på Apotek 1 og har aldri fått klager på den. Så hadde du kommet til meg med kvittering så hadde jeg gitt deg pengene tilbake om du ikke ville byttet i noe annet:) Og så hadde jeg sendt den inn til levrandøren og klaget. Har selv denne vekta og er kjempe fornøyd:) Ta den med dit du kjøpte den!
mrsrogaland. Skrevet 14. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2012 Når du sier at du må sparke borti den, tenker jeg at du ikke har mest instruksjonene, og at du har en av de vektene som krever at man starter den på en spesiell måte. Den vi hadde før måtte startes ved at man trødde lett med tærne i et bestemt hjørne. Da vatret den seg, liksom, og man kunne gå på. Men, det er jo ikke sikkert din er sånn. Jeg syntes uansett det var mye styr, og da vi måtte skifte batteri, skiftet vi til en gammeldags vekt i stedet. Det står at man skal trø lett på vekten så skal den starte. Det skjer 1/10 av gangene jeg prøver. Slitsomt! Den fungerer om jg sparker lett borti den. Men det må jeg også slite for. Resultatet er ustabilt som bare det. Viser 2kg forskjell på det meste.
mrsrogaland. Skrevet 14. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 14. november 2012 Jeg jobber på Apotek 1 og har aldri fått klager på den. Så hadde du kommet til meg med kvittering så hadde jeg gitt deg pengene tilbake om du ikke ville byttet i noe annet:) Og så hadde jeg sendt den inn til levrandøren og klaget. Har selv denne vekta og er kjempe fornøyd:) Ta den med dit du kjøpte den! Den med gennomsiktig og tykk glassplate? Vel, den fungerer ikke i det heletatt. Har du vanskelig med å skru den på? Som sagt så må jeg sparke borti eller tråkke på den minst 10 ganger før den viser noe tall.. Viser ulike tall hver gang jeg går på den.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #9 Skrevet 14. november 2012 er du overvektig? Og med overvektig mener jeg ikke at du har 5 kg for mye Jeg opplever nemlig at mannens vekt er stabil hele tiden, mens min kan variere med opptil 2-3 kg. Jeg er feit, det er ikke han Anonym poster: ba1acb3d1e952df0ab3c65e972a5fd8f
mrsrogaland. Skrevet 14. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 14. november 2012 Vet dere om hva vektene dere har heter eller hvor jeg får kjøpt ei god og stabil vekt?
Musemorbr / Skrevet 14. november 2012 #11 Skrevet 14. november 2012 Mulig du har fått en mandagsvekt da. Jeg ville faktisk prøvd en lik på apoteket. Dra på et tidspunkt det er lite folk. hehe Om de alle er ustabile, kan jo en ansatt også prøve, og så får du det avgjort der og da. Du trenger ikke eske for å få penger igjen for et produkt som ikke holder det det lover.
mrsrogaland. Skrevet 14. november 2012 Forfatter #12 Skrevet 14. november 2012 er du overvektig? Og med overvektig mener jeg ikke at du har 5 kg for mye Jeg opplever nemlig at mannens vekt er stabil hele tiden, mens min kan variere med opptil 2-3 kg. Jeg er feit, det er ikke han Anonym poster: ba1acb3d1e952df0ab3c65e972a5fd8f Tja spørs hvor overvektig du tenker på? Jeg veier 75kg og er 1.70cm Burde jo vise litt mere nøyaktig uansett om jeg er tjukkas eller ei
Juliprinsessene Skrevet 14. november 2012 #13 Skrevet 14. november 2012 Jeg jobber på Apotek 1 og har aldri fått klager på den. Så hadde du kommet til meg med kvittering så hadde jeg gitt deg pengene tilbake om du ikke ville byttet i noe annet:) Og så hadde jeg sendt den inn til levrandøren og klaget. Har selv denne vekta og er kjempe fornøyd:) Ta den med dit du kjøpte den! Den med gennomsiktig og tykk glassplate? Vel, den fungerer ikke i det heletatt. Har du vanskelig med å skru den på? Som sagt så må jeg sparke borti eller tråkke på den minst 10 ganger før den viser noe tall.. Viser ulike tall hver gang jeg går på den. Jeg trør lett på nedre høyre hjørne så går den på. Skal ikke si noe om nøyaktigheten siden jeg ikke har flere vekter å sammenlikne med. Har ikke prøvd å veie meg flere ganger etter hverandre, men skal så absolutt gjøre det. Må bare finne vekta. (Holder på å flytte, så aner ikke hvilken kasse den er i:D) Hehe. Men vist den er så unøyaktig og ikke slår seg på som den skal så hadde jeg tatt den med tilbake.
mrsrogaland. Skrevet 14. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 14. november 2012 Mulig du har fått en mandagsvekt da. Jeg ville faktisk prøvd en lik på apoteket. Dra på et tidspunkt det er lite folk. hehe Om de alle er ustabile, kan jo en ansatt også prøve, og så får du det avgjort der og da. Du trenger ikke eske for å få penger igjen for et produkt som ikke holder det det lover. Tror jeg skal gjøre det ja.. Kjedelig med ei vekt som viser forskjellig og som ikke vil skru seg på. Testa den litt i går og da hadde jeg visst gått opp to kg etter at jeg hadde spiste en banan...
mrsrogaland. Skrevet 14. november 2012 Forfatter #15 Skrevet 14. november 2012 Du som jobber på apotek: Da tror jeg ikke vi har samme? På brukerveiledningen står det ikke at man skal trå i høyre gjørne. Står bare at man skål trå lett på glassplata. Jeg veide meg nå igjen for å sjekke på nytt. Jeg veide 71 kg så da har jeg gått ned 6 kg siden tidligere i dag! Tror jeg beholder denne vekten likevell
Anonym bruker Skrevet 14. november 2012 #16 Skrevet 14. november 2012 er du overvektig? Og med overvektig mener jeg ikke at du har 5 kg for mye Jeg opplever nemlig at mannens vekt er stabil hele tiden, mens min kan variere med opptil 2-3 kg. Jeg er feit, det er ikke han Anonym poster: ba1acb3d1e952df0ab3c65e972a5fd8f Tja spørs hvor overvektig du tenker på? Jeg veier 75kg og er 1.70cm Burde jo vise litt mere nøyaktig uansett om jeg er tjukkas eller ei Det er ikke overvektig! Men mamma og jeg får alltid sånne rare forskjeller, og vi er feite begge to. Men mannen min får ikke, og han er 180 høy og veier 80 kg... Tenkte kanskje det var sånn for flere, for det var sånn på den andre vekta jeg hadde en gang og. Da ville jeg klaga Anonym poster: ba1acb3d1e952df0ab3c65e972a5fd8f
Musemorbr / Skrevet 14. november 2012 #17 Skrevet 14. november 2012 Vær bestemt på å få avgjort det der og da. Finner du ut at samtlige vekter er ustabile, er det jo lite poeng i å bytte den, og du kan be om penger igjen.
Juliprinsessene Skrevet 14. november 2012 #18 Skrevet 14. november 2012 Kan sikkert trø hvor som helst på glasset. jeg bare har for vane å trø nederst i høyre hjørne:D hehe. Men som jeg har skrevet tidligere, Gå å lever den inn! Du har krav på ny vare eller pengene tilbake alt etter eget ønske!!!))))
Hybelkanina Skrevet 14. november 2012 #19 Skrevet 14. november 2012 Hvor har du vekten stående? Min vekt oppførte seg likedan da jeg hadde den stående på badegulvet. Viste seg at den ikke taklet varmekablene, etter at jeg flyttet den ut derfra har den oppført seg eksemplarisk!
mrsrogaland. Skrevet 14. november 2012 Forfatter #20 Skrevet 14. november 2012 Hvor har du vekten stående? Min vekt oppførte seg likedan da jeg hadde den stående på badegulvet. Viste seg at den ikke taklet varmekablene, etter at jeg flyttet den ut derfra har den oppført seg eksemplarisk! Jeg har den på badet. Men vi ha rikke varmekabler på badet så jeg tror ikke det skal være noe problem å ha den der. Kjøpte den i går så en natt burde ikke ha gjort den store forskjellen uansett..
Tigerpote Skrevet 14. november 2012 #21 Skrevet 14. november 2012 Jeg må tappe vekten min med foten før den starter, digitalvekt som jeg har hatt i mange år. Batteriet skifter jeg nesten aldri heller. At det viser ulik vekt gjennom en dag er helt normalt. Men hvis det virkelig er noe galt med den så er det jo bare å bytte den ja (har ikke lest alle svarene her så beklager hvis svaret mitt er helt på jordet).
mrsrogaland. Skrevet 14. november 2012 Forfatter #22 Skrevet 14. november 2012 Problemet var at jeg kunne veie meg 10 ganger på 5 minutter og alle svarene ble forskjellige. Så mye som kg i forskjell på det meste! Tok å trilla meg en tur til apoteket med vekta og selvsagt funket den da.... Var ingen problem med å få samme vekt eller slå den på. Er det ikke typisk? Uansett så tok jeg med meg vekta hjem igjen så skal jeg teste den nærmere ut om den har sluttet å tulle. Vet dere om vekter kanskje er litt ustabil de første gangene man bruker de? Kanskje det kan ligge noe der.. Long shot, kanskje.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 14. november 2012 #23 Skrevet 14. november 2012 Hvor har du vekten stående? Min vekt oppførte seg likedan da jeg hadde den stående på badegulvet. Viste seg at den ikke taklet varmekablene, etter at jeg flyttet den ut derfra har den oppført seg eksemplarisk! Jeg har den på badet. Men vi ha rikke varmekabler på badet så jeg tror ikke det skal være noe problem å ha den der. Kjøpte den i går så en natt burde ikke ha gjort den store forskjellen uansett.. Kan værefukt som påvirker..Herhar vi ikke varme i varmekablene på badet på sommeren, plutserlig slo min seg vrang, prøvde å sette deni et annet rom, og dagen etter funket den greit, etter det har jeg holdt den borte fra baderomet.. Men hey 6 kg ned på en morgen, det er ikke ille, så den kan jo være kjekk å ha når man føler seg nedenfor
IreneUtålmodig Skrevet 14. november 2012 #24 Skrevet 14. november 2012 Har en billig wilfa vekt fra elkjøp, viser t.o.m samme vekt etter 5 min å Er sikkert litt overforsiktig med den og setter den på kottet etter hver bruk og tar den samme sted hver gang. Ble litt seig å sette på etter 2 1/2 år men bytta bare batteri så ble den god igjenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå