Gå til innhold

Angående denne "strippingen"

Anbefalte innlegg

Er 4 dager på overtid, og i morgen hvis jeg fortsatt er like tjukk og god skal jeg på kontroll hos jordmoren min. Hun nevnte at på denne kontrollen kunne hun gjerne inn å kjenne om det var noen modning, og strippe meg. Men hva gjøres egentlig da? "Røsker" de liksom? Har kun fått sjekket modning ved tidligere fødsel, men da var jeg jo i gang så de gjorde ikke noe mer enn å kjenne.

Ikke spesielt glad i at hun skal inn å kjenne, men greit å vite hvor landet ligger for nå er jeg spent :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990168-ang%C3%A5ende-denne-strippingen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

merkelig greier. hadde kontroll på mandag og da var jeg 36+5

hun sa siden jeg er frisk som en fisk så trenger jeg ikke se henne før jeg er 38+5 altså om to uker. men siden hun ikke hadde ledig da så fikk jeg time dagen etter, altså 38+6. er ikke det litt i seneste laget for sjekk av modenhet/stripping/diverse andre ting?

føler at jeg blir glemt i systemet "bare" fordi jeg er frisk som en fisk. altså takk gud for det (halleluja praise the lord) men jeg trenger også oppfølging. snufs snufs. :(

Annonse

hvis det er normalt så burde dem ikke si at fødsel kan skje når som helst fra uke 37 til 42. når en førstegangsfødende går rundt fra uke 37 og tenker at det skjer nå, nei nå, nei nå.. nei nå skjer det.. heeeeeeeeelt til uke 42 så er det ikke betryggende at neste kontroll er en uke før termin. Nervevrak og innlagt på psykotisk avdeling inntil da. :P

hva om jeg føder nå eller imorgen. eller neste uke. eller gud forby noe ikke stemmer helt og jordmor finner ikke ut av det før om 2 uker.

mvh

Nervevrak

merkelig greier. hadde kontroll på mandag og da var jeg 36+5

hun sa siden jeg er frisk som en fisk så trenger jeg ikke se henne før jeg er 38+5 altså om to uker. men siden hun ikke hadde ledig da så fikk jeg time dagen etter, altså 38+6. er ikke det litt i seneste laget for sjekk av modenhet/stripping/diverse andre ting?

føler at jeg blir glemt i systemet "bare" fordi jeg er frisk som en fisk. altså takk gud for det (halleluja praise the lord) men jeg trenger også oppfølging. snufs snufs. :(

Jeg har også kontroller hver 2. uke. Jeg er 2.gangs og føler ikke behovet for tettere kontroller når jeg er i så fin form. Blir ofte så mye pjatt på kontrollene syns jeg. Jeg tar heller kontakt om jeg føler for ekstra kontroll enten hos jordmor eller legen.

Er 37+5 og skal ikke på kontroll igjen før 39+3 :-)

Endret av Ullsokken

Visst dere leser på innlegg som står øverst på dette forumet så kan dere se at det fødes flest babyer i uke 40 og 41. Der står det prosentvis hvor mange som gjennomsnittlig føder disse ukene .. Og stripping skal egentlig ikke gjøres på førstegangsfødende før etter termin og på flergangsfødende tett opp til terminen. :)

Nostalgia:

åååå da så.... ble klokere.. takk takk :P ikke gått å si når man logger seg inn på BIM og videre på 3.trimester også møter man 100 innlegg om stripping, modning, akupunktur, overtid, førtid.. osv..

Ser den:) god kveld i stua:)

Annonse

jada rub it inn.... :P jeg har fått med meg at det er normalt :) men er ikke så sikker på om jeg er enig. syns tilbudet om at vi skal få komme hver uke bør være der selv om ikke alle føler for å benytte seg av det. for de som er litt mer redde og nervevrak som meg hadde det vært kjekt å få en time hver uke uten å få morder blikk tilbake og føle at jeg må mase meg til det og møte motstand.

jeg spurte jordmor om jeg kunne komme om en uke og ikke om to uker og hun mente det var unødvendig. ja... unødvendig for henne, men ikke for meg. hun sa hvis jeg følte at noe var gærn så kunne jeg alltids ringe føden.. jeg bare ja..lykke til, til meg du...det er jo ikke det at jeg vil vente til noe er gærn før jeg ringer. jeg vil bare ha tettere oppfølging.

så spurte jeg om jeg kunne sende email til henne og hun bare jo, men jeg kan også ringe føden...

det var liksom... ikke ring meg, ring føden. jeg er bare jordmor.

er det mulig...?????

uten BIM (og internett generelt) hadde jeg vært nervevrak og innlagt.

Gjest Mammantil2prinser

jada rub it inn.... :P jeg har fått med meg at det er normalt :) men er ikke så sikker på om jeg er enig. syns tilbudet om at vi skal få komme hver uke bør være der selv om ikke alle føler for å benytte seg av det. for de som er litt mer redde og nervevrak som meg hadde det vært kjekt å få en time hver uke uten å få morder blikk tilbake og føle at jeg må mase meg til det og møte motstand.

jeg spurte jordmor om jeg kunne komme om en uke og ikke om to uker og hun mente det var unødvendig. ja... unødvendig for henne, men ikke for meg. hun sa hvis jeg følte at noe var gærn så kunne jeg alltids ringe føden.. jeg bare ja..lykke til, til meg du...det er jo ikke det at jeg vil vente til noe er gærn før jeg ringer. jeg vil bare ha tettere oppfølging.

så spurte jeg om jeg kunne sende email til henne og hun bare jo, men jeg kan også ringe føden...

det var liksom... ikke ring meg, ring føden. jeg er bare jordmor.

er det mulig...?????

uten BIM (og internett generelt) hadde jeg vært nervevrak og innlagt.

Uff, føler litt på den.

Var hoss jordmor på mandag. Var da 38+1.

Fikk ingen ny time jeg :/ hun var så sikker på at jeg kom til å føde samme kveld som jeg hadde vert der :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...