Gå til innhold

***IKM i uke 51. Den beste julegaven er en spire!!***

Anbefalte innlegg

kjenner jeg er litt desperat, ser noe har skrevet om bidronning gele, bisolvon og masse annet man kan gjøre... lørdag var jeg på vei til butikken, men mannen min stoppet meg. Sier det er galskap. Vi helst ikke at jeg skal være aktiv på nettet her heller (men jeg sniker meg innom). Han sier det blir mye stress og da blir man ikke gravid. Hva tenker dere? Stresser vi oss opp til å ikke bli gravide eller hjelper det oss med å holde fokus ig ikke bli gale...alene. Godt å ha noen å snakke om, kan jo ikke diskutere med alle om hvordan vi prøver å laget barn.

Sønnen min sa i går til sine "bonus" søsken: mamma og pappa prøver å lage barn hver dag. (!!!!!????!!!!) jasså, hvordan vet du det... jo jeg har sette det. Dere holder rundt hverandre hver dag og kysser, og snakker om baby....(han vet ikke hvordan man lager altså), men har en formening om at pappa må blåse et frø gjennom et sugerrør inn gjennom navlen min.

Fortsetter under...

Jeg er 27 år, har to gutter med samme mann som jeg prøver med nå. Jeg skulle egentlig fått en baby i februar, men vannet gikk for tidlig så jeg fødte ei bittelita jente i uke 20:-/ Så nå prøver vi igjen:-)

Uff.. Det er så mye som kan gå galt.. Vet de hvorfor vannet gikk så tidlig?? Klarer ikke å prøve å tenke meg hvor smertefullt det må ha vært for deg uten at tårene kommer.. Håper det går bra med dere..

Er dette første pp siden eller? Håper det går problemfritt denne gangen og at spiren kommer som den beste julegaven

De fant ikke noen grunn til at vannet gikk og de sa det ikke er noe større sannsynlighet for at det skjer oss igjen, enn noen som ikke har opplevd det. Det er andre pp etter fødselen. Alle gangene jeg har blitt gravid har det gått fort, så krysser fingrene for at det gjør det nå også:-)

Hei alle sammen!

Da ser det ut til at jeg har funnet min IKM uke, etter en veldig trist senabort i oktober.

Gleder meg til å følge dere alle :) Både nye og dere jeg kjenner fra før. Jeg er helt sikker på at vi har vært snille piker dette året,så nissen er sikkert raus med spire-utdeling...(hahahaha...symbolsk altså, virile nisser..au da).

Mandag 17:

Clemencia

Tirsdag 18:

Mamman-til-Emma (2.pp)

Onsdag 19:

1 Dossa

Torsdag 20:

Ønsker en til! (1.pp)

Fredag 21:

Ida Annie

Lillegutt og meg

Kaffemocca

En til, please.

Lørdag 22:

Søndag 23:

Wilma+baby

Babyønske1984

Ny pp:

GRAVIIIID:

kjenner jeg er litt desperat, ser noe har skrevet om bidronning gele, bisolvon og masse annet man kan gjøre... lørdag var jeg på vei til butikken, men mannen min stoppet meg. Sier det er galskap. Vi helst ikke at jeg skal være aktiv på nettet her heller (men jeg sniker meg innom). Han sier det blir mye stress og da blir man ikke gravid. Hva tenker dere? Stresser vi oss opp til å ikke bli gravide eller hjelper det oss med å holde fokus ig ikke bli gale...alene. Godt å ha noen å snakke om, kan jo ikke diskutere med alle om hvordan vi prøver å laget barn.

Sønnen min sa i går til sine "bonus" søsken: mamma og pappa prøver å lage barn hver dag. (!!!!!????!!!!) jasså, hvordan vet du det... jo jeg har sette det. Dere holder rundt hverandre hver dag og kysser, og snakker om baby....(han vet ikke hvordan man lager altså), men har en formening om at pappa må blåse et frø gjennom et sugerrør inn gjennom navlen min.

Hei:)

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kanskje prøvd å la være å snakke med mannen din om alt rundt prøving. De skal alltid se fornuftig på ting, og det kan bli litt mye for dem til tider;) Jeg dro på apoteket kjøpte hostesaft (slimløsende) og eggløsningstester. Tok i tillegg e-vitamin og grapefruktjuice. Selvfølgelig uten å stresse mannen med dette, og nå er jeg 5 1/2 måned på vei. Her inne er du jo også anonym på en måte, og du treffer kvinner i samme posisjon som deg. Men fordi om det er mange tanker man skal dele med mannen så er det bedre å få de ut her, og heller håpe med han at det sitter. Det skaper mye unødvendig stress ellers:) Bare et lite råd fra meg til deg. Alt som kan få spiren til å sitte er verdt å prøve. Det å gå måneder på måneder uten å bli gravid stresser mer et forhold enn at du drar å kjøper noe som kanskje kan lette på presset:) Masse lykke til:)

Haha! da skal jeg hjem å ta hostesaften til minstegull! :) Slimløsende bisolvon ikkesant? Jeg er jo syk og hoster masse, så kan ikke skade med litt ekstra hostesaft. Tar allerede cosylan (morfin og opiater) på kvelden før jeg legger meg. :P

Men ja, jeg er enig. Mannen hadde blitt gal om jeg hadde luftet alle tankene mine for han, føler av og til at alle damene her inne blir litt lei av å se nicket mitt til tider.. :P

Prøvingen er igang i huset vårt i allefall! Skal legge inn aksjer i kveld også og deretter annenhver dag frem til TR eller positiv test! :) Har EL alt fra 29 nov til 16 des så kan ikke være sikker.

En ting jeg lurer på er hva jeg gjør på julebordet med jobben? Jobber med 11 gutter og jeg er eneste jenta. Vi skal på utenlandstur i år (gleder meg noe voldsomt!!) og vi reiser 14 desember. Det er jo selvfølgelig midt i siste utregningen av EL (regnet ut ifra syklus på 28, 35 og 47 dager, siste syklusen var på 47 dager) Jeg regner med at det blir noen glass vin disse dagene (helg), men ikke noe ranglefyll som er normalt i firmaet vårt.. (en gjeng med datanerder), bare håper ingen bemerker noe.. :P

Hei alle sammen!

Da ser det ut til at jeg har funnet min IKM uke, etter en veldig trist senabort i oktober.

Gleder meg til å følge dere alle :) Både nye og dere jeg kjenner fra før. Jeg er helt sikker på at vi har vært snille piker dette året,så nissen er sikkert raus med spire-utdeling...(hahahaha...symbolsk altså, virile nisser..au da).

Hei hei snupp og velkommen til oss! Ja, da krysser vi fingrene for at dette er mnd spirene klamrer seg fast! Med så mye julekos og hygge vi skal skape rundt oss, så må det jo være koselig inne i magehusene våres også! :)

Annonse

Ser dere skriver om hostesaft her, skal det hjelpe for å bli gravid? Hvordan hjelper det isåfall? :) Vi har jo ikke prøvd så lenge, så mye jeg ikke har tenkt på og fått med meg skjønner jeg. :)

Jeg skal ikke på julebord i år. Men husker fra begynnelsen da jeg var gravid sist og ikke ville fortelle det ennå. Jeg lurte på hvordan jeg skulle skjule at jeg ikke drakk, men fant fort ut at folk er mest opptatt av det de selv drikker og at det er veldig lett å skjule at det man drikker er alkoholfritt! :) Bestille lettøl og ha det i glass, eller alkoholfrie drinker eller noe.

Jaa skader jo ikke å fortelle erfaringen min :) Hehe jeg er veldig utålmodig så mange pp så hadde jeg nok bli gal, så prøvde like så godt ALLE tipsene på en og samme pp. Slapp jeg all ventinga :) Hehehe.. Det begynte vel med at jeg fant ut hvilken dager jeg hadde EL, også begynte jeg på E-vitamin og kjøpte grapefruktjuice. Dette skal visst øke eggløsningsslimet. Tok også slimløsende hostesaft ca 10 dager før EL. To ganger om dagen. Morgen og kveld. Gjør visst slimet tynere i skjeden så lille fisken svømmer lettere opp til egget. Kjøpte også sånne tuber zestica Fertility tuber som skal hjelpe med å øke beveglighetene til sædcellene. (Fertil.no)Tok en tube av dette før sex, også etter sex lå jeg lenge med beina opp. Før jeg reiste meg puttet jeg inn en sånn softcup som skal holde på sæden så den ikke renner ut. Hadde den i 10 timer ca. Ikke farlig:) :) Tatatataaa så jammen var jeg ikke gravid:) Passet på mye hvile etter sex må sies:) Ville ikke stresse kroppen. Mannen min ga meg også en koselig og behagelig massasje:) Nå er den lille 5 1/2 måned i magen, og jeg elsker hvert sekund:) Håper dette var litt til hjelp. Alt dette holdt jeg for meg selv by the way. Viktig å ikke stresse mannen for mye. De tror man har blitt gal:) Haha kanskje man har det litt i blant, men spiren satt så hvorfor ikke prøve:) Kjøpte blant annet bli gravid pakke fra Fertil.no. Vet ikke om de selger det fortsatt, men der inne har de mye fint som kan hjelpe en litt på vei:)

Handleliste:

- E-vitamin

- Grapefruktjuice

- Mer bisolvon

- Zesica

- Softcup

:)

Er en MEGET utålmodig liten frøken selv, så å få spiren på plass allerede nå hadde vært tipptopp! :) Da hadde jeg ikke trengt å utsette bryllupet så alt for lenge heller. :)

Gleder meg sååå til jeg er der du er Tiin! <3 <3

Ja jenter.. Da var uka godt igang! Hva driver dere med til daglig? Jeg sitter på kontor forran min herlige iMac dagen lang og elsker det! I tillegg så spiller jeg håndball 2-3 ganger i uken og er rimelig opptatt av interiør. :)

Sølevær ute i dag altså, men det er litt gøy da! Merker at humøret letter når snøen kommer, den er så mye finere enn regn! :)

Handleliste:

- E-vitamin

- Grapefruktjuice

- Mer bisolvon

- Zesica

- Softcup

:)

Er en MEGET utålmodig liten frøken selv, så å få spiren på plass allerede nå hadde vært tipptopp! :) Da hadde jeg ikke trengt å utsette bryllupet så alt for lenge heller. :)

Gleder meg sååå til jeg er der du er Tiin! <3 <3

Hvis du går litt inn for det så skal det ikke ta så lang tid<3:) Husk mye hvile, stress ned der du kan stresse ned. Gå litt turer, få i gang blodsirkulasjonen. Bruk tipsene, og kos deg med livet:) Husk å oppdatert meg hvordan det går. Har du prøvd lenge? Hvorfor utsette bryllup?

Annonse

Tiin:

Spiller håndball og er 100% røykfri, så blodsirkulasjonen er på topp, heldigvis. Lever et sunt liv med MYE frukt og grønt, sammen med rødt og hvitt kjøtt og mye fiber. Sofaen er hjemmet mitt mellom jobb, trening og sengen, for her skal spiren sitte! :)

Jeg er dyrlege, men for tiden tenker jeg mere på spiren enn på ørebetennelser og vaksiner... Utover det trener jeg, er mye sammen med hunden min og elsker mest av alt å være sammen med samboeren min :) Er på min 2 pp.. og er utrolig utålmodig ;)

I min jobb må jeg være superforsiktig hele tiden fordi både medisiner, røntgen, anestesi-gasser og enkelte sykdommer kan være farlig for fosteret. Må også håndtere en del hormonpreparater, men når jeg blir gravid skal jeg ikke lengre drive med hormonbehandling eller røntgen av dyr.. ellers må jeg være flink å bruke hansker både ved håndtering av medisin og dyr.. er litt skummelt og noen ganger blir jeg nervøs av å tenke på det, men samtidig er det mange gravide veterinærer som klarer seg kjempefint, så dette skal gå bra :D

Hyggelig å bli bedre kjent med dere her inne, er jo ny til alt dette :)

Ha en fantastisk dag alle sammen!

Oisann! Ja, da har du jo ditt å bekymre deg for. Og må bare si at jeg respekterer yrket ditt enormt! Dere har reddet flere kjære familiemedlemmer opp igjennom. Men i helgen mistet mine foreldre sin kjære Ronja, de har hatt gjennom 10 år, men ikke i mangel på at en kollega av deg virkelig prøvde å redde henne. <3 Respekt! :)

Oisann! Ja, da har du jo ditt å bekymre deg for. Og må bare si at jeg respekterer yrket ditt enormt! Dere har reddet flere kjære familiemedlemmer opp igjennom. Men i helgen mistet mine foreldre sin kjære Ronja, de har hatt gjennom 10 år, men ikke i mangel på at en kollega av deg virkelig prøvde å redde henne. <3 Respekt! :)

Takk for det, og videre kjempetrist at de mistet sin kjære venn. Det å skulle ta en sånn avgjørelse og det å avlive dyr blir aldri en vane og selv om det noen ganger er en lettelse å vite at dyret ikke lengre skal være sykt og lide, så føler jeg alltid med eierne og synes det er leit for dem.

Dette var ikke en avlivelse, men betennelse i livmoren som gikk over i buken.. Hun ble operert og lå til overvåkning da hun tok sitt siste sukk.. Kjempetrist for mamma som er hjemme alene i hverdagen da pappa jobber i Stavanger.. Men de klarer seg. :)

Så gøy å lese din "oppskrift", Tiin :) Jeg skriver det opp bak øret!! Foreløpig så har jeg ikke hamstret så veldig mye, men tenker å kjøpe hostesaft. Så tar jeg vitaminer (sana-sol, haha) og prøver å få i meg litt bra mat.. Kjøpte meg sånne cups, det hørtes jo ikke så dumt ut :) Jeg bruker en app (My days) for å registrere sex, kliniske tegn (som sekret, hvordan jeg føler meg o.l), sånn jeg kan prøve å følge litt med når EL nærmer seg. Må bli kjent med kroppen på en ny måte, merker jeg, siden jeg aldri har tenkt over slikt før ;)

Spennende å lese hvem dere er "bak masken" :) Jeg er sykepleier, og jobber i omsorgsboliger med mange forskjellige pasientgrupper - både geriatri, psykiatri og psykisk utviklingshemming. Veldig spennende og utfordrende arbeid. På fritiden er jeg mye engasjert i menighet som jeg er med å lede og sang/musikk :) Og har hele livet vært veldig glad i barn - sæærlig nå for tiden ;)

Hmmm...det var en merkverdig kort menstruasjon syns jeg, bare to dager...Men jeg kjører løpet som planlagt. har regnet ut EL og stesser ellers fint lite(bortsett fra at jeg er testoman og har et helt lager av billigtester liggende klar). Har bestemt meg for å bare kose meg, trene, spise godt og riktig og nyte førjulstiden og forføre mannen litt ekstra i fruktbarhetsperioden. Og glede meg over å følge alle her inne...det er alltid så spennende :)

Merker jeg gleder meg veldig til ca 8-9-10 dager etter EL dagene her! Blir superspennende!!!! :) Skal prøve å holde listen oppdatert så godt som mulig! :)

Ligger her med bronkitthoste 13 dagen nå.. Klart å smitte mannen så han orker faktisk ikke humping og jeg har ikke pust om dagen til å "fikse det selv" hahaha! Men når han kommer seg litt får han stille utstyret sitt tilgjengelig! ;)

Har dere barn fra før av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...