Gå til innhold

hvor lang tid fra legebesøk til brev om Ul?

Anbefalte innlegg

En smule utolmodig, og jeg husker ikke hvor lang tid jeg venta de andre svangerskapene. Var hos lege 2 nov. er det kanskje litt tidlig lete i postkassa hver dag? og blodprøvesvarene, fikk dere dem i posten eller ved neste legesjekk? Er litt spent på koss det står til med jernlagrene :-)

Fortsetter under...

skjønner jeg har treige leger. jeg skulle hatt ekstra oppfølging i følge sykehuset. er 12+2, enda ikke vært hos noen lege, eller UL eller noe form for undersøkelser siden jeg var på sykehuset i uke 5.... legen min sa på telefonen av UL ikke var før uke 18-20.

Annonse

Jeg var hos lege en onsdag og på fredagen lå brevet i postkassen. Dette er sykehuset på Levanger...

Og blodprøvesvarene måtte jeg selv gå å hente på legekontoret. Var ikke noe automatikk der gitt.

Endret av AnneS

Jeg var hos gyn en torsdag, og brevet var kommet i uken etterpå. Vet ikke hvilken dag siden jeg var på ferie hele den uken. Svar på blodprøver har jeg ikke fått i det hele tatt. Aner heller ikke hvilke prøver som er tatt. Jeg var på kontroll hos fastlegen idag og spurte da etter svaret på jernnivået, og fikk til svar det var fint. Og trengte visst ikke heller være redd for toxmoplasmose siden jeg hadde antistoffer mot dette :-)

Jeg var hos legen en dag og to dager senere lå brevet i postkassa:-)

Blodprøveresultatene kunne vi hente hos legen en uke senere. Men siden jeg bor langt unna, ringte jeg dem og de sendte dem i posten til meg:-)

Forrige gang (ett år siden) søkte jeg Drammen. Da ringte jeg selv Sykehuset etter som jeg ikke hadde hørt noe da jeg var i uke 17. Fikk da UL i uke 20.

Fødte på Kongsberg da Drammen ikke hadde kapasitet da babyen ville ut.

Denne gangen søkte vi rett til Kongsberg. Var hos legen en mandag, torsdag fikk vi brev med UL time fra Kongsberg.

Så min erfaring er at det varierer nok veldig fra sykehus til sykehus.

Annonse

jeg var inn til ul i uke åtte pga blødning, da ordna de time til ordinær ul mens jeg sto og ventet:) blodprøvene skal jeg ta i dag men mener jeg har brukt å få svar på omtrent alle sammen samme dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...