Gå til innhold

Konstant utslett rundt munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi på 18mnd har den siste måneden hatt mer eller mindre grad av rødt utslett rundt munnen. Det er som regel under munnen, små røde prikker som ser ut som munnsår, bare at det ikke er på munnen. Noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun bruker smokk kan det være pga fuktighet. Prøv med et veldig tynt lag Inotyol. Funket på mine.

Skrevet

Bruker hun smokk? Min bruker jo smokk, men har aldri hatt utslett pga det.

Uansett, så hadde hun for en liten stund siden et sånt utslett som du beskriver, under munnen. Vet ikke hva det kom av, men tenkte sikkel/fuktighet jeg da. Smurte på sånn brystsalve jeg har fra ammetida jeg, og da ble det borte etter hvert.

Skrevet

Begge mine har det(18 mnd og 4 år) og har hatt det noen uker nå. Skjønner ikke helt hva det er. Yngste bruker litt smokk, eldste bruker ikke, så kan ikke skylde på den heller. Tror heller ikke det er noe de spiser. Syns også det er litt rart at begge to har det.

Det er bare en rød flekk, ca 1 cm stor.

Skrevet

Kanskje allergisk reaksjon på noe de har spist? Sitrusfrukt eller melk er vel kjent for å gi utslett.

Skrevet

Hatt samme problemet her. Smør på Ceridal (kuldekrem) på kvelden etter at barnet har sovna. Da får kremen virket godt og den blir ikke gridd utover. Vi fikk tips om dette av en lege og funker kjempebra:) Samme med tørre kinn. Smører på når barnet har sovnet og gode og myke kinn igjen etter en natt eller 2 :)

Skrevet

Takk for tips:) Skal se hva vi har i skapet å smøre på når hun har sovnet idag:)

Skrevet

Sånn hadde min sønn også da han var 1,5 år.Det var pga smokk. Vi prøvde alt slags mulige kremer, men uten effekt. Til slutt måtte vi til legen å få resept belagte kremer, fikk da 3 forskjellige som jeg ikke husker hva het. Dette hjalp, men så fort vi sluttet med det så kom det tilbake. Holdt på med dette i et halvt år!

I sommer dro vi på ferie og badet masse i middelhavet, og da tok det 2 dager så var det helt borte, og det blei borte for godt! Hørte med legen etterpå om hva det kunne være som gjorde at det plutselig forsvant, og han sa at det måtte være saltvannet fra middelhavet

Så hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt sterilt saltvann på apoteket og "vasket" ungen under munnen med dette et par-tre ganger om dagen :) Bare kjøp bomullspad el. og rens under munnen :) Mye bedre det enn all slags kremer! :)

Skrevet

Aha.. Kanskje saltvann hjelper da:) Vi har prøvd med krem nå, men syntes egentlig det bare ble verre men så har vi jo bare prøvd et par dager da... Men da prøver vi med litt saltvann:)

Så skal vi til Mexico i januar, så da får vi teste ut teorien din om det ikke har gått over til da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...