Gå til innhold

Når kan man kjenne sparking?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hørt om en som kjente i uke 12,men vet ikke om ho løy,eller om det var sant,har aldri hørt at noen andre har gjort det. Jeg er førstegangfødende og kjente spark første gangen 21uker + 4 dager :). og nå kjenner jeg daglig liv,snart i uke 29 nå :)

Det kommer vanligvis litt an på morkakens plassering. De som har den foran kjenner det gjerne ikke før uke 20, men andre kan kjenne liv allerede fra rundt uke 16 - spesielt flergangsfødende.

I uke 12 er det nok luft eller andre bevegelser fra tarmene man kjenner, for når fosteret ikke veier mer enn noen få gram er det fysisk umulig å kjenne bevegelse fra den inni livmoren i fostervannet.

Annonse

jeg tror ikke man kan kjenne spark så tidlig som uke 12, men det jeg har funnet ut er at når jeg er gravid får jeg en slags leamus rett over symfysen som kan minne om spark. Det har kun merket når jeg har vært gravid.

Trodde det var tilfeldig med førstemann, men fikk det nå igjen når jeg venter andremann :-)

Første sparket kjente jeg i uke 17/18 sist, spent på når jeg kjenner det denne gangen :-)

jeg tror ikke man kan kjenne spark så tidlig som uke 12, men det jeg har funnet ut er at når jeg er gravid får jeg en slags leamus rett over symfysen som kan minne om spark. Det har kun merket når jeg har vært gravid.

Trodde det var tilfeldig med førstemann, men fikk det nå igjen når jeg venter andremann :-)

Første sparket kjente jeg i uke 17/18 sist, spent på når jeg kjenner det denne gangen :-)

Aaah! Kanskej det er det jeg kjenner. Jeg er 14+5 og har kjent en leamusaktig følelse i magen, og samtidig så bula magen litt ut på den plassen. Men tenker at det er for tidlig til å være ungen.

Stoler på søskenbarnet mitt jeg, særlig siden det var svangerskap nr 3, så antar at hun vet hva hun prater om ;) det var selfølgelig ikke snakk om harde spark, men bevegelser som hun kun knyttet til baby i magen, sikkert sånn luftbobleaktig :) det er så mye som er forskjellig fra person til person, og særlig til hvordan man opplever ting, men det var altså sånn hun skjønte at hun var gravid :) og ifølge legen var hun da 12-13 uker på vei allerede :)

Jeg har bakovervendt livmor, vet ikke om det har noe å si, men med nr 2 kjennte pappan (og meg) spark utenpå magen ei god uke før ul. Var 17+5 når vi var der. Og kjennte en "sommerfugl" inni der fra uke 13 ca.. med nr 1 var jeg godt over 20 uker og med nr 3 var jeg vel rund 17..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...