Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen råd om hvilke kremer som er bra til veldig tørr hud? Den flasser litt også... Føler at jeg har prøvd det meste på lillemann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

locobase repair fra apoteket er en veldig god krem :) ellers står det på inotyol at den er for hud med eksem og psoreasis, tenkte jeg skulle prøve det på de tørre flekkene på mini :)

Gjest MaJo0812
Skrevet

Inotyol er veldig bra! Kanskje en dråpe baby olje i badevannet kan virke forebyggende?

Skrevet

Min eldste gutt slevet veldig da han var baby, og fikk ofte små røde prikker rundt munnen og ble sår og tørr i huden rundt munnen og haken. Spesielt om vinteren. Etter en stund fikk han et sår på størrelse med en femtiøring på siden av munnen, en tørr flett som ble permanent, prøvde med alle mulige kremer, men gav opp til slutt, ingenting hjalp, men det plaget ikke gutten.

En dag vi tilfeldigvis var på apoteket snakket jeg med en hyggelig dame som jobbet der, hun anbefalte meg en krem fra Aderma som heter Creme De Soin for såret til eldstemann. Vi prøvde den, og etter en uke var såret helt vekke - helt utrolig. Det har ikke kommet igjen heller og det er nå ett år siden :-)

Vi bruker kremen mye, og er meget fornøyd .-)

Kremen er beregnet på irritert og meget sensitiv hud, passer til både barn og voksne.

Skrevet

Her var vi plaget med meget tørr hud, flasset av ved ørene og ellers tørr i ansiktet. Prøvde forskjellige kremer, den som hjalp oss var Decubal recover. Beregnet for meget tørr hud. Brukte den flere ganger om dagen og allerede etter 2 dager var det stor forskjell :-)

Skrevet

Her brukes A-derma og en ren E-vitamin krem kjøpt på privat klinikk. + ren jordnøttolje eller hvetekimolje i badevannet.

Det som ofte er utfordingen er å finne en balanse med bruk av kremer.

En skal ikke dynke hunden for mye fordi da får en motsatt effekt ved at hunden slutter helt å produsere egen fuktighet fordi den får så mye igjennom kremer.

Hvis huden flasser mye og ofte så betyr det at den skiftes muligens oftere enn "normalt". Greit å sjekke opp å finne ut om det er noen grunn til det.

Sånn som med meg er det allergi. Holder jeg meg unna det jeg ikke tåler så flasser jeg ikke fordi hunden blir ikke skadet og trenger da ikke fornyes oftere enn normalt.

Skrevet

Tips nr 1- ikke bad ungen mer enn max 2 ganger i uka og ha gjerne babyolje i vannet.

Tips nr 2 smør med FEIT krem dvs rød apobase, decubal recovery, eller locobase (alle kremene fås kjøpt på apotek) smør med mye krem før h*n legger seg om kvelden, samt 1-2 ganger til pr dag. Blir det ikke bedre av det hadde jeg villet ta med ungen til helsestasjon/lege for å sjekke om det kan være noe annet enn "bare" tørr hud. hilsen farmasøyt:)

Skrevet

Jeg kan anbefale La Roche Posay Lipikar Balm AP. Jeg har slitt med veldig tørr hud og eksem siden jeg var liten, og har prøvd masse kremer! Favoritten er La Roche Posay. Den er fuktighetsgivende, samtidig som den er lindrende på kløe hvis det er tendenser til eksem. Et annet pluss er at den trekker ganske fort inn i huden, og legger seg ikke bare som et skall som mange andre feite kremer. Nå bruker jeg den på min 6 mnd gamle datter som også har veldig tørr hud, og den funker veldig bra på henne også. Anbefales på det varmeste!

Skrevet

Tusen takk for alle gode tips. Skal til legen om ca en måned, så da får jeg høre hva hun mener. Håper det ikke er allergi. Skal prøve det dere har foreslått å se om det hjelper.

Noen som veit om det fortsatt går an å få tak i disse hvite vottene? Husker jeg brukte disse når jeg var lita.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...