Gå til innhold

Erfaringer med DHEA og Menopur?

Anbefalte innlegg

Hei!

Ved 1. og 2. IVF-førsk brukte jeg Fostimon. Fikk da ut 2 og 5 egg (har lav amh). Nå skal jeg ta 3 tab. DHEA daglig i minst 2 mnd og deretter begynne på Menopur. Er det noen her inne som har brukt kombinasjonen DHEA og Menopur eller en av delene og vil dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143990055-erfaringer-med-dhea-og-menopur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har hatt et forsøk med menopur. Fikk ut 4 egg, men kun 3 var bra og ingen ble befruktet dessverre.. Har som deg lav amh. Har fått beskjed om jeg ved neste forsøk kan forsøke med DHEA i tillegg. Det skulle visst øke motakeligheten for stimulering slik at det blir modnet flere egg.

Siden vi nå endelig nærmer oss forsamtalen i det offentlige, så hører vi hva de sier der før vi gjør noe mer. Men får vi ikke forsøk der gjennomfører vi nok et forsøk med menopur og DHEA.

Det er kanskje ikke så mange med erfaringer omkring dette, men håper du deler med oss hvordan det går med deg Lille Ru! Det tar gjerne lengre tid for oss med lav amh å lykkes, men håper at vi trekker vinnerloddet tilslutt :) Lykke til!

Takk :-)

Jeg vil dele mine erfaringer.

Startet med DHEA i går, etterpå leste jeg om mulige bivirkninger; kviser, skjeggvekst, tynt hår, humørsvingninger, økt svette...hmmm håper virkelig ikke at det skjer...hvem har vel lyst å miste hår, få kviser og skjegg i tillegg til å ha å vanskelig for å bli gravid. Jeg har dårlig selvbilde fra før.

Jeg holder til hos Klinikk Hausken

Får satse på at de bivirkningene holder seg langt unna! Har lest om de jeg og, tror de er sjeldne :)

Er Hausken vi har vært hos og faktisk, de som anbefalte kombinasjonen av menopur og dhea. På en måte har jeg lyst til å bare hive meg på dette opplegget med en gang, er utolmodig etter å komme i gang igjen. Men det fornuftige er vel å vente på hva det offentlige sier, får vi forsøk der, så bør vi jo ta det uansett hvilke opplegg det er nesten :)

• 3 uker senere...

Får satse på at de bivirkningene holder seg langt unna! Har lest om de jeg og, tror de er sjeldne :)

Er Hausken vi har vært hos og faktisk, de som anbefalte kombinasjonen av menopur og dhea. På en måte har jeg lyst til å bare hive meg på dette opplegget med en gang, er utolmodig etter å komme i gang igjen. Men det fornuftige er vel å vente på hva det offentlige sier, får vi forsøk der, så bør vi jo ta det uansett hvilke opplegg det er nesten :)

hei,

jeg var hos Riksen 30 nov og legen anbefalte DHEA før oppstart men har ikke lov å skrive det ut . Legen sa at 4 mnd er det som står oppgitt i de studiene han har forholdt seg til, jeg hadde lest om Hauskens anbef 2 mnd og fortalte dette til ham.DHEA er klassifisert som doping her i Norge fortsatt og som legemiddel i UK og US.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...