Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Hvordan lager dere de? Jeg vil gjerne at brødet blir sprøtt/ristet, men liker ikke at det blir en sånn hard hinne på osten. Anonym poster: 892e3acd36183829ee63fefe0cf7f4ac
CaptainHindsight Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 Lager ostesmørbrødet slik jeg vil ha det og smører smør/olje på brødet og steker det til toppen er gylden og osten er smeltet. Aldri vært borti hard hinne
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 Hva steker du på da? Synes alltid osten blir så hard Anonym poster: 892e3acd36183829ee63fefe0cf7f4ac
CaptainHindsight Skrevet 13. november 2012 #4 Skrevet 13. november 2012 Hva steker du på da? Synes alltid osten blir så hard Anonym poster: 892e3acd36183829ee63fefe0cf7f4ac Ja, det hadde kanskje vært en ide å skrive det Beklager. Jeg steker som regel på rundt 200 grader, uten grillelement. Alternativt kan du steke på lavere temperatur/pakke brødet i folie og sette på grillelement mot slutten for å få ristet overflate på brødet. Hvilken type ost bruker du? Kan jo være osten som er et problem. Mannen liker best greddost eller mozzarella. Greddost blir gjerne litt fettete, men holder seg myk lenge. (Egentlig ikke egnet som smelteost tror jeg, men god på smak) Mozzarella syns jeg også holder seg myk så lenge den er tildekket.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. november 2012 #6 Skrevet 13. november 2012 Tror jeg vet hva du mener, osten blir liksom litt tørr oppå, men den er myk og god inni, hos meg i hvertfall har på masse smør og legger skiva på vaskepapir, så blir den sprø under. Eventuelt kan du steke brødet litt først, eller steke på panna med lokk på svak varme, da blir osten myk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå