Gå til innhold

Storebror har fått vannkopper..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du skal uansett ringe lege eller føden angående dette. (Fikk streng beskjed om dette da min datter fikk vannkopper og jeg var gravid. Var faktisk grunn nok for meg til å dra til legevakten sa de på legekontoret)

Annonse

hva er grunnen til at enkelte mennesker kan få vannkopper flere ganger. kjenner to som har fått det igjen i voksen alder. hun ene har hatt det 3 eller 4 ganger..... ??

Endret av samu

Ca 90% av oss har hatt vannkopper, ikke alle er klar over det, da utbruddet kan ha vært veldig mildt. Man anser de som har vært smittet for immune, og det er uhyre skjeldent at noen får vannkopper senere i livet. Har man hatt vannkopper er man imidlertid disponert for viruset som gir herpes zoster(helvetesild). Helt ufarlig, men veldig plagsomt.

Om du har hatt vannkopper kan påvises med en blodprøve, men det spørs hvor tett opp mot termin du er.

Snakk med legen din for råd.

Ca 90% av oss har hatt vannkopper, ikke alle er klar over det, da utbruddet kan ha vært veldig mildt. Man anser de som har vært smittet for immune, og det er uhyre skjeldent at noen får vannkopper senere i livet. Har man hatt vannkopper er man imidlertid disponert for viruset som gir herpes zoster(helvetesild). Helt ufarlig, men veldig plagsomt. Om du har hatt vannkopper kan påvises med en blodprøve, men det spørs hvor tett opp mot termin du er. Snakk med legen din for råd.
Ja takk......herpes zoster har jeg as we speak!! Og det er som det heter - et Helvete(esild)! 8 dager til termin og ikke noe å få for det. Har hatt det i snart 10 dager og klikker snart... Må føde på isolat om det ikke er borte innen tiden. Trivelige greier :( Endret av mamma.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...