SagflisiHåret Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Jeg blirså kvalm av vann derfor drikker jeg kun juice og brus. Tenker at jeg får i meg altfor mye sukker, men føler at jeg trenger væske og da er det ikke noe annet alternativ. Bekymrer meg for svangerskapsdiabetes (særlig siden jeg har ti kilo for mye og arvelig diabetes i familien). Noen andre som har det slik? Eventuelt har forslag til andre drikker? Blir småkvalm av saft også...
prøver1gang Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 Jeg har nesten på samme måte, liker ikke vann i det hele tatt, kan drikke to slurker før jeg brekker meg og får grøsninger. Liker du vann med smak da? Sitron e.l? Jeg kan drikke noe sånt uten å bli kvalm. Ellers drikker jeg endel iste, sånn pulver du blander med vann hjemme. Jeg sliter ikke med overvekt og fare for diabetes, men føler på det selv, det å aldri drikke vann, men jeg takler det rett og slett ikke, har aldri gjort det.
TPK Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 Oi, dette høres jo ikke bra ut... Jeg har lyst å si at du bare må tvinge i deg vann selv om du blir kvalm. Drikker du ikke vann når du ikke er gravid heller? Saft er jo ikke noe bedre da... Jeg ville i alle fall valgt lettbrus hvis jeg ikke drakk vann, så får du ikke i deg så mye sukker. Selv om det er andre ting i den, påvirker det ikke diabetes. Hva med vann med lime/agurk/appelsin i? Blir du like kvalm av alt?
Februargullet2013 Skrevet 13. november 2012 #4 Skrevet 13. november 2012 Drikker for det meste cola,men kun 2 glass daglig for det er ikke bra med for mye, og 1 flaske vann . og et glass melk innimellom,men jeg er veldig dårlig til og spise, har ikke matlyst, og har ikke hatt det i hele svangerskapet,men var kvalm fra uke 6-20 og nå er jeg i uke 29 til fredagen, jeg har kun gått ned 9 kg,men har mye og ta av, så gjør ikke noe,den lille gror og vokser slikt han skal
SagflisiHåret Skrevet 13. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2012 Oi, dette høres jo ikke bra ut... Jeg har lyst å si at du bare må tvinge i deg vann selv om du blir kvalm. Drikker du ikke vann når du ikke er gravid heller? Saft er jo ikke noe bedre da... Jeg ville i alle fall valgt lettbrus hvis jeg ikke drakk vann, så får du ikke i deg så mye sukker. Selv om det er andre ting i den, påvirker det ikke diabetes. Hva med vann med lime/agurk/appelsin i? Blir du like kvalm av alt? Jeg drikker mye vann når jeg ikke er gravid, og sjelden brus og juice. Det er noe vi til vanlig ikke har i huset. Jeg skal prøve vann med sitron o.l, kanskje litt isbiter i også. Hadde rett og slett ikke tenkt tanken:)
monky Skrevet 13. november 2012 #6 Skrevet 13. november 2012 iste er veldig mye sukker i.. hva med å blande olden m eplemost? det hjelper litt på kvalmen også for mange?? eller vann med isbiter og skiver m lime eller sitron i? er ganske viktig m vann;) lykke til!
zassy ☆ Skrevet 13. november 2012 #7 Skrevet 13. november 2012 Sagflisihåret, du er vel veldig kvalm etter det jeg har fått med meg? Jeg ville vært glad for alt jeg fikk i meg når det er på sitt verste, de på sykehuset har mange ganger sagt til meg at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet over kostholdet første trimester for at jeg får i meg NOE er bedre enn ingenting og slik er det bare når man plages skikkelig med kvalme/oppkast. Selvfølgelig supert hvis du greier noen av de sunnere alternativene, men jeg ville ikke plaget meg selv med superdårlig samvittighet over dette, det blir bedre og det viktige er at du holder deg oppegående og får i deg væske. Ta evt vitaminer som tilskudd. Er vann i frukt/grønnsaker også
SagflisiHåret Skrevet 13. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2012 Zassy: du har rett i at jeg er veldig kvalm og spyr, selv om det er blitt noe bedre. Legen min sa det samme som du skriver, at det viktigste er å få i seg NOE, samme hva, istedenfor ingenting...særlig da jeg var på nippet til å bli innlagt for en stund siden. Nå som jeg føler meg hakket bedre har tanker om at jeg kanskje bør prøve noe sunnere enn juice dukket opp. Skal iallefall prøve vann med sitron osv og se om det funker. Håper det går bra med deg ( leste nettopp innlagget ditt om innleggelse). Hold ut!!
2010 Mammaen Skrevet 13. november 2012 #9 Skrevet 13. november 2012 Det går an å vanne ut juicen litt også - 50/50 f.eks. Det er bedre enn ren juice i alle fall
IdaPingPong Skrevet 13. november 2012 #10 Skrevet 13. november 2012 Jeg ble uvel også av vann tidligere i svangerskapet.. Men jeg tok imsdalflasker og fylte de med vann og satte de i kjølig å fikk iskaldt vann!!! Eller eplemost med farris..
1+1 blir 3 Skrevet 13. november 2012 #11 Skrevet 13. november 2012 50/50 med eplejuice og vann + en god dæsj sitron, det drakk jeg myyye av i siste svangerskap, og også når jeg ammet. Ble litt lei av bare vann, da jeg tørstet mye!
Tulipan:) Skrevet 13. november 2012 #12 Skrevet 13. november 2012 Har du prøvd en god te? På helsekostbutikken har de vannvittig god koffeinfri te. Eller prøv å lag en tynn saft. Er jeg veldig kvalm og uvell så hjelper det med solbærsaft, du kan jo prøve det? Men igjen er jeg litt mer motsatt en deg, drikker vannvittig mye vann, te og melk i stede for brus. Vruker tilvanlig å være veldig glad i brus men makte ikke det nå.
Blomstogbier Skrevet 13. november 2012 #13 Skrevet 13. november 2012 Æsj, jeg blir også kvalm av vann Har prøvd mange ganger. Før jeg ble gravid, gikk det greit å drikke vann, nå blir jeg kvalm og synes det smaker utrolig ekkelt. Så jeg drikker saft/melk. Prøver å blande veldig tynn saft, så det blir vann med bittelitt smak, da går det greit. Synes vannet her smaker jern..
MaiBaby13 Skrevet 14. november 2012 #14 Skrevet 14. november 2012 Drikker kun vann og litt te. Melk tåler jeg ikke lengre, og brus gjør meg oppblåst og uvel.
bokormamma Skrevet 14. november 2012 #15 Skrevet 14. november 2012 Jeg er fjerdegangs, og har blitt uvel og kvalm av vann i første tri alle gangene. Men det har løst seg i andre tri, og de to siste trimestrene har jeg drukket min egen kroppsvekt i vann daglig;-) Både legen min og min svigerinne som er akuttmedisinsk spesialist i England, sier det viktigste er at du får i deg drikke i første tri. Svigerinnen min sier hun ukentlig får inn dehydrerte førstrikvinner på sykehuset sitt, og det er unødvendig hvis det er noe man kan få i seg. For meg har det funket å ta drikkeflasker med 1/3 vann, med en dæsj sitron i, legge dem i fryseren, slik at de fryser (legg dem på siden, slik at vannet fryser "stående") så har jeg fylt dem med kaldt vann... dermed har jeg hatt iskaldt vann med litt smak, og det har funket. Ellers har jeg kjøpt ren fruktjuice, den er det jo ikke vanlig sukker i, og tilsatt litt vann. Da kan du samtidig ha god samvittighet for å få i deg "fem om dagen". Men ikke bekymre deg, dette kan godt endre seg i andre tri;-)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 14. november 2012 #16 Skrevet 14. november 2012 Uff ja.. Jeg har veldig lyst på cola hele tiden. Men jeg drikker vann uten problem. Og holder meg unna cola så mye jeg kan. Det blir kanskje et glass om dagen, men noen dager har jeg også holdt meg helt unna. Det er bare at det er så forfriskende godt! Føler at jeg har litt lavt blodsukker også, at jeg er veldig slapp og trøtt. Tenker at det kanskje ikke gjør noe med et i ny og ne. Det er jo ikke sunt med light brus heller. . Så man må vel bare prøve å bruke sunn fornuft.
marybary Skrevet 16. november 2012 #17 Skrevet 16. november 2012 Kjøp en kullsyremaskin ( f. eks på kitch´n) og bland med forskjellige smaker ( lime,appelsin,cola cola,pære) smaker. Super godt og du får samtidig i deg det vannet du trenger, :-)
Håpefull77 Skrevet 16. november 2012 #18 Skrevet 16. november 2012 hva med bris eller farris? det har jeg drukket en del av i svangerskapet. Er dritt lei vann, savner kaffe. Ellers har søstrene greene en veldig god blåbær te som ikke har kofein i seg og som er så søt i smaken at du ikke trenger sukker i den.
*ønskegull* Skrevet 16. november 2012 #19 Skrevet 16. november 2012 Jeg blander feks eplejuice eller most med farris. Og så drikker jeg vann tilsatt noe - feks sitron/lime osv. Har du forsøkt Noisy? Isbiter i vannet hjelper også på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå